Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Du undervurderer implikasjonene og kostnadene forbundet med å utvikle og produsere en medical device som skal godkjennes til bruk på mennesker - og sammenligner det, feilaktig, med produksjonen av en fake klokke. Det blir bare for enkelt.

1 Like

Yes. Patent og CE sertifisering er på plass.

PCIB har erfaring med sine belysnings utsyr innen for det også.

3 Likes

Er PCIB nå i samtaler med AstraZeneca? Eller har de tatt lang ferie alle sammen?

Var det «samtaler» på noen som helst måte i mai?

Eller definerer man «samtaler» som at PCIB-ledelsen forholdt seg passive mens de ventet og ventet på en tilbakemelding fra AstraZeneca, som aldri kom?

Det holder faktisk ikke å sende ut «verdens korteste» børsmelding, som forøvrig var en fantastisk gavepakke til alle tradere og et knallhardt ballespark til alle langsiktige og lojale aksjonærer, og tro at alt er greit og at man har kjøpt seg et halvår ekstra med tid.

Tillit er alfa og omega i denne bransjen, og tilliten begynner dessverre nå å bli rimelig tynnslitt.

15 Likes

Det er en god start men trolig ikke nok. Jeg antar de trenger å sertifiseres etter ISO 13485 i Europa og 21 CFR 820 i USA, og tilsvarende i øvrige markeder.
Men mulig de er i gang med dette, det har jeg ikke undersøkt.

1 Like

Hele phase 1 studie er basert på det. Så det er på plass. Er du nå bare etter å lage støy som ikke finnes?

5 Likes

AZ tweeter en del om cardio vascular diseases for tiden. Var der ikke en sammenhæng mellem pci’s leveringsteknologi og det?

26.02.2020 Q4 2019: “So this – what we said was that we will do some more experiments in the second half of 2019, towards the end of the year. And then we open up for further discussion of partnering, potential partnering, with PCI – with AstraZeneca in this first half of 2020. Now the experiments that was supposed to be done has been done. All the analyses have not yet finished, so we don’t have all the results yet from that. It takes time for some of these analyses to be done, but we expect to have them in the near future. And we are in active dialogue with AstraZeneca. I will not comment on how those discussions are going or what we are discussing. This is a half year for evaluation of those results and to see whether there’s an interest to take this to the next step or not”

Alle analyser er ferdige (i Mai ref Q1 2020 - presentasjonen). De snakker (evaluerer) fortsatt sammen (ref siste børsmelding) om hva de skal gjøre fremover (med resultatene fra analysene og muligens fler momenter). «You do the math».

12 Likes

Jeg vet meget godt hva som er blitt uttalt fra PCIB-hold.

Men hva mener man egentlig med active dialogue?
Litt mail-korrespondanse i april? Umulig å vite.

Satt man i intense forhandlinger mellom 25.juni og 1.juli?
Eller satt PCIB og ventet, før AZ en ukes tid på overtid gav beskjed om at de trengte mer tid?
Umulig å si.

Per Walday & Co klarte å bygge opp enorme forventninger. Til og med Radforsk-podcast lot seg rive med og trodde på det, ved å utsette ferien og arrangere en ekstra «PCIB party-podcast».

12 Likes

Ja, jeg tviler ikke på at du har stålkontroll på dette, men synes disse sitatene fra PW og PCIB godt kan repeteres.

Aktiv dialog betyr noe annet enn litt mailutveksling på måfå.

I hvilken grad man stoler på gehalten i det som sies av ledelsen får være opp til hver enkelt.

5 Likes

He he, nei absolutt ikke! Kjempefint om dette er på stell! :+1:t2:

Å selge skinnet før bjørnen er skut…
Hvilke aksjene er interessant etter en lønnsom avtale? :male_detective:t3:‍♂

2 Likes

Klaging klaging og atter klaging, greit det var dårlig kommunikasjon av selveste kapteinen men avtalen ble ihvertfall ikke skrotet.

PW var ved sine fulle fem og var overbevist om at de skulle klare å dra denne avtalen i land før felles ferien, noe de desverre ikke klarte. De forsinker ikke forhandlinger 6mnd bare for noe små pjatt??? Hvis AZ har gjort en braksuksess på flere indikasjoner så snakker man om gigantiske summer på et produkt som enda ikke er blitt vurdert i noen analyser / kursmål.

Mulighetene for noen hinsides astronomiske summer kan fort diskuteres hardt hjemme hos AZ gjengen.

Corona kan også være grunnen til utsettelsen :poop:

Til dere som var belånt og måtte selge på grusinga så føler jeg med dere, men jeg synes også at det er mææææd risk å belåne seg til biotech aksjer. De fleste av oss gjør en risk vurdering før vi investerer i noe. Enten kortsiktig eller langsiktig. (I verste fall så hadde AZ sagt nei til noen form for fremtidig samarbeid) Å fortsette med sytinga ang PW hjelper ingen. Ikke deg selv engang. For øyeblikket er jeg positivt innstilt til aksjen og at samarbeidet ikke er avblåst bull

:star2: GGK :star2:

33 Likes

The same procudure every half year?
The never ending story?
PW bør vel snarest begrunne, sine uttalelser mer presist!
Blir ikke hyggelig om aksjekursen fortsetter nedturen ned mot emi kurs.

