Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det er jo en plattform med svært mange (mulig tenkte) bruksområder. Fra presentasjonen som @deepmind la ut link til over her, så har PCIB selv nevnt anvendelse av amphinex og lys sammen ved ADC/proteiner. Men jeg har ikke kunnskap nok til å utbrodere dette noe mer, så jeg slutter med spekuleringa her.

2 Likes

Det er feil. De sier de vil ha 6 mnd til.
Om de skulle si 6 mnd og så plutselig stå klare etter f.eks. 7 uker så ville det avdekket en håpløs og fullstendig amatørmessig måte å både drive forhandlinger på og tidsstyring fra de ansvarlige. De vet nok hvor langt fra hverandre de står eller hvor mye som gjenstår for å kunne lage en avtale.

Om det er realistisk å få frem noe innen ca 2 mnd så vet man det og har planlagt deretter. Og så kommuniseres det.
Nå er det sagt 6 mnd og da er det noen som har lagt opp ett løp som tilsier at det er den tiden det mest sannsynlig vil ta.

Noe annet finner jeg helt usannsynlig. Og skulle det skje kan ledelsen bare pakke sakene sine for min del for da har de ingen gangsyn på hva de driver på med hva gjelder partnersamtaler. Da lever de på tilfeldigheter og å selv bli overrasket på jobb. Og det tror jeg ikke.
Og - ingen bedriftsleder “lurer” akjonærene sine med å si 6 mnd om de faktisk jobber mot å klare det på 2.

2 Likes

Feil

Feil??. Kanskje, kanskje ikke.
Time will tell-

1 Like

Om de er i ferd med å lande en giga-avtale også ?

3 Likes

Jubel skrev: “Det stemmer ikke Multiple, PCIB sin teknologi har kliniske studie i fase 1 gjennomført for fimaVacc og avsluttende fase for fimaChem ggk (RELEASE) pågående”

Usikker på hvilken av mine kommentarer du sikter til her, men mener du at fimaVacc-studien og/eller ggk-studien er eksempler på PCI + ADC?

PW also said numerous times that they would have an answer by the end of June which did not happen so why should it surprise you If they come with a quicker answer this time?

Sounds to me that you want cheap stock!!

9 Likes

Alle som har drevet med forhandlinger vet hvor uforutsigbar en slik maktkamp er. Dersom floken skulle løse seg kun uker etter ferien, så vil ikke det være første forhandling som har fått en løsning før tiden partene så for seg. Og det har ikke noe med amatørskap å gjøre. Dersom man kan tidsplanlegge kompliserte forhandlinger, da er det noe som skurrer.

11 Likes

De kan jo også være i mål med dele af forhandlingerne, men mangler data fra evalueringerne af øvrige indikationer, for at kunne komme i mål.
Naturligvis forsinket grundet covid19, hvor folk blev sendt hjem fra job.
Også kan det være 1000 andre ting - due dilligence, conditioner osv.

6 Likes

Tror ikke PCIB vil gjendta gjennomføringen på samme måte som med AZ innen fimaNAc mtp oppbygging av avtaler.
Markedet satte ikke pris på denne fremgangsmåten og de har jo helt rett.
Kontrasten til DS i PHO er voldsom sammenlignet med PW i PCIB med tanke på hvorledes cevira ble gjennomført og resultatene ble presentert / publisert.

Et eksperiment de ikke bør forsøke seg på flere ganger.
Der er kanskje en grunn til at slike partneravtaler ikke overhodet blir brakt frem i lyset så lenge forhandlingene pågår.
PW sin intensjon tror jeg var å være grei mot eierene og gi noen stikk litt hær og dærane men resultatene blir jo et voldsomt oppstyr som vel grenser til det store vannvidd.

Hva betyr så dette i praksis?

Kanskje at det kan pågå forberedelser på samarbeide innen ikke bare fimaNAc men også fimaCHEM og fimaVACC , asiapartnere mm.

Når det først løsner så kan det komme en røys med avtaler.

Når det kommer til årsakene som ligger bak denne garentien fra PW så ble ihvertfall jeg veldig overrasket at det ikke ble noe av i denne runden men forhandlingene er jo ikke avbrutt .
De som har fulgt med på denne trilleren har vel dannet seg et godt bilde av alle hendelsene som kom opp som underbygget et positivt resultat for PCIB og alle disse er fortsatt like relevante.

