Jeg har sendt av gårde denne mailen til PCIB:
Hei
Siden det nå er bekreftet at det blir asiatiske sites i RELEASE, i henholdsvis Sør-Korea og Taiwan, synes jeg som aksjonær at det er på sin plass at PCIB informerer sine aksjonærer mer rundt dette, slik det er gjort for Europa og USA. Det er opplyst at det er «1-2 cases per 100 000 i Western world but higher prevalence in most Asian countries». Det er videre blitt opplyst om at PCIB ser for seg at man kan behandle 3000 pasienter årlig i den vestlige verden.
Hva er PCIB sine estimater for det asiatiske markedet? Hvor mange pasienter er estimert til å kunne få behandlingen ved en potensiell markedsføringstillatelse? Hvilke land kan tilby denne behandlingen i Asia på bakgrunn av de sykehusene som skal innrullere pasienter i Asia?
Som dere ser nedenfor, og er klar over selv, er to av de Taiwanske sykehusene i RELEASE anerkjent som kliniske sentre av Kina. Vil Kina være et land der PCIB eller en potensiell asiatisk partner kan behandle pasienter i på bakgrunn av dette?
Jeg er ikke tilfreds med et eventuelt svar om at det er vanskelig å estimere dette pdd. Det bes om at denne forespørselen svares ut til alle aksjonærene ved Q2 presentasjonen. Spørsmålet vil jeg uansett stille under Q/A.
Taiwan: Gate to China clinical trial market
In 2010, the Cross-strait Medicine and Health Cooperation Framework Agreement was signed between Taiwan and China to facilitate the exchange of information in areas of healthcare and clinical research.
The signing of this agreement has resulted in the acceleration of the drug approval process allowing more drugs developed in Taiwan to enter the Chinese market.
Under this agreement, four Taiwanese hospitals, the
• Taiwan Taipei Veterans General Hospital,
• Tri-Service General Hospital,
• Taiwan University Medical College Affiliated Hospital, and
• Linkou Chang Gung Memorial Hospital
are now recognized as clinical trial centers by China. Similarly, clinical data from
• Peking Union Medical College Hospital,
• Peking University First Hospital,
• Shanghai Zhongshan Hospital, and
• Shanghai Ruijin Hospital, in China,
can be used to apply for an NDA in Taiwan.
The new policy has encouraged multinational companies to carry out clinical trials in Taiwan as the cross-strait agreement not only reduces the number of overlapping trials in Taiwan and China but considerably shortens the timeline for getting new drugs into the market.
Mvh xxx PCIB aksjonær