Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Stimar;

Ledelsen i PCIB hadde mottatt informasjon fra AZ som gjorde at de sa hva de sa.

At AZ plutselig ombestemmer seg, kan ikke PCIB skyldes for.

Husk at PCIB er myggen her, og AZ elefanten. Og PCIB visste ganske sikkert ikke hvor lenge utsettelsen ville bli foer 13. juli. Grow up. For dette er slik akjseverdenen er. AZ fintet PCIB utover sidelinjen. Aarsaken vet vi ikke noe om. Det kan vaere at AZ ville skape ett press fra PCIBs egne aksjonaerer slik at de vil godta en rimeligere pris. Eller at de ikke ble ferdige til 1. juli av andre aarsaker. F.eks. utvidet interesse for mer enn fimaNac. Eller rett og slett uenighet om pris, som uloeste en utvidet forhandlingsperiode. Jeg tror mest paa det sistnevnte.

I tillegg tror jeg forskningsresultatene er saa gode, at PCIB mente at AZ helt sikkert vil inngaa en avtale. Og derfor var ganske sikre paa at AZ ville overholde tidsfristen.

5 Likes

Hør Einarsson sine ord i starten av dette klippet, slutten er også fin å få med seg. Det er faktisk en grunn til at det ikke kommer noe fra ledelsen nå.

Det at ledelsen går i bunkeren er nok for ditt og mitt eget beste :wink:

Klippet er tatt ut fra Raidum podcast episode 138.

20 Likes

I orden det Solo. Men å holde markedet mer oppdatert enn kun på Q-presentasjoner det burde de jaggu klare.
For øvrig er jeg godt over midtlivskrisen :wink:

1 Like

Pk2k.
Skal høre på den.

1 Like

Er det mulig at PCIB har fått et bud som de største aksjonærene takket nei til, og ergo har det gått under radaren? Er det mulig?

1 Like

Nei.

3 Likes

for å si det i klartekst: Tøv!

Om ikke mottatt, kanskje luftet, underhaanden. Hvor AZ trengte mer tid for og strekke seg lenger?;-)) Hvem vet. for her kan alt skje.

2 Likes

Jeg tror AZ trengte mer tid og at Per undervurderte det forholdet. Jeg tror fortsatt på en lisensavtale.

Når det gjelder Vacc tror jeg på et studie sammen med universitet og sykehus, hvor kostnadene for PCIB blir moderate.

Håper Per har et oppdatert bilde å gi oss av GGK, ikke minst status i Asia. Kanskje kan vi få en melding tett opp mot Q2 også.

15 Likes

PCIB har vel en veldig lav burnrate. (drift av forskning og organisasjon)
Dette er vi jo som aksjonærer veldig glade for,ikke?

Men ikke noe er gratis her i verden og denne lave kostnaden å drive butikken med må jo vise igjen et sted.
Mon tro hvor dette viser igjen :slight_smile:
Det er vel heller et bevist valg fra ledelsens side denne måten å bruke kapitalen enn ledelsens dyktighet.
Men når det kommer til guiding har de litt å strekke seg etter.

Jeg er misfornøyd med lav “burnrate” når det går på bekostning av fremdrift. Har lenge savnet en “prosjektleder” som pisker gjengen og sørger for at nødvendige regulatoriske papirer kommer på plass . På mange måter er forskning et kappløp - og da er man sjanseløs med en liten organisasjon. I den forbindelse er jeg veldig glad for økte kostnader som følge av at Staudacher, Snapir og Robin er blitt ansatt. Tror de kan være viktige brikker for at sjakkpartiet blir vunnet av oss.

Poenget mitt er at ledelse og styre er nødt til å sørge for at nødvendig kompetanse er på plass og at vi har tilstrekkelig antall armer og bein til å lande kontrakter, ha progress på RELEASE, samtidig som alt annet også skal ivaretas. Min personlige mening er at de har sviktet oss på dette punktet, men det har de forhåpentligvis planer om å få skikk på! Tid er penger. 15 mann på lønningslisten og tidsløp på 5 år er dyrere enn å ansette ett par ekstra solide ressurser som korter ned tidsbruken med ett år (det er også bedre for pasienter som trenger behandling at produktet kommer raskere i mål). Vi har tullet bort masse tid som vi aldri får igjen, men jeg regner med at ledelse og styre har lært noe av prosessen og ikke tråkker i samme salaten flere ganger?

