Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Menigheten har forlengst både lest og forstått :slight_smile: Bittesmå krusninger betyr “nada”

Jeg vil også rette en spesiell takk til Per Walday og PCIB, som forsøker å skjule denne info’en fra markedet så godt de kan. :roll_eyes:

Én ting er at man ikke børsmelder, men det imponerer spesielt at man ikke engang nevner det på sin egen hjemmeside (eller benytter seg av div. sosiale medier), slik at man sørger for å skape minst mulig blest rundt eget selskap og forskning.

Dette kunne jo, gud forby, skapt kursstigning og økt markedsverdi for selskapet, og slikt vil vi jo ikke ha noe av. :roll_eyes::clap:

29 Likes

Må jo bare bety🚀 om kort tid🙏

6 Likes

Det tyder i alle fall ikke på at de planlegger emisjon. Da hadde de jo selvsagt vært mer bekymret for den lave kursen.
Alt det vi oppfatter som en sløv og likegyldig holdning hos ledelsen i dag, kan svært godt skyldes at de har all sin fokus på noe svært viktig og avgjørende…

20 Likes

PCI/PDT: LESTE I EN BOK AT DETTE VIRKER – DET ER DET IMPONERENDE! :wink:

image

Edit:
Selvsagt er informasjonstørken påfallende; så påfallende at det må ha sine gode grunner. PCI-teknologien er banebrytende og kan innebære et paradigmeskifte innen delivery av det helt store. Egentlig snakker vi om en ny infrastruktur, noe generisk som kan benyttes på mange felt. Og det virker!

9 Likes

… OG BLAR VI FRAM TIL CHAPTER 9 I BOKEN, SÅ DUKKER ESSENSEN OPP SKREVET AV SJEFOPPFINNEREN SJØL. (Mine understrekninger)

9 Likes

“recombinant toxin-based theraputics” er scFvCD133/rGelonin, og er hva som kan bli et slags FimaCHEM 2.0 dersom PCIB tar det videre.

17 Likes

Målet med targeting bør være å treffe rett – få levert riktig og potent medisin/toxin på rett sted… Ja, fimaCHEM 2.0 er å håpe på!

5 Likes

I dag bykser vi en plass oppover på «18 selskaps-tabellen» fra 7. plass til 6. plass (status en time før endt børshandel). Litt som følge av egen stigning, men kanskje mest på grunn av Contextvision som leverte svake kvartalstall og dermed fikk en kalddusj på Oslo Børs. Uansett, gledelig å klatre på listen og vi skal forhåpentligvis høyere før året er omme – ambisjonen må være en pallplass! Aller helst på grunn av at vi stiger godt slik at årsakssammenhengen ikke er at de over oss krasjlander.

Hjemmeside debatten kapittel 178 . Vi ser fremdeles ingen bedring. Og for alt i verden, selskapet har garantert viktigere ting å henge fingrene i. Men allikevel, nå har vi brukt lengre tid på å få på plass en oppdatert og sikker nettside enn hva ABC-03 studien brukte på å innrullere 124 pasienter (de brukte mindre enn 18 måneder på den bragden og vi må nesten bare beundre et slikt tempo).

Hvis man hever blikket mot de 18 selskapene i tabellen ovenfor er det to nettsteder som skiller seg ut negativt; Vistin Pharma er det ene, vi er dessverre det andre.

image

Prøver man seg på steg 2 i ovennevnte bilde får man følgende beskjed:

image

For litt over to år siden (vennligst legg merke til at dette er 25 måneder gamle artikler og dermed er det ganske svakt at man ikke allerede har agert på dette) kunne vi lese følgende – jeg plukker ut det viktigste, men de som vil lese hele sakene kan gå til følgende linker:

image

image

Forskningsmessig virker PCI Biotech for meg å være tidenes investering. Jeg lar meg imponere av alle tre plattformene. Dette er naturligvis nøkkelen til hvorfor jeg har valgt å sette min lit til dette selskapet. Styret og ledelse er verdensklasse hevder flere. Her er jeg uenig, det synes jeg definitivt ikke man kan hevde med foreløpig fasit i hånd. De er forhåpentligvis bedre enn det de har vist hittil – de har til gode å imponere meg. Øvelse gjør mester sies det, og de har fremdeles mulighet til å vise at jeg tar feil. Ingenting ville gledet meg mer enn at de også i mine øyne blir ansett som «verdensklasse». Min tålmodighet er imidlertid tynnslitt! Dersom mange nok aksjonærer føler det samme vil det etter hvert bli vanskelig å unngå endringer i ledelse/styre. Det finnes tross alt en NOK ER NOK i børsverden også – ikke bare i folkeaksjonen NEI til mer bompenger.

Konklusjonen:

Vi kan le/grine av hjemmesiden til PCI Biotech og hevde at forskning er viktigere. Ja takk – begge deler tenker jeg da. Pasienter, investorer, leger, meglere, analytikere, etc. er tross alt inne på nettsiden – så lenge de ikke blir skremt bort av den mangelfulle sikkerheten da.

