Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Litt morsomt​:joy:. Jeg vil si, hadde vi hatt tilsvarende verdivurdering av blant annet vaksineteknologi hadde PCIB kursen i dag vært i 1000kr :sweat_smile::wink:. Midt i tidenes pandemi og så har fimaVacc teknologien gjennomført fase 1 til karakter A og dagens mcap for PCIB tilsvarende en pølsebod i
biotekverden? Makes it really sense?

Jeg har ingen bakgrunn fra biotek, men plutselig viser det seg at PCIB teknologien er det som er ett ledd (teknologi) til å bidra til livreddende tiltak :pray:

5 Likes

Moderna har brukbare resultater (Covid) på sin vaksinekandidat. Men også mye bivirkninger.

Sitat: Solicited adverse events that occurred in more than half the participants included fatigue, chills, headache, myalgia, and pain at the injection site. Systemic adverse events were more common after the second vaccination, particularly with the highest dose, and three participants (21%) in the 250-μg dose group reported one or more severe adverse events.

De bruker som sagt (dagens nyheter) lipider på sin vaksine.

Gjør meg bare sterkere i troen på av Amphinex vil finne sin plass mtp mRNA.

Edit. Før noen begynner å kverulere…snakker ikke om Pcib, Covid og massevaksinering…men andre mRNA kandidater. Kreft, diabetes etc.

12 Likes

Kan ikke huske å ha sett noen sammenligninger rundt tid og kostnad ved Amphinex vs. lipider på trådene her, noen som har noen inspill?
Har sett bilder av en boks en skal gå med som lyser litt nå og da, og så blir det en sprøyte eller tablett i forkant? Lipider er bare sprøyter såvidt jeg har forstått?
Hadde satt pris på en liten oppklaring rundt prosedyrene her, for det jeg vet om teknologien til PCIB antyder en litt tungvint og dyr prosess om det er snakk om masse-vaksinering av millioner av mennesker i forhold til bare en sprøyte eller to?

Jubel: Takk, prøvde litt Googling men fant ikke så mye, får se om det blir mer tid til overs i morgen :slightly_smiling_face:

Se hva en av verdens fremste mener om fimaVacc, van det .
Burg Leiden University mener om teknologien. Gooogle :+1:.
Og kommet inn i advisory board PCIB.

1 Like

Det er sikkert lettere sakt enn gjort, men det aksjonærene ønsker er en ledelse som er MEGET fremoverlent… Slik tiden går føler sikkert flere en litt bakoverlent ledelse. Men jeg har ikke NOEN holdepunkter for å påstå det ene eller andre. Men én så banebrytende teknologi jeg føler PCIB besitter, er synd at det tar så innmari lang tid for å få dette frem og på markedet. I 2016 ble “alle” overrasket over hvor rå resultatende ifra FimaVacc var i mus. 4 år etter har det tatt ifra disse resultatende til nå… Så helt enig med Snøffelen at Covi19 vil få en bra effekt på PCIB på sikt. Biotech verdenen må lære seg å ta vare på Gode resultater. Håper inderlig pasienter og aksjonærere får dra nytte av PCIB - ASAP :smiling_face_with_three_hearts::blush:

3 Likes

Hva mener du er dyrt? “Band-Aid like device” kan bli benyttet med FimaVacc. Altså et plaster som festes i etterkant av sprøytestikket med en lyskilde som aktiveres automatisk. I tillegg kan det gjenvinnes og brukes på nytt, i motsetning til vanlig plaster. Definitivt ikke spesielt dyrt.

Men det er ikke brukt i noen terapeutiske eller profylaktiske vaksiner i dag, så det er ingen grunn til å benytte det i utvikling av vaksiner mot covid-19 som er et rush om å komme raskest mulig i mål.

I fremtidige pandemier kan det dog være noe, dersom man får bevist klinisk nytteverdi, ved at man kanskje kan oppnå bedre effekt. Men slik situasjonen er nå handler det bare om å være først med noe som fungerer tilstrekkelig.

Mener det er omtalt som “disposable band-aid like…” altså engangs.

Vanskelig å si hvor avansert innmaten i den boksen er, men burde vel ikke koste mer enn ett par kroner om det blir produsert en del av de, fikk ikke med meg att de var ment til gjenbruk.

Flere her som har ymtet frempå om muligheten for å bruke FimaVacc på Covid19. Tenker det høres ekstremt usannsynlig ut men vanskelig å ikke få mange store tall i hodet om en øyner ett aldri så lite håp, så var vel litt det jeg prøvde å slå fra meg. Om det kan tas i bruk ved fremtidige pandemier ville jo det hvert enormt stort også ja. :grin:

2 Likes

Det har senere skrevet at det kan sendes tilbake og brukes på nytt. Husker ikke hvor, enten i kvartalsrapport eller en presentasjon. Gidder ikke lete det opp, men det er korrekt.

ESG for the win! :wink:

2 Likes

I så tilfelle indikerer det at det er kostbart å produsere, hvis det skal resirkuleres, igjen motstrider det litt mot massebruk.

