Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jada. ( med et :smile: ) Men med leveringsteknologien til Pci, og ønskene til O.C.C. er det lov å drømme.
Bedre det enn å baise et selskap man har (?) tro på .
Det er ikke et bakeri ( eller en kiosk)vi har kjøpt aksjer i.

  • Men at Pcib vil heve seg til noe stort er det vel liten tvil om.
5 Likes

Det er ikke så viktig hva O.C.C ønsker, Radiumhospitalets forskningsstiftelse eier bare 3,5% av aksjene uansett.

Du kan godt drømme, bare ikke tro at det er i nærheten av å være en realistisk drøm.

Personlig synes jeg ikke at haussing (som jeg synes du bedriver når du skriver at PCIB kan bli mye større enn AZ) er noe bedre en baissing, men det er jo meg da.

Det er heller ikke hevet over enhver tvil at PCIB vil bli noe stort. Men det er jo de de som er investert håper på da, men det er jo alltid en risiko for at man tar feil :slight_smile:

5 Likes

Deilig start på helgen! Nok et avansement på tabellen og dermed 5. plass!

God helg tålmodige og seige medaksjonærer :blue_heart: :chart_with_upwards_trend: :sunny: :tropical_drink:

64 Likes

Interessant oversikt. Fortsett gjerne med å publisere denne rankingen av norske, børsnoterte helseaksjer, @Gunnersaurus (hver fredag eller hva som passer).

14 Likes

Nå var jo A.Z. nevnt litt spøkefullt. Og/men jeg vet ikke hvordan A.Z. startet og bygget seg opp til et B.F. Men det hadde antagelig ikke den muligheten til pangstart som Pcib har. (?) - Både når det gjelder tidspunkt i historien, og når det gjelder Pcib sine tre ben.
Slik bygging tar tid selvfølgelig, men veien kan være like morsom som målet.

3 Likes

Alle vet denne ligger her right?

Enkleste stedet å se market cap og dagsomsetning på alle:

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OSE35GI.OSE/overview

6 Likes

Ja, disse dosekøb har været fremme et stykke tid, og blandt andet AZ er en af de større som er valgt, nok især grundet stor tiltro til dem…

Uagtet så tænker jeg - nu har AZ endelig fået styr på udbetalingen for at kunne erhverve/licensere PCIBs NAC. :blush:

God varm weekend til alle, fat mod tror vi er nok tættere på en form for aftale end mange måske “frygter”

Her i lille Danmark “truer” de med hedebølge…:sun_with_face::sun_with_face::sun_with_face:

8 Likes

Når kan man forvente resultat fra Phase III for AZ sin COVID-19 vaksine?
Noen som vet?
Og er det slik at positivt Phase III resultat automatisk gir markedstilgang?

1 Like

Du vet ikke hvordan AZ startet, men du mener at PCIB må ha et bedre utgangspunkt. Skjønner.

Ha en strålende dag videre :slight_smile:

3 Likes

Imperial Chemical Industries ( ICI ) was a British chemical company. It was, for much of its history, the largest manufacturer in Britain. […] In 1993, the company de-merged its pharmaceutical bio-science businesses: pharmaceuticals, agrochemicals, specialities, seeds products were all transferred into a new and independent company called Zeneca. Zeneca subsequently merged with Astra AB to form AstraZeneca.

Företaget [Astra] gynnades under första världskriget av den inhemska läkemedelsbrist som uppstod genom minskad import från de stora tyska läkemedelsindustrierna. År 1917 blev Astra en del av den stort planerade koncernen Svensk färgämnesindustri ASF, som dock likviderades redan 1920.År 1943 började Astra med vetenskapliga metoder ta fram skidvalla, vilket 1946 resulterade i Swix vallor. Den första större exportframgången blev Xylocain från 1948, som tagits fram av Nils Löfgren och Bengt Lundqvist. https://sv.wikipedia.org/wiki/Astra#Historik

https://sml.snl.no/Xylocain

6 Likes

Photochemical internalization (PCI) er en leveringsmetode det forskes mye på fra mange selskap og institusjoner over hele verden.
PCI er en het potet og ting skjer i et høyt tempo noe alle de fine funnene viser.

Det er ikke slik at selskapet vårt har patent på PCI, selv om det nok er fort gjort å bli revet med og tenke at alt av funn som har “PCI” i seg tilhører PCI Biotech.

Det er dessverre slik at PCIB er et veldig lite selskap med lavt aktivitetsnivå og følgelig lav cashburn, som mange her er superhappy med.
Jeg frykter dessverre dette heller har negativ effekt enn positivt. Særlig all den tid framskritt i PCI-teknologien og nye funn øker i takt med at det satses mer fra flere aktører innen dette området.

Plutselig er det noen som finner på noe som er bedre enn vår Amphinex, og da vil vi få store problemer med å få til å penetrere markedet, noe som tydeligvis dessverre er utrolig vanskelig for selskapet og ledelsen allerede den dag i dag. Dette til tross for at produktet de forsøker å selge hevdes å være så overlegent alt annet at det nesten ikke er til å tro.

