Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Gruppen til Kristian Berg leverer!

Welcome to the project group page of Anette Weyergang: Recombinant Light Activated Therapeutics

https://www.ous-research.no/weyergang/

fimaCHEM 2.0 = fimaGelonin =
Gelonin-baserte legemidler/toksiner + PCI/Amphinex

Takk for fimaGelonin, Temlor!

8 Likes

Berg og Weyergang for et team!

Virker på alt, we(ye)rgang!!

Sälj Nac nu så vi kan expandera o få ett medelstort pharma i Oslo med chem/vacc/bacc/gelonin/ultralyd :pray:

9 Likes

Ja, Anette holder Kristian våken og ung i hodet!

4 Likes

Hvor mye kan PCIB få for NAC, lavest til høyeste pris? Er det best at selge hver enkelt indikasjon, og kunne gjøre det over de neste år… da kan det fort bli min nye høyrente konto​:thinking::euro::heavy_dollar_sign:

Wow!! Amazing find indeed! Makes you wonder why all this hush hush business and complete silence from PCIB. The wide range of tech they possess is just mind blowing … yet we get no updates. Wonder why? :rofl: … What a rush, what assumptions and what dreams we all get from this. Wonderful research / digging in this site. I am forever grateful. Good luck all !

15 Likes

Lesestoff for nattugler (ganske ny morro fra Berg & Co):

Photochemical Internalization for Intracellular Drug Delivery. From Basic Mechanisms to Clinical Research

6 Likes

As I now have read the full article I am astonished how PCI can introduce chem to cells. And they haven’t even used optimized drugs either. Some of these patients have quite severe metastasis too, yet show response !!

AZ must have a wider spectrum of options to use here, no? Gosh !! Just the various tech PCIB possess now just scares me.

Sure is exciting times now.

21 Likes
15 Likes

Kjempespennende å få et innblikk i hva som skjer rundt utnyttelse av PCI. Undres på hvor mye annet som lurer i sivet :slight_smile:

9 Likes

Det ble skrevet en del på fundamentaltråden i fjor om rGelonin:

14 Likes

Er kanskje ikke vanskelig nu å forstå at AstraZeneca og PCI Biotech hadde behov for lenger evaluering og forhandlingstid? Enorm bred teknologi -plattform innen biotek ser det ut til. Da blir det krevende for begge parter å komme til enighet når det stadig åpner seg muligheter med PCIB sin teknologi. Prising, eksklusivitet eller ikke, eierskap ved rettet emisjon osv osv. Fingers crossed for lykkelig utfall for begge parter!

19 Likes

Veldig interessant funn, og jeg føyer meg inn i rekken av gratulanter, @alfred_e_neuman :muscle:

Fra artikkelen: ‘Establishment of GMP-compliant facilities that supply gelonin and, further, gelonin-based drugs at high quality and quantity is of great interest as this will support future bench-to-bedside translation’.

Antar GMP står for Gelonin Manufacturing Process…

Såvidt jeg forstår bidrar PCI-teknologien her til to ting:

  1. Industriell skala produksjon av Gelonin
  2. ikke-toksisk levering av Gelonin inn i cellekjernen

I sum gir jo dette noen utrolig spennende muligheter både i form av utlisensiering av teknologien til Gelonin-produksjon og klinisk utprøving på en eller flere kreft-indikasjoner etter tilstrekkelig preklinisk utprøving og validering.

Jeg blir bare mer og mer fascinert av denne teknologien og stadig nye anvendelser av denne innenfor biotek. Ser ut som Kristian Berg har sine ord i behold: Virker_på_alt!!

Dette er grunnen til at jeg kan vente, være tålmodig, bli med på opp- og nedturer med denne aksjen - følelsen av å være med på noe stort og grensesprengende. Derfor er jeg også rimelig avslappet i forhold til AZ-deal.

Håper PCIB har patentert denne produksjonsprosessen (om mulig). Uansett antar jeg at bare produksjonsprosessen for Gelonin er noe som kan gi grunnlag for lisensinntekter for PCIB i fremtiden.