15 Likes

Analogi som halter på mer enn et landingshjul.

  • Jeg er i det minste medeier i et flyselskap med flere fly – ikke reisende på et fly
  • Flyflåten vår ledes av en CEO som har et profesjonelt styre i ryggen - ikke en eneveldig kaptein som flyr i løse luften uten mål og mening i 6 måneder
  • Selskapet vårt har flere typer fly på vingene som ennå ikke har landet – ingen krasj-landing er meld så langt!
  • En helt nødvendig radiotaushet er innført fra det ene flyet grunnet mulig kjøper
9 Likes

Jeg har sendt av gårde denne mailen til PCIB:

Hei

Siden det nå er bekreftet at det blir asiatiske sites i RELEASE, i henholdsvis Sør-Korea og Taiwan, synes jeg som aksjonær at det er på sin plass at PCIB informerer sine aksjonærer mer rundt dette, slik det er gjort for Europa og USA. Det er opplyst at det er «1-2 cases per 100 000 i Western world but higher prevalence in most Asian countries». Det er videre blitt opplyst om at PCIB ser for seg at man kan behandle 3000 pasienter årlig i den vestlige verden.

Hva er PCIB sine estimater for det asiatiske markedet? Hvor mange pasienter er estimert til å kunne få behandlingen ved en potensiell markedsføringstillatelse? Hvilke land kan tilby denne behandlingen i Asia på bakgrunn av de sykehusene som skal innrullere pasienter i Asia?

Som dere ser nedenfor, og er klar over selv, er to av de Taiwanske sykehusene i RELEASE anerkjent som kliniske sentre av Kina. Vil Kina være et land der PCIB eller en potensiell asiatisk partner kan behandle pasienter i på bakgrunn av dette?

Jeg er ikke tilfreds med et eventuelt svar om at det er vanskelig å estimere dette pdd. Det bes om at denne forespørselen svares ut til alle aksjonærene ved Q2 presentasjonen. Spørsmålet vil jeg uansett stille under Q/A.

Taiwan: Gate to China clinical trial market

In 2010, the Cross-strait Medicine and Health Cooperation Framework Agreement was signed between Taiwan and China to facilitate the exchange of information in areas of healthcare and clinical research.

The signing of this agreement has resulted in the acceleration of the drug approval process allowing more drugs developed in Taiwan to enter the Chinese market.

Under this agreement, four Taiwanese hospitals, the

• Taiwan Taipei Veterans General Hospital,

• Tri-Service General Hospital,

• Taiwan University Medical College Affiliated Hospital, and

• Linkou Chang Gung Memorial Hospital

are now recognized as clinical trial centers by China. Similarly, clinical data from

• Peking Union Medical College Hospital,

• Peking University First Hospital,

• Shanghai Zhongshan Hospital, and

• Shanghai Ruijin Hospital, in China,

can be used to apply for an NDA in Taiwan.

The new policy has encouraged multinational companies to carry out clinical trials in Taiwan as the cross-strait agreement not only reduces the number of overlapping trials in Taiwan and China but considerably shortens the timeline for getting new drugs into the market.

Mvh xxx PCIB aksjonær

70 Likes

Ja , vi er vel kanskje i “brytningstid” hvor forandringene kommer nå fremover.
Er også spent på bidraget fra disse nye ansatte og mener tiden er inne for å bygge ut organisasjonen.

På noe sikt så må nok nye koster overta rattet som har vyer om fremtiden som er teknologien fortjent.
En ledelse som tenker stort er fremtidig ønske men nåværende ledelse må få tid til å dra iland noe av det pågående.

Ingen dramatikk i dette og helt vanlig utvikling.

Lykke til

5 Likes

Tusen takk👍

4 Likes

Vi er inne i stilleperiode så tett på Q-pres, så liten vits i å håpe på melding(er) i forkant - verken positive eller negative.

Får bare vente på at Per og Ronni skal ta verden med storm den 26. August nå.

Nok en gang uttaler du deg om ting du ikke har dekning for:

2 Likes

Begge deler er sluppet utenfor børsens åpningstid dagen før presentasjon. Så dette må anses som nyhet ifm Q-pres på den dagen.

Personlig er jeg alltid mistenksom på nyheter som slippes sammen med kvartal. Det er altfor ofte cover ups av svake kvartalspresentasjoner.

2 Likes

Det var slike meldinger jeg tenkte på Rasp. Det har skjedd flere ganger.

1 Like