Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Bare å laste opp gutter, det kommer til å smelle når den tar sats! Kom dere inn!

Dette er vel noe du bør forklare … når et innlegg er en spekulasjon eller når det er piss ?

1 Like

Stemmer, du trykker på den brune “E” ved siden av Ebitor, så på den store “Een” som kommer opp i vunduet. Helt til høyre, der det er bilde av et personsymbol og Normal, endrer innstillingene for hva du vil se.

3 Likes

Det ene innlegget til @Londonmannen lenger opp i tråden som jeg henviste til var velbegrunnet med mange teoretisk mulige støttepunkter.
Ebitor sine innlegg mangler substans og begrunnelse for påstandene annet enn av typen “jeg liker den ikke”. Fullstendig verdiløst og meningsløst og han skriver negativt bare for å skrive og ikke for å bidra med noe.

18 Likes

Så lenge selskapet velger å forholde seg tause, blir alt annet bare spekulasjoner.
På sett å vis hadde det gjort seg med et aldri så lite hint, om hva, som bidro til at AZ valgte en annen løsning enn den både selskapet og vi på TI hadde forventet.
Var ikke resultatene av virkestoffene gode nok for AZ?

Rockpus

Vi på TI forventet en avtale, noe vel også selskapet forventet.

Har du problem med å dra den konklusjonen ?

Er det så vanskelig å forstå at «en annen løsning» innebar at de ikke valgte å inngå en avtale med PCIB innen 30.06.

Må det serveres med teskje??

AZ valgte å forlenge den eksisterende avtalen.
Det var vel ikke det, hverken vi på TI eller ledelsen hadde forventet ville ende opp med,

Lukter tendenser til ønske om sensur blant fundamentalistiske haussere

1 Like

Du har vel strengt talt gått på repeat i 14dager nå. Påstander med spørsmålstegn bak og lignende, vet ikke helt hva du driver på med jeg:)

4 Likes

@Ebitor, samme henstillig til deg som til en del andre brukere. Det er ingen grunn til å sitte og spamme ned tråden med det samme innholdet om og om igjen. Forumet har en glimrende redigeringsfunksjon som kan brukes om man kommer på nye poeng man ønsker å ta med.

Det er overhodet ingen sensur som ligger til grunn her, kun at ikke enkeltbrukere skal få dominere tråden med rent antall posts slik man ser på andre forum.

10 Likes

Ebitor, du burde kanskje tenke på å selge hvis du mener at virkestoffene ikke var gode nok for AZ. Jeg ser ingen bevis for det, men du har garantert klart å overbevise deg selv med dine egne påropte “spekulasjoner”.

Lykke til som outsider :man_shrugging:

3 Likes

Var for litt siden flere som mente PCIB var veldig sen sammenlignet med Nucana å åpne sites og finne pasienter for Gallegangstudiet.
Jeg begynte plutselig å lure på om det har med forskjellig behandling å gjøre? Vil det ikke være mye mer trening og opplæring av personnel ved bruk av PCI enn ved Nucana’s metode som gjerne vil være veldig lik eller nærmest identisk med tradisjonell kreftbehandling?
Kan ikke huske å ha lest noen formeninger om dette, noen som vil prøve seg? :slightly_smiling_face:

3 Likes

Noe for forumet?

8 Likes

Interessant artikkel som viser to ting:

  1. Moderna kjemper videre med LNP som forventet. “Bytter ikke sko midt i løpet”.

  2. Artikkelen viser hvor viktig det er å ha en god patentbeskyttelse

11 Likes

Delivery, delivery and delivery, det er felles-problemet for alle mRNA produsenter, også Modena, nå med lånt teknologi til sin virusvaksine.
Greit at en ikke skifter sko under løpet men blir bivirkningene for heftige tvinges de tilbake til start, det var en del i fase II, får de et dødsfall tidlig i fase III blinker det rødt. Fase II studien beviser virkningsgrad, men dosene er sikkert heftige for å oppnå god virkningsgrad, mindre doser og nye løpesko + litt lys er kanskje den enkle ufarlige løsningen.

17 Likes

4 Likes

Kanskje PW skulle revurdere metaforen med Hussain Bolt på 100 meter mot skibytte på 3 mil?
Se hvordan Therese Johaug ble tatt igjen av Frida Karlson på målstreken i Holmenkollen’s 3 mil sist vinter etter at Therese valgte å ikke bytte ski. Hun hadde vel ca 45 sekunders ledelse før svenskene valgte å bytte ski…
Per er jo Svensk og kan gjerne bruke den metaforen i møterommet.

8 Likes

Jo, det vil det. NuCanas behandlingsløsning består i injisering av to typer cellegift; acelarin og cisplatin. Altså som ved cellegiftbehandling generelt.

Cisplatin inngår sammen med gemcitabin både i dagens, ikke godkjente, standardbehandling - og i PCIBs behandlingsløsning. Acelarin er av noen benevnt som en forbedring av gemcitabin.

5 Likes

Så da kan vi kanskje ikke klandre PCIB/PW for å ligge litt etter Nucana i åpning av sites og antall pasienter? Supert, takk for oppklaring! :ok_hand:

Hele poenget er at AZ ikke har foretatt noe valg av “løsning” enda! Det var derfor partene ble enig om å gi prosessen mer tid. Vi har derfor ikke noe grunnlag til å konkludere med noe som helst.
Men vi kan jo være glade for at det ikke ble brudd og regne som sannsynlig at AZ ga PCIB god grunn til å bevilge dem litt mer tid.

13 Likes

Kan det være at AZ vil vente ut en IP avklaring for FimaNac, jeg vet ikke når vi kan forvente noe her, men å gå tungt inn i en teknologi som ikke har tilstrekkelig IP beskyttelse kan være en grunn til at dette drøyer. Det kan også være at AZ ville se om protesten til Modna førte frem, Arbutus vil sikkert har betalt for sin LNP teknologi. Det eneste som er sikkert er at de må ha en delivery teknologi som fungerer og okke som må de betale, hvorfor ikke velge den beste, “litt lys”.
På generelt grunnlag tror jeg PCIB har fått klare instrukser på hva de kan si til markedet, det er ikke gitt noe rom for tolkning, meldingen som kom var helt sikkert diktert av AZ. Jeg leser at flere skyter på PW, han er budbringer, styret sitter på instruksene. Mulighetene er ikke forandret, at AZ bruker tid ender opp på den positive side av vektskåla.

7 Likes

Rockpus

Der er vi helt på linje.
Jeg har nok formulert meg litt uklart i innlegget mitt dessverre.

1 Like

Rockpus; Tviler paa at AZ har oppnaad like gode onkologi resultater med en annen leveringsteknologi enn vaar. Slik at valget er nok tatt. Det som er spennende, er hvor stort valget blir.

For hvis det ikke var slik, ville ikke PCIB ventet med og presentere sine forskningsdata for andre BP aktoerer. PW ville ikke sitte sulteforet paa gjerdet og ventet paa en kanskje, kanskje ikke avgjoerelse fra AZ etter 30. juni uten og foreta seg noe annet. Det kan jeg ikke tro. Forhandlingene maa ha kommet mye lenger enn dette pr. dags dato. Naa maa det vaere stoerrelsen paa avtalen, eller budet som diskuteres.

7 Likes