1 Like

Hva forventes det egentlig at PCIB skal melde i disse børsmeldingene så mange vil de skal sende ut dersom de ikke har nyheter å komme med?

“PCIB har ennå ingenting konkret å melde i forhold til avtaler og samarbeid. Vi håper å kunne melde noe positivt i beste børsmelding så ikke alle på Tekinvestor klikker!”…?

For meg så virker det som om ekstremt mange hiver seg med på FOMO-bølger og deretter blir drit forbanna dersom ikke resultatet kommer på nøyaktig forventet dag. Hadde ting vært så enkelt burde jo alle vært børsmilliardærer for lenge siden.

PCIB har da adskillig flere samarbeidsavtaler for fimaNAc enn den med AZ, så å si at de ikke evner å skaffe avtaler er litt far fetched. Nå var det vel mest det at AZ var den største av disse, og at de sånn det ser ut per i dag har noen fortrinn i forhold til de andre dersom de ønsker å inngå større avtaler. Dette vil jo nødvendigvis gjøre det litt komplisert med tanke på alle de andre samarbeidsavtalene.

At denne evalueringen kunne strekke seg ut over forespeilet dato kunne nok de fleste tenke seg før fristen utløp. At det skal bli et sånt rabalder fordi de fortsetter å evaluere samarbeidet er litt unødvendig (men kanskje også forståelig fordi mange har kjøpt seg dyrt inn på FOMO på høye kurser).

For at PCIB skal kunne få avtaler med upfront og milepæler kreves det nok at en del flere regulatoriske hindere er unnagjort og at de har resultater som statistisk krever større studier for å kunne dokumentere de gode resultatene godt nok.

Alt i alt synes jeg PW og de andre gjør en god jobb. De har gode resultater, lav cash burn og samarbeid og mulige avtaler med Big Pharma. Da blir det nesten litt latterlig at småsparere (som jeg vil anta de fleste av oss her inne er) som oss skal klage på ett og alt.

Det blir som å se Northug dra i gang en spurt og tro man hadde klart det bedre fordi det “bare er å ta i hardt nok så går det”. Det er ganske mye annet som spiller en rolle i alt dette.

Det er spennende å følge med, det er spennede å være med, så jeg klorer meg fast så lenge jeg tør!

15 Likes

“Til dere som var belånt og måtte selge på grusinga så føler jeg med dere, men jeg synes også at det er mææææd risk å belåne seg til biotech aksjer.”

Kan forsåvidt være enig, belåning er risk uansett… Men man gjør en risikovurdering av hele caset med all info en sitter med, så er det lett å belåne seg litt, så når informasjonen ikke stemmer og den senere blir kryptisk, så skjønner jeg at enkelte blir sure på informasjonsflyten. Det blir bra å høre hvorfor det ble som det ble, en gang…:blush:

11 Likes

Det er flere avtaler enn 1 med BP i loepet av de 10 siste aarene som ble etterlyst. Spesiellt siden de faar teste fimaVacc/fimaNac gratis. Dette er det svakt de ikke har oppnaadd.

Det er helt fair og rose PCIB for hva de har oppnaadd, men ogsaa og kritisere de hvor de har feilet. Man kan godt si de har oppnaadd gode forskningsresultater som selvfoelgelig er det aller viktigste, men ogsaa ett svakt salg av disse. Men naa faar vi haape paa en stor avtale med AZ, slik at dette blir kickstartet;-)))

5 Likes

Det var vel i første rekke tradere som tapte på den korte børsmeldingen.
De langsiktige har ikke tapt en krone (for de har ikke solgt)

8 Likes

Det å påstå at man ikke har tapt - bare fordi man ikke har realisert tapet blir en lite korrekt beskrivelse.

Papirtap vs Realisert tap er en teknikalitet - så lenge man er i et likvid verdipapir

6 Likes

Hvis man kjøpte på topp så har man jo tapt selv om det ikke er realisert. Men kjøpte man f.eks. på 25 kr så har man fortsatt en dobling inne. Men å mene at alle har tapt basert på en referanse til en toppkurs blir selvfølgelig en logisk kortslutning. Isåfall vil de aller fleste ha tapt penger på investeringen sin nesten uansett hvilken aksje de sitter i ettersom de færreste aksjer på et gitt tidspunkt befinner seg på ATH.

9 Likes

Verdiutvikling siste :
5 år = 720%
3 år = 130%
1 år = 72%
3mnd = -15%

Langsiktige sitter altså med gevinst, mange tradere tok tap.
Fremtiden kjenner ingen.
PCI virker vel ikke mindre bra i dag enn 30 juni (før meldingen) ?

10 Likes