De eneste 30% du kontroller her, Solobakk, er vel av promillen. Og selv om jeg er litt enig i kjernen av det du sier, så forteller vel det at noen påstår noe slikt som at de kontroller 30% av aksjene klokken 02.00 på natten en hel del om traderstrukturen i selskapet. Jeg ble selv litt skuffet da det ikke ble en enighet med AZ i juli, men ser overhodet ikke meldingen om utsettelse som negativ. Husk at de siste resultatene kom inn i starten av mai. Er det et sted ting tar tid så er det i biotek. Biotek får jo NAV til å fremstå som Usain Bolt. Allikevel er jeg overrasket over at kursen faller så lavt som i dag. Men de som sitter igjen i dag er de som har forstått hvor fremragende resultater selskapet har i RELEASE. Hvilke av selskapets Topp50 i dag har gått inn pga AZ-hype? Samtlige er der for RELEASE. Blant annet en dyktig statistiker med nese for forretninger. Hvis Myrlid og Gresslien begynner å selge seg ut så kan det være et dårlig tegn, men pdd. så øker de/sitter rolig.
Tregt går det, men det er en smal diagnose, forhåpentligvis går det mindre tregt fremover. I verste fall blir det en liten emisjon til, den tror jeg mange gledelig tar. Det er hvis det ikke blir en up front-avtale med AZ og ingen avtaler innen Vacc. Skulle det ikke bli det betyr ikke det at teknologien til PCIB ikke er god, men det betyr at den ikke passer med det AZ er ute etter nå. Å tro at PCIB sitter på en allmektig fasit mot kreft er naivt, men at teknologien de har patenter på kan være en del av kampen mot kreft i fremtiden er ikke usannsynlig. Potensialet på bare en knøttliten del av det markedet er gigantisk. Vi vil uansett ikke se det gjenspeile seg i kursen før storkarene virkelig sier at de mener det. Så nok en gang er det gode kjøpsanledninger for nyankomne.
Når jeg leser denne tråden (det siste året) så ser jeg for meg bilder av unger som sitter rundt middagsbordet og slår med gafler og kniver i bordet mens de roper på mer mat. La selskapet få tid til å bygge seg opp. Om vi fortsatt er på samme sted om ett/to år, så er jeg enig i at kritikken bør hagle. Selskapet er per i dag altfor lite i forhold til potensialet til teknologien, men alt må starte et sted. Heller et stort selskap med godt fundament enn et stort selskap bygd på kvikksand.