Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ca10 dager

1 Like

Vi vet at Meieriet på selge litt når det er nye topper. Bortsett fra de er det val bare «kapitalforvalterene» til Tullebrand som har solgt av betydning på topp 50

2 Likes

Hvis Per slutter å si noe blir det feil det også. Vi har hatt mange runder med det på forumet der man fra noen har ønsket at pcib var mere åpne, slik som PHO f. eks.

Når det er sagt er jeg også drit forbanna på det makkverket nå Per har ført oss inn i. Å være så sikker på en avklaring så sent som i Mai for så å komme med denne meldingen er bare utrolig uprofesjonelt.

Ja, jeg skjønner at mest sannsynlig har noe skjedd, og ja, vi kommer allikevel ALLE til å bli Onkel Skrue-rike, men Per av alle burde vite at ting kan bli utsatt så HVORFOR la han opp til dette?

Og til alle dere som sitter der nå og flirer i skjegget over de stakkars fan, som meg, som har belånt og måtte nå selge, vi er også en del av livet rundt aksjekursen til pcib. Vi holder, som andre aksjonærer, interessen oppe og med vårt lille bidrag så bidrar vi til å få kursen oppover.

Ikke alle har luksusen å vente i 5 år til. Jeg har allerede ventet i 4 år og nå begynner min tolmodighet å ta slutt. Men det som er verre enn å vente er å regelrett bli ført bak lyset som jeg føler vi har blitt gjort av Per og gjengen…

Fan, skulle ikke forundre meg nå om pcib kommer med en emisjon for VACC, og da tror jeg denne aksjen knekker i 2.

Ja,de mest optimistiske får bare gi meg inn, men jeg har vært med så mange år nå så jeg føler det er på sin rette plass å si fra at Per nok ikke bør si noe til noen framover.

Man trenger ikke se lengre enn til PHO for å lære litt om kommunikasjon til sine aksjonærer selv om de også slet litt med dette inntil nylig…

7 Likes

Personlig håper jeg nå selskapet legger om sin kommunikasjonsprofil. Enten av egen fri vilje eller fra press utenfra. Jeg håper og tror styret skjønner dette og handler for det langsiktige beste. Tillit er alt i denne sektoren og bare se på f.eks TRVX som ligger helt med brukket rygg. Det ville være svært synd hvis PCIB går samme veien. Tillit er noe man må gjøre seg fortjent til og jobbe aktivt for å opprettholde. At det “virker på alt” nytter svært lite i denne sammenheng.

Den siste tids ekstreme volatilitet hadde egentlig vært helt unødvendig uansett videre fasit.
Og det nytter selvsagt ikke legge skylden på aksjonærene.

2 Likes

Ha, ha, for her gaar det paa det ellevte aaret, og er fortsatt ved godt mot.

Husk, man maa tenke slik. PCIB kom egentlig foerst ordentlig i gang, i 2015 med IGGK studiet. Og sdien den gang, er det bare gatt 5 aar. FimaNac fikk og foerst dreis paa sakene i 2015 med AZ - avtalen. Det er og kun 5 aar siden. Og Normalt tar det lenger tid og ta en medisin til markedet.

Det eneste jeg synes, er at de burde har greid og faa ett par fimaNac, og eller fimaVacc BP kunder til paa kroken i loepet av alle disse aarene. Spesiellt siden de laaner ut teknologien for testing Gratis! At de ikke har fatt til dette, staar for meg som en gaate?

Uansett, Husk, Taalmodighet er en dyd;-))).

2 Likes

Ja, var en stor bommert av PCI og ikke melde innenfor fristen. Det var stor forventning til nyheter innenfor utgangen av juli. Det som likevel er viktig å huske på i denne frustrerende tiden er at det IKKE har skjedd noe med det fundamentale i aksjen. Ingenting er forandret siden juli, kun utsatt ventetid på en avklaring om AZ. Det har samtidig vært stort sett nedgang i biotek aksjer allover på Oslo børs. En annen ting er jo at det kan komme flere nyheter utover høsten om alt det andre PCI har i gjære. Alt står ikke å faller på avtale med AZ, og selskapet er vurdert til det dobbelte av dagens kurs UTEN et samarbeid med AZ- uten at jeg tror det vil skje.

2 Likes

Eller er det slik at AZ har sagt at de kjøper butikken eller en arm eller to? Å bruker nå tiden frem mot 28/8 for å bli enige om en pris noe De ikke maktet iht PW sin statement? Derfor tysnad å her er enda en spekulasjon!! Tror faen meg de tar hele sjappa jeg. Ingen webside update! No communication! Frustrated shareholders! Kursen halvert!! Tror personlig vi er vitne til et sceneshow uten dimensjoner før q2. Ser for meg enhver aksje til 50 lappen er minimum 250-300 før 28/8. That’s the spirit!!!