Bare et tidsspørsmål før demningen brister. Hvor lenge kan Big Pharma late som om PCIB ikke eksisterer???

28 Likes
  1. Som jag tolkar det har PCI inget med själva produktionen av Gelonin att göra.

  2. Geloninet hamnar i endosomerna pch är då overksamma. Läcker det ut i cytosolen så är de EXTREMT potenta/toxiska, räcker med ett fåtal molekyler för att de ska stänga av proteinsyntesen i ribisomerna och cellen dör.
    Så att kunna målinrikta detta toxin har väldigt stor potential.

Rekomenderar alla att lyssna på Radium 103 med Kristian Berg.

De har vetat om att gelonin fungerar att leverera länge men det svåra har varit att producera och reproducera gelonin i större mängder och kunna visa att det håller standarnden för GMP vilket de nu verkar ha gjort på Radiumhospitalet.

GMP- viktigt att läkemedel är så lika varandra batch till batch både för att hålla jämn effekt och biverkningar.

Enligt artikel har de nu kunnat producera gelonin i större skala förutsägbart det vill säga så små variationer av verksamt ämne för att det skall kunna användas som läkemedel. Något som de veterligen inte är gjort tidigare.

10 Likes

Selve produksjonen er ikke relatert til PCI, men leveringen er så å si avhengig av det.

Det kan være en rekke protein som kan gjøres til nytte ved hjelp av PCI, og er avhengig av PCI for god effektivitetsgrad. Gelonin kan i så fall være del av en lang rekke, på sikt, noe som er supert for PCIB.

At selve produksjonsprosessen skal tilfalle PCIB kan jeg ikke helt se.

Legg også merke til Temlors svar på GMP.

5 Likes

Patenter - rekombinant gelonin - rGel

[There is … still an unmet need for highly effective and selective drug-based anticancer modalities]
Anette Weyergang,
Department of Radiation Biology, Institute for Cancer Research, OUH

Plantetoksinet gelonin er et polypeptid som Weyergang sikkert stiftet bekjentskap med under grunnutdanningen sin som farmasøyt – før doktorgrad, PCI og Berg. Å jobbe med produksjon av rekombinant gelonin - rGel - kombinert med PCI må være spennende!

Et søk på “patenter + gelonin” ga bl.a dette treffet:

https://patents.google.com/patent/EP0546087B1/en

[0008] Summary of the Invention
The present invention provides substantially pure gelonin having the amino acid sequence shown in Figure 1 and SEQ ID NO:1. The present invention also provides the DNA sequence for gelonin shown in Figure 2 and SEQ ID NO:2. Utilization of the sequences of the present invention to produce substantially pure gelonin in plentiful amounts by recombinant technology provides abundant amounts of the toxin which were not heretofore available from natural sources.

Konklusjon:
Rekombinant gelonin - rGel - er et must! Naturen kan hverken levere nok eller rett kvalitet av toksinet gelonin.

5 Likes

Da har jeg lest artikkelen på ny og ser at jeg har konkludert feil mht produksjonen av Gelonin, som observert av @Temlor og deg. Beklager😱. Ble nok litt for ivrig her…

Uansett er jo dette meget gode nyheter for PCIB hva angår levering av Gelonin inn i cellekjernen. Avhengigheten av fimaporfin og PCIBs teknologi består like fullt for å ta dette i bruk klinisk etter hva jeg kan se, og det er jo hva vi er ute etter som aksjonærer💰

13 Likes

Dette er ett av ekstremt mange patenter Michael Rosenblum og Research Development Foundation har på ting relatert til rGelonin - av 102 jeg finner, er han oppfinner på nesten alle. Og det er også mannen Berg har samarbeidet med i flere år.

Og som bla. resulterte i denne artikkelen fra i fjor:
jcm-09-00068.pdf (2,5 MB)

14 Likes

Har du eller andre undersøkt patent-situasjonen knyttet til denne prosessen? Takk for svar i så fall!

1 Like

Ja, burde nevnt det. Rosenblum blomstrer over alt!

1 Like

Inlägg som jag skrev för 2 månader sedan angående Gelonin.

9 Likes