Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Eller at AZ ikke er fornøyd med prospektet. At fimaNAc bare delvis kan erstatte Lipofectamine(?) Cost/reward.

Kost/nytte.
Utgifter til intekts erhvervelse, som det står i selvangivelsen.

Jeg er spendt på om Pcib fortsetter sin spennende utvikling og forhandlinger.

  • eller jeg vet/antar. La de ( shorthere eller baisere) som leker, leke. - Helt til det snur, da kommer de løpende etter.
3 Likes

Tja, Per Walday har frem til 31/12-20 til å redde jobben sin, etter min mening.

Han har, med sine sleivete uttalelser og håpløse guiding, satt seg selv i en posisjon hvor han er avhengig av at inneværende år bringer enten en solid avtale med en heftig up-front og etterfølgende kraftig kursstigning, eller et oppkjøp av hele eller deler av selskapet, til en tosifret milliardsum.

Og det kan hende dette i utgangspunktet var urealistisk å forvente, men han har selv valgt hvor høyt listen skal ligge - og dersom han river den, har han ingen andre enn seg selv å takke.

Dersom PCIB står igjen tomhendt etter avklaringen med AstraZeneca, vil Waldays posisjon som CEO bli uutholdelig. Han bør da skjønne at time’s up, før styret og Hans Peter Bøhn blir nødt til å fortelle ham det.

2 Likes

Og på Q2-presentasjonen bør den godeste hr. Walday ta med seg en SOLID dose ydmykhet, og gjerne en meget god forklaring.
(jada, jeg skjønner at han kanskje ikke kan si noe om AZ og eventuelle forhandlinger, men han kan likevel forklare og/eller beklage omstendighetene rundt «det kommer en melding i juni»),

Hvis ikke bør han ta med seg hatt. -så han kan ta hatten sin og gå, etter presentasjonen. :tophat:

3 Likes

Det sier seg selv at noen må gå etter en slik kurs-krasj.

Denne «noen» er det ikke opp til aksjonærene å utnevne, og jeg formoder styret er godt igang med oppgaven.

Selvfølgelig.
Men de er ingenting som tilsier dette. Jeg vil heller si tvert i mot.
Jeg tror vi står overfor noe vanskelig, - og derfor stort. Både for Pcib, for A. Z, for Oslo C.C., - og for aksjonærene. Pcib sine forskningsresultater tilsier dette.
Og ikke 31.12. 20, - men lenge før.

25 Likes

Jeg både håper og tror du har rett i det, @Kreft. :slightly_smiling_face::crossed_fingers:

Det aller meste tyder på et positivt utfall.

8 Likes

“Med forbehold” - to magiske ord.

Dersom som PW hadde benyttet disse ordene i sine uttalelser om fristen 30.6 hadde AZ-innleggene og frustrasjonen her på tråden vært halvert.

Kanskje et tankekors for noen

4 Likes

Det eg lurer mest på er innrullerings hastighet på ggk, og hvor mye asia kan hjelpe på.

13 Likes

Samme her. Det var CHEM som virkelig trigget min interesse for PCIB, nAC/AZ er bare ekstra snadder. Det hadde selvsagt vært fint om det skjer noe der, gjerne noe stort, men jeg ser det som svært sannsynlig at de som nå handler til ~50 får god belønning når CHEM etterhvert blir tatt i bruk og betalt for, uavhengig av AZ samarbeid.

7 Likes

Interessant! Du vet altså at AZ valgte en annen løsning??

7 Likes

Langt fra den konklusjonen til at AZ har valgt en annen løsning. De kan for alt vi vet være i sluttfasen av en due dilligence.

Hadde virkestoffene gitt for dårlig resultat hadde samtalene vært avsluttet forlengst.

13 Likes

Enig med spekulationer, når denne tavshed… - men er det IKKE at stramme skruen lidt rigeligt når du allerede i næste afsnit konkluderer at “…bidro til at AZ valgte en annen løsning” men nu her mere eller mindre, som en sandhed…?

Ingen, ud over dem der deltager i evalueringer med dertil formodede forhandlinger, ved noget om hvilken løsning/løsninger det ender med - men havde AZ allerede en løsning som påstået, hvorfor skulle der så evalueres og forhandles videre…

Eller er der en anden dagsorden Ebitor…?

10 Likes

Har de valgt «en annen løsning»…?
Selskapene trenger mer tid på evalueringen. Du bør være forsiktig med å vri formuleringene dine mot det falske. Det kan faktisk være alvorlig å spre falsk informasjon, selv på et anonymt forum.

19 Likes

Når du kobler det til et retorisk spørsmål om manglende resultater så framstår det som om du mener AZ velger en annen samarbeidspartner. Jeg tipper det var helt bevisst…

13 Likes

Jeg mente det var en mulighet for å skjule skribenter man ikke har interesse av å lese. Er det noen som har oppskrift på det?

Ta med hele meldingarekken når du først siterer og ikke et lite, meningsløst utklipp tatt ut av kontekst.

6 Likes

AZ kan ikke på egenhånd forlenge en avtale som er gått ut.

Det er Pcib som har gått med på å forlenge forhandligsrommet for både AZ og Pcib, slik at partene får den tiden de behøver til å komme til enighet i forhold til en eventuell ny avtale.

15 Likes