Det er viktigere enn noen gang i mine øyne at styret nå tar grep og setter seg ned sammen med ledelsen for å få på plass en plan som sørger for finansiering og personell slik at det kan skapes sterkere framdrift innen samtlige deler av platformene våre. Vi kan rett og slett ikke sitte å vente på at det skal komme en eller annen beiler på døra eller at det kanskje blir noe med mye cash fra AZ. Kanskje til jul, kanskje senere, kanskje blir det en baktung avtale.

Vi må så snart som mulig få igang et eget studie innen Vacc, og jeg forventer de kan si noe rundt dette den 26. August. “Strategy to be decided” er såpass viktig for noe som kan være ei gullgruve for oss til at det kan stå slik noe lenger. Det er jo også antydet det vil være relativt kurant å kjøre et studie i egen regi.

H&N er nærliggende å ta opp tråden på igjen skulle en tro? Sensasjonelle resultater, og med litt finpuss er man good to go. Her er mye av jobben rundt det regulatoriske og mot klinikker og opplæring av behandlere allerede gjort, slik at mye av dette antagelig kan gjenbrukes. Og resultatene fra sist er fantastisk “reklame” som kan brukes for å sikre høy innrulleringstakt.

Er det ikke nærliggende å tro at alle klinikker rundt om i verden som nå skal injisere Amphinex og lyse i gallegangen like fint kunne ta imot pasienter med en annen sykdom hvor de behøver lys et annet sted? Effektivt og kostnadsbesparende.

Så må det gå an å få ut fingeren å oppdatere hjemmeside og postere til presentasjoner. Dette skulle være en veldig liten sak å få til. Faktisk helt ufattelig at de ikke har klart dette for lengst.

Håper flere er enig med meg i mye av dette, og at vi kan få en del svar den 26. August. Skulle det mot formodning fortsette i samme tralten fram til Q3 den 11. Novemver håper jeg flere vil trykke på for at styreleder kommer med en ny CEO og CFO/IR-ansvarlig i julegave til oss.

18 Likes

Ja, Astra kan det med smøring og bedøvelse – overflateaktive stoffer som funker! Bare å smøre seg med toldmodighet – det virker.

Smører meg alltid inn med Xylocain når jeg stopper for rødt lys. Blir grønt på et blunk . :wink:

image

3 Likes

Men du mener at Pcib har et dårligere utgangspunkt, og allikevel investerer du i Pcib? Skjønner. :wink:

3 Likes

Enig i mye, det bekymrer meg at selskapet er så lite og underfinansiert år etter år.

2 Likes

Vi har (?) aksjer I Pcib. Men driver ikke selskapet.( Heldigvis)
Pcib sin ledelse ser ut til å vite hva de driver med, både i forhold til forskning og i forhold til forhandling og samarbeidspartner (e).

4 Likes

“at selskapet er så lite og underfinansiert år etter år.”

Enkelte drar dette “kortet” og jeg gjør mine tanker.
Ellers har jeg tiltro til at PCIB som sitter på alt av info har kontroll på finansene og gjør rette grep underveis.
Til nå har alle resultater gått vår vei :grin::+1:

13 Likes

Hva er det egentlig du skriver her, utdyp gjerne?

5 Likes

Når den første avtalen , resultater fra clinical trial systemet , annet tydelig viser at foreløbige resultater blir bekreftet eller diverse samarbeidsformer blir inngått så blir selskapet aldri det samme igjen.

For gjenskapes resultatene så langt oppnådd i GGK så er vel kanskje medisinsk revolusjon rette formuleringen.

BP følger oss nok nøye nå fremover.
De fleste innen pharma har hatt god tid til å få med seg utviklingen i PCIB gjennom alle disse årene.

Jeg satt og så på trenden 5 år tilbake i tid nå nylig og tendensen er opp.

Således er kanskje AZ tidelig involvert i prosessen ?

Uansett hvorledes en legger kursen nå fremover så tror jeg det kan være lurt å sitte på aksjer i PCIB den dagen det via clinical trial systemet blir bekreftet at RELEASE studien GGK beviser at PCI-teknologien takler delivery problematikken.

Delivery problematikken har holdt stand i mange 10 år nå og BP har og har hatt store årlige utgifter innen denne sektoren.
At noen skulle klare å hoste opp et annet svar innen delivery akkurat i år (når de ikke har klart det på alle 10 årene som har gått uten løsning føles litt søkt men det kan selvsagt skje men den problematikken gjelder jo alle som jobber innen biotek-teknologien.

Dersom GGK går i boks så er det litt av et utstillingsvindu for PCI-teknologien.

Der alle måtte gi opp vant PCI frem. (fimaCHEM i GGK)

lykke til oss alle

15 Likes

PCIB er en bitteliten mygg i biotekverdenen som har en burnrate på noen få millioner i kvartalet, mens det man regner som små amerikanske biotechs utfører ti ganger så mye kliniske studier.

Over tid vil det være ren matematikk at de som forsker mest også oppnår mest. Mulighetsvinduet for PCIB kan fort vise seg å være 2020-2022.

Det begynner faktisk å haste.

2 Likes

Det er så sykt bra gjort å klage på finansiering før utfallet av forhandlinger med top10 BP er meddelt markedet. :joy: :dart:

Hadde ledelsen sett behov for påfyll av banken så hadde de selvfølgelig kjørt emisjon på 70 tallet. Etterpåklokskapens ris til egen ræv :ok_hand:

14 Likes