Hva forventes det egentlig at PCIB skal melde i disse børsmeldingene så mange vil de skal sende ut dersom de ikke har nyheter å komme med?
“PCIB har ennå ingenting konkret å melde i forhold til avtaler og samarbeid. Vi håper å kunne melde noe positivt i beste børsmelding så ikke alle på Tekinvestor klikker!”…?
For meg så virker det som om ekstremt mange hiver seg med på FOMO-bølger og deretter blir drit forbanna dersom ikke resultatet kommer på nøyaktig forventet dag. Hadde ting vært så enkelt burde jo alle vært børsmilliardærer for lenge siden.
PCIB har da adskillig flere samarbeidsavtaler for fimaNAc enn den med AZ, så å si at de ikke evner å skaffe avtaler er litt far fetched. Nå var det vel mest det at AZ var den største av disse, og at de sånn det ser ut per i dag har noen fortrinn i forhold til de andre dersom de ønsker å inngå større avtaler. Dette vil jo nødvendigvis gjøre det litt komplisert med tanke på alle de andre samarbeidsavtalene.
At denne evalueringen kunne strekke seg ut over forespeilet dato kunne nok de fleste tenke seg før fristen utløp. At det skal bli et sånt rabalder fordi de fortsetter å evaluere samarbeidet er litt unødvendig (men kanskje også forståelig fordi mange har kjøpt seg dyrt inn på FOMO på høye kurser).
For at PCIB skal kunne få avtaler med upfront og milepæler kreves det nok at en del flere regulatoriske hindere er unnagjort og at de har resultater som statistisk krever større studier for å kunne dokumentere de gode resultatene godt nok.
Alt i alt synes jeg PW og de andre gjør en god jobb. De har gode resultater, lav cash burn og samarbeid og mulige avtaler med Big Pharma. Da blir det nesten litt latterlig at småsparere (som jeg vil anta de fleste av oss her inne er) som oss skal klage på ett og alt.
Det blir som å se Northug dra i gang en spurt og tro man hadde klart det bedre fordi det “bare er å ta i hardt nok så går det”. Det er ganske mye annet som spiller en rolle i alt dette.
Det er spennende å følge med, det er spennede å være med, så jeg klorer meg fast så lenge jeg tør!