Kan ikke forstå annet enn at den “belysningsenheten” er lite egnet for utsendelse i store mengder i forbindelse med en pandemi. Og så skal den sendes tilbake for gjenvinning…
Her snakker vi om vaksiner som skal kunne sendes ut i 100-millioners-antall.
I tillegg er det vel slik at injeksjonen her må gjøre intradermalt. Dette er vanskeligere teknisk enn en vanlig i.m. eller s.c. -injeksjon. Mao vil både injeksjon og bruk av belysningsenheten kreve ekstra opplæring. Og oppfølging: Man må vel ha rutiner for å sjekke at enheten blir sittende på der den skal, og ikke løsner eller blir fjernet (det er jo aktuelt å vaksinere barn og personer med psykisk sykdom/utviklinghemming/demens).

Tror nok dette er best egnet i mindre skala i spesialisthelsetjeneten, i forbindelse med kreftbehandling ol.

4 Likes

Det tror ikke jeg, jeg tror et par kroner per enhet er et greit estimat. De har sagt dette om gjenbruk i etterkant, og en lyskilde koster ikke noe.

PCIB har bare hoppet på den grønne bølgen.

Røde LED-dioder er jo de som er aller billigst å produsere også, i motsetning til LED-dioder med hvitt lys :wink:

5 Likes

Har vært nye snakk om Moderna og leveringsteknologi her nå. Faktum er at Moderna for lengst har erkjent problemet med høy toksisitet knytta til lipide nanopartikler.

I en artikkel publisert i Science Magazine allerede for fire måneder siden, kunne man lese:

“Moderna is developing delivery systems that may limit toxicity. Among its proprietary nanoparticles is a family of engineered lipids that its scientists have found to be more biodegradable—and thus more tolerable at higher doses—than existing formulations. A separate “delivery innovation” team is developing nonlipid formulations, such as polymers that form solid, porous structures interspersed with mRNA.”

Hele artikkelen er tilgjengelig her:

I lys av dette er det langt fra utenkelig at AstraZeneca, med betydelige interesser i Moderna og deres videre teknologiutvikling, kan være svært interessert i å sublisensiere fimaNAc-løsningen til Moderna.

Det vlle derfor overraske meg stort om ikke dette temaet allerede har vært på forhandlingsbordet.

I denne sammenhengen er det også ytterst interessant å lese hva EUs helsemyndigheter skriver om nanopartikler og toksisitet:

https://ec.europa.eu/health/scientific_committees/opinions_layman/en/nanotechnologies/l-3/6-health-effects-nanoparticles.htm

24 Likes

Man kan ogsaa spoerre seg om hvorfor hverken fimaVacc, eller fimaNac er med i spillet, naar det er mer enn 100 selskaper verden rundt som forsoeker og lage en corona vaksine? Flere av disse ville vaert bedre tjent med og samarbeide med oss. Hvor er salgsavdelingen til PCIB? Sover de i timen?

Vi faar haape at en avtale med AZ snart er i boks. slik at de kanskje kan faa fortgang paa dette.

1 Like

So, where’s Waldo? (Walday)

Har han virkelig tenkt å droppe den brannbomben i fanget på aksjonærene, se aksjekursen nesten halvere seg, og så ikke stikke nesa frem igjen før på Q2 i slutten av august?
Makaløst!

Det er litt røff sjø, og kapteinen trengs på dekk!
Ligger han på lugaren og sover? Eller hoppet han av ved forrige havn for en månedslang ferie?

Ikke ett pip fra ham siden «the ggggg news most soon», og «det kommer en melding i juni…»

Skuffende!

4 Likes

«Salgsavdelingen»?
De sitter vel på kontoret sitt og tenker at «det kommer når det kommer».

Alternativt er de å finne «in our booth» på neste konferanse, selv om den er digital og uten folk tilstede fysisk. :flushed:

1 Like

Les side 60 i lørdagens Finansavisen.
Forvalter i DNB bioteknologi fond: sektoren klarer seg godt ved børsfall.

I tillegg har coronaviruset økt fokuset på vaksiner og behandling.

Samme side ser vi at MPC container ship har fallt mest siste mnd men - 52,8%.

På «andreplass» finner en PCI Biotech med - 45,8% siste måned.

Ebitor; det er helt opp av dagen, statistikk benytter forvalteren seg av :sweat_smile::wink:. Trenger ikke snuse for å se at bioteksektor klarer seg bra ved børsfall :partying_face:.

Du mener altså at markedet er effisient :sweat_smile::partying_face:. Fasiten viser at som regel så skjønner aksjonærer aldri bæret :rofl:. Det finnes alltid gode kjøp i alle konjunkturer

1 Like

Veldig bra snust opp Jubel.
Markedet har talt, mens vi aksjonerer skjønner ikke bæret.
Mon tro om PW ved årsskiftet kommer til å gjenta samme leksa:
«Avtalen med AZ forlenges til 30.06.21» ?

1 Like

Trist å lese at du ikke skjønner hvilke årsaker som kan ligge til grunn for forsinkelsen Ebitor.
Med ditt grunnleggende negative syn er det kanskje ikke lett å se at det KAN komme noe positivt de neste par månedene.

Jeg tror du tar feil.

No guts No glory.

2 Likes

Sjog

Du hadde vel heller ikke forventet at det ikke ble noen avtale 30.06.
Kanskje på tide å innse at en kan ha for høye ambisjoner.
Både sørlendingen, e-mannen og Snøffelen var tydelig skuffet.

2 Likes