Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Har ikke funnet noe.

Og siden Kirstian Berg har bistaatt PCIB i forhandlingene med (info til) AZ., burde AZ vite om samtlige fordeler og bruksomraader vaar leveringteknologi kan benyttes paa/til.

Med denne informasjonen under AZ-snippen, ser jeg frem i mot en gedigen avtale, eller ett bud.

7 Likes

Vet vi dette (høres jo sannsynlig og fornuftig ut, men…)?

1 Like


@solo har du haft kontakt med Kristian Berg og snakket med ham eller spekulerer du bare på det oplagte?

Dette har vaert omtalt paa forumet tidligere, med kildehenvisninger, slik at dette er riktig.

2 Likes

Kristian Berg er forsker. Han har ikke bidratt en pøck til forhandlinger. (Om disse nå i det hele tatt har funnet sted)

Glemte å kommentere ditt hjertesukk i natt, @Temlor!
Er helt enig, la AstraZeneca ta stafettpinnen videre med fimaNAc (ekslusivitet eller kjøp). Det er nok annet å ta fatt på for PCI Biotech med den forskningsklyngen de har i ryggen i Oslo. Håper personlig heller ikke på et fullt oppkjøp. FimaCHEM er så lovende og modent nå at den frukten bør vi plukke selv! Venter dessuten spent på fimaVACC og publisering (AZ kan selvsagt ha interesser her…)

4 Likes

Kan AZ pålegge PCIB “taushet” på områdene fimaCHEM samt fimaVACC i tillegg til eventuelt fimaNAc gjennom de pågående forhandlingene selskapene imellom?

Kan dette være grunnen til at det er så stille på området fimaVACC?

5 Likes

Litt FOMO nå.

6 Likes

Så hyggelig med et lite rally sånn på tampen av uka :partying_face:
Skal ikke mye til for å glede en sjel.

13 Likes

Og endelig litt volum både i går og i dag.

7 Likes

Det ble nevnt i en Radium episode at han var involvert i prosessen Pcib har gående med AZ. Forhåpentligvis, og naturlig nok ikke som forhandler - det er det helt sikkert andre som kan bedre.

Jeg vil anta at han bidrar med kunnskapsoverføring ved å forklare teknologien og forskningen som er gjort med PCI.

12 Likes

Kan være de er intressert i Lumiblast og hva Pcib kan få tilført av ny teknologi i fremtiden. Litt dumt å kjøpe nac for så å få vite at de har noe nytt og bedre på trappene. Kan være at de vil ha Berg med på laget.

2 Likes

Slik jeg har forstått det ønsker både Kristian Berg og Oslo C.C. et B.F. i Norge. Da blir det nok ikke et oppkjøp av hele teknologien til Pcib, men noe som kan bli mye større ( enn A.Z. ?) , i Norge.

8 Likes

Dette er også min oppfatning. Selskapet har en strategi med lisensiering uten eksklusivitet, eller semi-eksklusivitet. Største aksjonær er, slik jeg har forstått det, i utgangspunktet ikke interessert i noe oppkjøp, og opptatt av mer enn penger. Jeg gjetter (og håper) at det som har ført til at ting drar ut med AZ, er at de ønsker eksklusiv lisensiering eller oppkjøp mens PCIB ønsker en ikke/semi eksklusiv lisensavtale.

7 Likes

Geiran, naa maa du slutte og lyve, Jeg skrev;

"Kristian Berg har bistaatt PCIB i forhandlingene med (info til) ".

Altsaa bistaatt med informasjon, Det er noe helt annet enn og forhandle. Hvis du skal fortsette og srkive loegn i dine innlegg, og beskylde andre for noe de ikke har gjort, vil jeg oppfordre moderatorene til og utestenge deg fra forumet. Det er sjeldent jeg har sett noen forsure en traad saa mye som du gjoer. I tide og utide. Du kommer stort sett bare med sure oppstoet.

25 Likes

Slik har jeg forstaatt det ogsaa. PW har sagt rett ut at han onsker og bygge ett mellomstort Norsk industriselskap. Men, men, legges det nok penger paa bordet…? Skal man aldri si aldri.

Bud, eller ikke, kommer an paa hvor gode forskningsresultater AZ har oppnaadd med fimaNac, hvilke fremtidsmuligheter/utsikter de ser med PCIB’s leveringsteknologi, og hvorvidt de oensker og dele den med andre.

2 Likes

Tror du kanskje burde ta deg et oppfriskningskurs i norsk. Hvis det ikke er norskkunnskapene dine det er noe galt med, så bør du skjerpe deg og lede gjennom hva du skriver før du poster. Hvis ikke er jeg redd din opptreden på TI blir kortvarig.

God helg!

14 Likes

Sikkert greit å jekke ned forventningene dine 100 knepp.

2 Likes

Det er bedre å ha slike bidragsytere her på dette forumet der de kan få saklig korreksjon. De som vises bort herfra, ender jo bare opp som nye troll på HO. Der gjør de potensielt mye mer skade da det på det forumet er nesten ingen igjen med relevant faglig kompetanse som kan si dem i mot.

4 Likes