Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Du sliter skikkelig du gutt :joy:

Kill that light! If AZ won’t have it, no one can!

2 Likes

Fy f så mye svada prat i dag.
Var det ikke bedre å vente til i morgen, når vi forhåpentligvis vet resultatet av forhandlingene??

2 Likes

15935348726467684260452143729176

5 Likes

Om nån är nyfiken på flödet runt 14:38 idag så såg det ut så här… jag menar, i väntan på annat att titta på :smiley:

13 Likes

Tro hva du vil, men jeg har faktisk hvilepuls.

7 Likes

Krävdes inte många tusen aktier för att flytta aktien 9kr!

3 Likes

Tror jeg har svaret på hvorfor ikke melding

7 Likes

50 K-ish aksjer, 50ish puls…

Likevel litt ukonsentrert.

7 Likes

Et par tusen aksjer omsatt under 68.

2 Likes

41119 stycken exakt. 663 avg per trade, 400 median.

2 Likes

De skal få noen timer til på seg, men nå synes jeg strikken tøyes urimelig langt. Ryker den?

PCIB er helt nødt, de MÅ, sende ut en melding før midnatt.
Og dersom den inneholder noe om en forsinkelse så må den være skrevet så bull og positiv at den ikke kan feiltolkes på noen som helst måte.

Skrekkscenarioet mitt nå er dager/uker med usikkerhet, som kjeltringpakket bruker for alt det er verdt til å presse kursen nedom 40-tallet og således riste ut de aller fleste av de nåværende aksjonærene, før kursen plutselig en dag står i 500kr+ og kjeltringpakket står igjen som de endelige vinnerne.

Ønsker PCIB at det er slik lojale, standhaftige og trofaste aksjonærer gjennom mange år og flere emisjoner skal belønnes?
Å bli skviset ut av aksjen på oppløpssiden?

Man kan ha delte meninger om stop-loss, men de som ble kastet ut på 60-tallet i dag eller kastet kortene i frykt eller på grunn av stress har min dypeste medfølelse.
Det er rett og slett trist, og det hadde ikke trengt å være slik.

Dersom PCIB og Per Walday ikke forstår risikoen for et slikt utfall, så bør de rett og slett revurdere om man i det hele tatt skal fortsette å være et børsnotert selskap.
Det følger ansvar og forpliktelser med dette.

Kan man suspendere aksjen fra handel i de dagene/ukene en eventuelle forsinkelse varer? Er noe slikt i det hele tatt mulig?

34 Likes

Jeg tror og håper Walday/Skuggedal vet hvor galt det kan gå fra 30-emisjonen så jeg antar dette blir ordentlig gjennomført.

De kan ikke bare melke markedet når kassa er tom og så antyde gull og grønne skoger uten å opptre ryddig.

14 Likes

Hvis det mot formodning ikke kommer melding før i morgen håper jeg dere holder hodene kalde. Det blir vel helt crazy. Handel burde stanses til melding.
Tviler på at AZ må bruke overtid på å finne ut at de ikke gidder.

Stay cool & good løkk :slight_smile:

8 Likes

Jeg skal gjøre som alltid: ingenting. Det funker hver gang.

Edit: I fullt alvor, de beste tradene mine er de jeg aldri tok.

27 Likes

Blir det KALAS ikveld?? :sunglasses::crossed_fingers:

:partying_face::notes::musical_note::notes:
Kanskje vi er helt på jordet
Kanskje vi lager historie
Hvem vet, hvem vet
Kanskje vi er helt på jordet
Kanskje vi lager historie
Hvem vet, hvem vet

Ligger her og tenker høyt
I skyggen av et palmetre
Her lar jeg bare tiden fly avsted
Dagene er lange
Jeg er her
Jeg er fri
Jeg skal bli
Og gjøre ingenting.

:notes::musical_note::notes::partying_face:

6 Likes

Hvis noen trodde på en rettferdig børs, sjekk den nylige emisjonen i Kongsberg Automotive. Da skjønner du at det ikke er fair play som ivaretar småinvestorers interesser.
Det vil dessverre ofte være berg-og-dal-bane i selskaper med mange småinvestorer. Da flyter blodet titt og ofte hvis investeringene er gjort med lånte penger. Slik var nok dagen i dag for flere ferske aksjonærer i PCIB. Vi får håpe på en positiv melding som gir kjøpelyst i morgen.

1 Like

Enig i at dersom det ikke er kommet melding kl 0900 så bør handel stoppes til noe blir avklart, alt annet ville vært useriøst.

3 Likes

Til den som måtte føle seg truffet:
Trøste og bære hvor hysteriske folk er her inne. Det gjenspeiler seg i dagens børsbilde. Det er innlysende at hvis AZ kjøper hele eller deler av PCIB, kommer meldingen etter klokken 22.00 i kveld, men før 09.00 i morgen. Altså når juni er ferdig. Da er både OB og Nasdaq stengt.
Ellers kan alle scenario unntatt forhandlinger med flere, altså budkamp, børsmeldes.
1)Et nei vil kunne meldes
2) Et ja vil kunne meldes
3) En utsettelse vil kunne meldes

Har jeg glemt noe?
Tenk stort og ikke smått! Dere undervurderer både PCIB og PW. Kraftig sådan.

28 Likes

Det kommer melding kl 0800 imorgen.

4 Likes