Jeg synes det er på tide at aksjonærene stiller større krav til hva et børsnotert selskap foretar seg. Kommunikasjonsmessig / presentasjoner / nettside – dette må bare komme på plass og være ryddig. Klarer man det ikke med dagens ansatte så må man øke kostnadsnivået – det er antageligvis billigere å investere i flere ressurser enn å fortsette å levere på et utilstrekkelig nivå (forsinkelser, skuffelser, etc.).

image

• I tillegg er det viktig at brukeren føler seg trygg ved å besøke nettsiden – vi vil jo helst ikke skremme bort pasienter som søker informasjon om våre kliniske studier.

Gleder meg til fortsettelsen og håper og tror på gode tider i fortsettelsen av dette eventyret! :crossed_fingers:

26 Likes

Makro perspektiv:

En måte å se dette perspektivet på er at i dag er det mye usikkerhet og investerings viljen synker.

Ett annet forhold som har kommet meg for øret er at ovenfor argument stort sett handler om “kortsiktig investeringer” i ett marked med høye renter.

I dag, som vi alle kjenner til. Er real renten for investeringer på “ATL” (All time low). Dette favoriserer de lange investeringer hvor inntjeningen først forventes en del år fremover i tid (Slik som Bio-tech og klinisk forskning).

Ett annet argument er at i dag (som vi også kjenner så godt til), er at det trykkes penger for den store gullmedalje spesielt i USA. Kommer disse pengene nedover i systemet og i real økonomien (Main street), er dette inflatorisk (renten øker, pris øker og nåverdien på dagens investering øker).

Betraktninger:

Av de overnevnte momenter, vil AZ mest sannsynlig se dagens situasjon som en mulighet. Kjøp av PCIB i dag (i dollar) kan med andre ord være en god investering, i alle fall vist man ser det fra et makro perspektiv.

Edit: AZ har vel nettopp hentet inn kapital (selskaps obligasjon) til ca 3 mrd $ med sinnsykt lav rente. Største og lengste obligasjons renten var vel på 2,1 %?!?

Edit 2: PCIB patentene varer jo langt ut til 2038-39?!? (om ikke lengre). Men det er bare leverings teknologien… Så må vi regne med de medisinske fremtidige patentene som enda ikke har blitt oppfunne/patentert.

4 Likes

Over 50kr og det på nesten doblet volum fra de siste dager, uker? Morsomt å se at noen hver dag den senere tid ser ut til ønske kursen ned rett ved slutthandelen?

Promising :bomb:?

4 Likes

Er dette bekreftet fra AZ? Kan ikke se noen børsmelding på at pengene er hentet inn. Og fristen var vel 6. August.

https://otp.tools.investis.com/clients/uk/astrazeneca/rns/regulatory-story.aspx?cid=1343&newsid=1405984

Trodde dette var “dun deal” og ikke en “auksjon” som fortsatt var åpen… Men blir overraskende om de ikke får hentet inn kapitalen, så får vi se hvilke betingelser det blir.

2 Likes

Den er nok bankers ja.

4 Likes

Ikke vet jeg. Noen som VET svaret?

1 Like

Production of Recombinant Gelonin Using an Automated Liquid Chromatography System

https://www.mdpi.com/2072-6651/12/8/519
Published: 13 August 2020
Hele artikkelen: toxins-12-00519.pdf

The cytotoxicity of rGel-PCI was assessed in CT26.WT cells. The cells were seeded in 96-well plates at 3000 cells/well and allowed to attach for 6 h before 18 h treatment with 0.4 μg/mL of the photosensitizer TPCS2a (disulfonated tetraphenylchlorine, Amphinex) provided by PCI Biotech, Oslo, Norway [45]. The cells were then washed twice in PBS and incubated 4 h with rGel or rGelref before supplied with fresh medium and exposed to light from LumiSource (PCI Biotech) as indicated in the figure legends. Cell viability was assessed 48 h after light exposure by MTT assay.

60 Likes

Flott funn Alfred!

“The automated methods established in this study were shown reproducible and scalable
and facilitate further development and evaluation of rGel-based fusion toxins that, in combination with PCI, may target tumor cells with high specificity and efficiency.”

39 Likes

Det lysner for Genmabs Darzalex efter salgsnedgang under pandemien

Ifølge Genmabs adm. direktør Jan van de Winkel er de negative effekter fra covid-19-pandemien ved at tone ud for selskabets primære kilde til indtjening, knoglemarvskræftmidlet Darzalex.

Det ville vært fantastisk om en nå begynner å se begynnelsen på slutten av den negative påvirkningen som covid-19 pandemien står for.

La oss håpe det er tilfellet. :slight_smile:

3 Likes

Godt funn. :+1:

Og knytter du den mot artikkelen om M&A over.

“The best acquisitions these days are ones that get them pipelines, promising prospects or a new technology platform that would allow a company to enter a new space or expand their own technology base for future growth ,” Wong said.

Denne vurderingen blir ikke mindre aktuell eller interessant for PCI Biotech muligheter for sterk verdiutvikling med dette funnet som viser bredden til PCIB sin teknologi :partying_face:

Fra artikkel du fant:
“The automated methods established in this study were shown reproducible and scalable
and facilitate further development and evaluation of rGel-based fusion toxins that, in combination with PCI, may target tumor cells with high specificity and efficiency.”

:star_struck::star_struck::star_struck:

7 Likes

Tack för i intressant artikel. Tycker man hör på Kristian Bergh i radium 103 att han verkligen tror mycket på Gelonin :pray:

fimaGelonin :rocket::sweat_smile:

11 Likes