Hva om den opprinnelige avtalen som nesten var banket klar og ferdig ikke tok hensyn til verdiøkningene av de siste patentene som er meget omfattende med helt ny og mye mere verdifulle størrelser og patenttid?
Hva om der snart kan forventes “mange” flere godkjente patenter innen samme og/eller tilstøtende områder.

Vil ikke slike godkjente patenter snu hele saken opp ned i PCIBs favør?

7 Likes

Nei.

Gjennomgang av patenter og patentsøknader er en del av due-diligence.

Det er ikke slik at avtaler i biotek inngås uten man har oversikt over patentbiblioteket.

Patentene ble også innvilget før PW snakket om at det ville komme et melding i Juni. Så resonnementet ditt gir uansett ikke mening.

1 Like

Man lærer noe nytt så lenge man lever, og i dag lærte jeg at vegarbeider/Bullpåavtaleogoppkjøp har solgt sine aksjer til under dagens kurs.

13 Likes

Savner litt debatt om hva som er status i labben på det AZ og PCIB har jobbet med siden 2015-16?IKKE ett ord i fra selskapet om disse tingene ( nesten en selvfølge med den infopolitikken som praktiseres).Er alt på vent ?Jobbes det i det stille? ( var vel mange ting å ta tak i på slutten)
TID er penger og først til mølla er to gamle ordtak som gjelder her. Mange selskap som jobber med kreftmedisiner og patent så det er viktig for PCIB å fullføre på alle fronter så snart dette er praktisk mulig. Med AZ videre med på laget er det vel ikke økonomi som tynger så derfor også viktig å få rodd i land avtalen snarest.
Sikkert flere som grubler litt på samme som meg og jeg synes info 4 ganger pr år er veldig lite når vi vet hvor mye som står på spill.

Hva er det som får deg til å tro at ledelsen kommer til å gi en kommentar på forkning når dem ved flere tilfeller har sagt at dem ikke kommenterer “situasjonen” med AZ? Spesielt ikke under denne evaluation. Har dem kommentert de andre forskningsresultatene med de andre selskapene? Nei.

Jeg tror du skal være glad for at det som skjer inne på labben holdes hemmelig.
Når du spiller poker, blottlegger du kortene dine med gjevne mellomrom for å innformere de andre rundt bordet hva du har på hånd?

Det er flust av eksempler hvor små firma kommer med en strålende ide men blir slått på målstreken fordi de spilte med åpne kort.

F.eks Lifx med første smart lyspære med rgb led, ble slått ut av Philips på rekordtid.

Pebble, første smartklokke ble slått av Samsung og Apple.

Det tar ikke lang tid for en tech giant/big pharma å snu seg rundt for å slå et lite selskap ved å nå markedet først.

8 Likes

Godt poeng. K. Berg snakket også om dette i radpodcasten fra 2019 hvor han var gjest, og hvor ekstremt viktig det var å holde kortene tett til brystet inntil alt er patentert.

Ref. Podcasten så ble det vel snakket om en situasjon hvor man hadde presentert noe på en konferanse som man ikke burde.

5 Likes

Du snakker stadig om forhandlinger. Det som er kommunisert fra selskapet er evaluering (av forskningsresultater).
Hvor har du dette med forhandlinger fra?

Enig med deg, de uttaler evaluering.
Men etter evalueringer, gitt positivt utfall, så følger gjerne forhandlinger? Det er vel det vi alle håper på.

1 Like

Det kommer når det kommer, fokus på ggk, Tro om her kan komme noen nyheter først…

2 Likes

Skal vi legge denne ballen død nå? Her er det selskapet sier:
"The collaboration agreement with AstraZeneca has been extended several times and was earlier this year extended for an additional six months until the end of December 2019. The scope of the agreement was recently expanded to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas. The research collaboration ran to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months until end of June 2020 to evaluate the potential for further collaboration."
Kilde: http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/02/PCI-Biotech-Q4-2019-Interim-Report.pdf

Så kan man gjøre egne vurderinger om hvorvidt de utvidet scopet fordi resultatene i onkologi var gode eller dårligere, da kan man jo se på følgende setning:
“The scope of the agreement was recently expanded to evaluate whether synergies established in oncology in vivomodels are transferrable to additional disease areas.”

Man skal altså teste om synergiene som er oppnådd i onkologi også kan gjenskapes i andre områder.
Underforstått; Man har oppnådd gode resultater i onkologi.

Fritt sitert av hukommelsen fra en Longtrader-post: Den beste traden er den jeg aldri foretok meg.

23 Likes