Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Når var sist pcib endte på HOD? Virker som noen bare må selge den ned i sluttminuttene. Har langsiktig tro på caset, bare så det er sagt

3 Likes

Det smarteste vi kan gjoere naa, er og legge tidsfristdebatten doed. Gjort er gjort, og spist er spist.
Vi har gode produkter, og haaper paa det beste. Og hvis det ikke skulle bli noe, er det mange andre BP fisker i sjoen som helt sikkert vil sikle over Nac resultatene.

Men jeg tror ikke Astra Zeneca, etter 5 aars forskning med suksessfull levering av naked mRNA, trekker seg. Vi har ganske sikkert noe stoerre i vente. For bruksomraadene er uttalige.

I tillegg har vi fimaVacc og releasestudiet med fimaChem. For det er slett ikke umulig at ultralyd nyheten som utvider bruksomraadet baade for Chem og Nac, samt virus problematikken som kan ha gjort Vacc mer interessant, kan vaere aarsaken til utsettelsen. Det ble rett og slett for mye og vurdere, enn hva man har hatt tid til og gjoere. Tipper vi mottar ett bud paa hele PCIB foer oktober er omme.

17 Likes

Blir ikke det spor forbauset om det blir ( bud på ) 7-gangen over natten. Og så vil flertallet av aksjeeierne ikke selge…og så har vi det gående igjen ( med sutring og skuffelse )

2 Likes

Ingen tro på nyheter før Q2.
Er spent på hvordan PW vil ordlegge seg. Håper Sørlendingen og andre utfordrer ledelsen. Det er lov å forvente mer enn de (ledelsen) har prestert i det siste.

3 Likes

Sorlendingen et must på q2. Helt kritisk viktig for belysning av caset og status at de gode spørsmålene blir stilt. Putetv klarer vi oss uten

12 Likes

7x50. Da har du det gåanes mister. Da kommer bjellene. Det jeg ikke skjønner er hvorfor tenke å selge da?? Som jeg skrev i går…Hadde ståa blitt det scenariet du beskriver…å så videre. Ei uke tel da så er det dobbelt. Håper at flertallet er smarte nok da til å puste ut. Er det på laksen sa ja. Trykk på knappen. Er jo ønske scenariet det du beskriver. Håper du får rett!!! Funker den fuckings leveringsteknologien ja da…
Edit: jeg vet at flertallet er smarte nok!
Tease sånn a gitt. Nå må jeg kjøre meg en tur!!

5 Likes

Takk til Mr.Concorde ! Sjansene for at det går slik vi antar/håper , er nok betydelig over 51%


blocked.gif

4 Likes

Ruben🎯 Ble bare så revet med. Hvis ikke så gjør vi som Øystein å leverer tippelappen inn hver onsdag. Not😂 TTT. Er sååå overbevist om at dette går veien. De chatter fortsatt. Overtime!!!

5 Likes

Helt enig, men at det er slik er jo egentlig helt krise.
Det skulle vært helt unødvendig med gode spørsmål fra salen for å belyst ting godt nok.

Når det er sagt, jeg gleder meg til Q2. :slightly_smiling_face: Selv om det selvsagt er en fare for at det kan bli en non-event, har jeg gode forhåpninger om nyheter både fra Chem og Vacc. Ikke minst oppdatert informasjon fra RELEASE-studiet. :crossed_fingers:

20 Likes

Apropos PCIB, RELEASE-studien og Kina; AstraZeneca er i hvert fall ikke redd for å gjøre forretninger med Kina:

Chinese vaccine manufacturer joins AstraZeneca’s global Covid-19 vaccine program

A Shenzhen-based Chinese vaccine maker has agreed to help manufacture AstraZeneca ’s Covid-19 vaccine for China if it is approved by local regulators.

KangTai Biological Products , or BioKangtai , has partnered with the British drug developer to produce and commercialize its vaccine candidate AZD1222, originally developed by the University of Oxford. China is AstraZeneca’s second biggest market and contributes approximately one-fifth of its total revenue.

BioKangtai will manufacture at least 100 million doses of the vaccine by the end of this year and at least 200 million doses by the end of 2021, the statement said.

Ref.
StatChina Newsletter

6 Likes

kan jo hende man blir tilbyd AZ aksjer…med rabatt… Det er mange muligheter…

3 Likes

Helt enig i at vi må komme oss videre, men vil gjerne sitere Einarsson på denne:

“Feilen som ble gjort: […] Så ga de en tidsfrist. Så holdt de på den tidsfristen helt til den ble overskredet”

14 Likes

Det er det store poenget for meg.

Hvis de fikk mistanke i midten av juni om at dette ikke kom til å landes med det første, så burde det vært meldt prompte.

8 Likes

Noe annet som er interessant er at Einarsson sier at det han er mest spent på i q2 er GGK…da det er grunnlaget for investeringen. AZ regner han med pci vil legge helt lokk på til det kommer avtale eller kansellering.

10 Likes

Sier seg vel sjøl at det er det man bør være mest spent til? Der kan man i det minste forvente å få høre litt om hvordan det står til og om de vil holde på guiding rundt inerim og at det er tilstrekkelig med cash.

Vacc skjer det ikke noe og komminikasjon rundt AZ-evalueringen tabbet de seg fundamentalt ut på, så det er bare å legge lokk på.

Enig med de første, uenig med de andre.

Eneste vi kan si noe om er at kommunikasjonen har vært dårlig kring AZ, vi vet ikke noe mere. FimaVacc vet vi ikke om det ikke skjer noe med, men helt klart dårlig å ikke kunne holde den guiding som har vært gitt.

1 Like

Vacc has so far been my biggest disappointment with PCI. The study was extended, getting results took forever and it seems like getting a partner is also taking a long time. The results look fantastic, so its very exciting. But unless they are going to sign something in the next six months, my preferred option is to just have an emisjon and get on with it themselves. No time to waste.

11 Likes

Utsettelser og atter utsettelser. Ledelsen i pcib har for min del mistet mye tillit.
Det å gå i bunkeren og totalt holde kjeft holder ikke mål for meg som deleier i et selskap.
Å ha en vedtatt infostrategi om kun å opplyse markedet på Q-presentasjoner er helt latterlig dårlig.

7 Likes

Det er en fair sak å mene, men jeg synes kritikken er noe urimelig da denne infostrategien er meddelt markedet og således noe man vet før man investerer.

For min egen del har jeg full tillit til ledelsen, og antar det er svært gode grunnet til at det er utsettelser inntil det motsatte er bevist. For alt vi vet er det noe aksjonærene kommer svært godt ut av.

En av hovedgrunnene til at jeg er aksjonær i PCIB er nettopp ledelsen, i tillegg til teknologien, og noen skjær i sjøen med tanke på tidsfrister rokker ikke ved dette.

Tvi tvi.

21 Likes

Teknologien/vitenskapen som pcib besitter tviler jeg ikke på.
Når kapteinen på et fly melder om 6 (måneder) forsinket landing, så forventer de reisende utfyllende informasjon.
Dette er også høyst relevant for vacc.
Jeg har jo for pokkers tro på selskapet i det at jeg eier aksjer, men frustrasjonen knyttet til ledelsens øredøvende taushet er blitt gedigen.

8 Likes