7 Likes

The font is too small to get PW’s attention :sweat_smile:

Ny radforsk episode 12. August, får kanskje noen teorier/ svar der :fire:

11 Likes

Ikke et vondt ord om fake Daniel Wellingtons. Men jeg er både interessert i klokker og biotek. Og det å sammenligne jallaurverket i en replika klokke med en belysningsdevise som skal bidra til å kurere livstruende sykdom er svært urimelig. Det koster hverken 2 eller 5 kr å lage en slik device, garantert.

4 Likes

NEI det er ikke min “gjeng” som har solgt men han med 60++ ( er forresten lege) vurderte å kaste korta av den enkle grunn at han var virkelig forbanna. Etter at kompisen på topp 10 ringte meg så videreformidla jeg hans budskap og da roet han seg.
Skjønner faktisk dem som fløy litt i taket og jo lengere tid det går jo bedre blir begrunnelsen for at dem visste dette lenge før fristen gikk ut og dermed BURDE varsla medio juni ALTSÅ 4 uker før dem fant det passende. Om det nå viser seg at dem muligens må ha alle dem 6 mnd till. som er antyda så bekrefter det virkelig hvor langt på viddene Per var 3 uker før angitt tidsfrist da han BEKREFTET at fristen ville overholdes. Nå har dem brukt 4 uker ekstra og FREMDELES ikke en lyd om vi er i nærheten av noe. AMATØRMESSIG på første klasse. Skal det være “tystnad” til medio januar 2021 nå da før dem oppdager at fristen nok en gang er røket? eller kan vi forvente noe samtidig med høststormene? Jeg bare spør.
Synes det er bra at FA gir solid beskrivelse av amatørmessig ledelse.

4 Likes

Markedet sendte pcib ned 40-45% ved en utsettelse. Hva tror dere skjer hvis det blir “No deal”?

At markedet reagerer slikt er bare “høl i huet” men det er realiteten i aksjemarkedet og man må da være særdeles forsiktig med hva man sier til markedet.

Hvis det holder på slikt framover får man lage 3 selskaper, pcib-chem, pcib-nac og pcib-vacc så slipper de som er med for bare chem all “driten” rundt de 2 andre plattformene.

Ønsker man litt spenning krydrer man med litt vacc og/eller nac.

2 Likes

Jeg synes det er en fin sammenlikning.

Jeg tror du overvurderer hvor komplisert en belysningsdevice er. Det er et lys som skal styres med en timer. Langt mindre komplisert enn en fake Daniel Wellington.

Mulig det koster mer enn 2kr per enhet, men det er garantert nærmere 2kr enn 50kr for å si det sånn. Uansett neglisjertbar kostnad dersom man har et produkt i markedet. Det samme gjelder Fimaporfin også btw.

3 Likes

@arve1954 Hør her!! Jeg skjønner godt Deres frustrasjon med x antall aksjer over mine, men for å roe gemyttene på x antall forum og diverse kom De med et utsagn om nye 6 måneders evaluering av samarbeidet. Hvis du som meg og flere senker skuldrene et par hakk å ser på utsagnet rasjonelt i disse corona tider så tyder det hvertfall på i mine øyne at vi diskuterer penger!!! AZ vil ha shitten, men det er så mye støy i verden. De trenger mere tid. Tror meget bestemt at dine 180k blir betraktelig hevet!!! Hele forumet skriker etter News, men det er ikke negativt. De hadde seilt sin egen sjø for lengst om så var. Dette går veien. De tok ferie. Vi ses i begynnelsen av august. Før 28/8 så kjøper du reker fenalår champis å kvinneben( den var drøy) ( unnskyld jenter. Gutte prat) til hele menigheten!!! Det går veien!!! Hvor skal gutten gjøre av seg hvis det blir negativt 28/8 etter ggggg mmmmm. Surfs still up Arve og til dine!!!

2 Likes

Uten merkenavn er ikke alltid det samme som fake, skulle gjerne diskutert mer om klokker men er andre forum for det. :slight_smile: :nerd_face:

Uansett er det delte meninger om fimavacc og massevaksinasjon, skal fortsette å lete litt selv men tviler på jeg blir noe klokere. Var bare ett forsøk på å finne ut litt mer om hvor interessert AZ muligens er i fimavacc i forbindelse med pandemien/pandemier, og eventuelt hva slikt kan være verdt. :slight_smile:

  1. Gangen du må formidle at Arve fortsatt er skuffet og forbannet? :+1:
2 Likes

Belysningdevice er flere ganger billigere enn lege/sykehus besøk for 2. og evt. 3. dosering.

5 Likes

Sjekket gamle aksjonærlister og Arve hadde 195000 pcib aksjer på de fleste listene.

4 Likes

@anon6994212 enig med deg at man kan være optimistisk.

PW er kjedeligst og most edruelig person som finnes som CEO.

Når PW snakker om at PCIB kan bli ett middels stor selskap, det kan vi tolke som 30-50 mrd NOK.

En edruelighet som jeg kan leve med.

2 Likes

Jeg vil anta at en slik belysningsenhet klassifiseres som medical device, og må dermed godkjennes av regulatoriske myndigheter i markedene det er snakk om.

1 Like