Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vi kan vel (stort sett) alle enes om at spydspiss strategien er fornuftig. Det er ikke dermed sagt at tidsbruken er uvesentlig og jeg er enig med de som mener det haster nå. Hvis vi skal være litt «slemme» kan man jo stille spørsmål som;

  • Hvorfor var ikke Asia med i fra opprinnelsen?
  • Hvorfor var ikke Ukraina med i opprinnelsen?
  • Hva er årsaken til at det først i forsinkelsen av oppstart av RELEASE ble foretatt «feasibility study» for å avdekke klinikkene med best «catchment» - dette burde man vel ha gjennomført tidligere (skal ikke være bombastisk rundt dette - men jeg opplever informasjonen slik)
  • fimaVACC orker jeg ikke egentlig å begynne å snakke om siden det er blitt hausset opp fra selskapet som noe stort uten at vi har sett verken fremdrift eller noe annet som tyder på at de får noe ut av dette (per dags dato). Den manglende publikasjonen som senest 6. mai var tiltenkt å komme i H1 2020, men fremdeles er utestående, er jo nok en gang slett håndverk

Ser man bort i fra at tidsbruken i dette selskapet er under enhver kritikk er forskningen bunnsolid ! Ville ikke snudd dette regnestykket og vi kan derfor enn så lenge holde/akkumulere aksjer med god risk/reward. Men det finnes antageligvis en god del aksjonærer som er «såret» økonomisk som følge av senere tids «svake» kommunikasjon, og av lovnader uten rot i virkeligheten (knallharde endepunkt på datoer for nyheter som ikke overholdes) og derav brenner det litt mer under føttene til enkelte i organisasjonen nå enn tidligere? Jeg håper vi kan beholde styre og ledelse intakt gjennom hele RELEASE – men for at det skal skje må ting begynne å falle på plass . Troverdigheten og tilliten er tynnslitt. Det er forståelig at man blir klokere etter hvert som studier begynner å rulle, og Covid-19 er en formildende omstendighet, men hvorfor de støtt og stadig gjør endringer på land og antall klinikker tyder vel kanskje på at den opprinnelige tegningen ikke var god nok? De hadde ekstremt god tid til å designe studien og klargjøre denne – jeg er således litt skuffet over alt man ikke klarte å tenke på før studien ble gitt grønt lys! Men, dette er i utgangspunktet vann under broen og det eneste som gjelder nå er å øke tempoet og gjøre optimale beslutninger videre i løpet. Jeg håper det er konturene av det vi ser med inklusjon av Sør-Korea, Taiwan og Ukraina samt endringer i inklusjonskriteriene.

Vi har stått på stedet hvil overraskende lenge nå! Hvis det finnes en «boost» knapp bør ledelse og styre trykke på denne ASAP. Om 10 dager vet vi mer! Eller for å snu på det, da bør vi vite mer. Hvis presentasjonen er diffus og selskapet ikke evner å forklare årsaker til at alt av guiding sprekker så er vel tiden inne for å begynne å lete etter noen som kan sørge for at toget havner tilbake på skinnene.

16 Likes

Problemet er vel heller at vi ikke vet om vi står på stedet hvil, eller om noe stort er på gang.
Dette gjelder både fimaVacc og fimaNac.
Som aksjonær er det lett å bli enig med deg. Dette som følge av en trist utvikling for aksjen i en periode med null info om hva som skjer.
Men tror du at ledelsen unnlater å informere oss fordi de gir blaffen i sine aksjonærer? Tror du ikke ledelsen bryr seg om at investorene solgte ned kursen i sommer? Tror du ikke ledelsen kjenner aksjonærenes frustrasjon?
Jeg velger å tro at ledelsen har en meget god grunn til å ikke informere, og at status innen rimelig tid blir avslørt som noe helt annet enn stillstand!

31 Likes

Tygg litt på denne setningen og hev deretter hodet noen cm og hva ser du?
“Vi har stått på stedet hvil overraskende lenge nå!”
“55,5 +9,68%”
Ta gjerne en titt på 5 års trenden også …( Ca 4,5 til dagens 55,5 NOK).
Har vi langsiktige noen grunn til å klage?
Har PCIB’s styre og ledelse innfridd?

Eller er forklaringen bare utolmodighet?
En formidabel papirgevinst så langt , ikke?

Så er det dette voldsome “maset” om at vi må…ditten og datten.
Ja , må vi egentlig det?
FimaVACC og FimaNAc kan vente.

FimaVACC er jo en vaksinebooster som forsterker mange vaksine-produkter.
Hva er grunnlaget for å hevde at “VI MÅ” sette noe igang innen forretningsområdet fimaVACC fortere enn …
De nye kommende vaksinene bygget på samme lest som dagens tilpasset fimaVACC oppbygging kan sikkert trenge forsterkning de som de “gamle”. Vi leverer ikke vaksiner gjennom forretningsområdet fimaVACC.
Vi leverer forsterkermekanisme.

Likeså med fimaNAc.
Ville selvsagt være fantastisk med utlisensiering til AZ eller annen samarbeidsform og selvsagt ikke bare med AZ men dette er fremtidens medisin så PCIB vil før eller siden få igang avtaler på dette området som kan være løsningen på delivery av store molekyler inn i cellene innen genteknologien.

Legger ved en artikkel som viser betydningen av kun ett suksess-produkt i Celgene som bygget opp selskapet.
Kun et produkt klarte dette og revlimid står den dag i dag for hovedintekten til selskapet.

Klarer PCIB å gjøre GGK-studien til blockbuster når en tar i betraktning off label use?
Det skal en ikke se bort fra.

A blockbuster drug is an extremely popular drug that generates annual sales of at least $1 billion for the company that sells it.

Sier ikke at RELEASE studien vil klare slike summer som revlimid til Celgene men min påstand er at en suksessfull pivotal RELEASE-studie ALENE vil være vanvittig stort.
…uten H&N …osv.

Så de fleste kan nok kassere inn en temmelig stor pott for sin andel ved en positiv RELEASE studie i GGK.

6 Likes

“På stedet hvil” gjaldt ikke kursutviklingen mr. uidentifisert flyvende objekt. Det burde være tydelig for de fleste dersom du ikke plukker fra hverandre og tar det ut av kontekst.

Mitt utgangspunkt er nå at aksjonærene som har støttet i tykt og tynt bør “premieres” med tilstrekkelig informasjon slik at usikkerheten minimeres. Men jeg synes selskapet har valgt en motsatt sti og tåkelegger og skaper forvirring.

To alternativ slik jeg ser det:

  1. Situasjonen fremtvinger det og låser ledelsen opp mot AstraZeneca (det er noe stort på gang i kulissene)
  2. Elendig kommunikasjonsstrategi og null forståelse for aksjonærer og markedsverdi

Som alle andre ihuga optimister håper jeg på scenario 1 - men i og med at vi ikke vet så må man bare vente og se! Selvfølgelig er jeg utålmodig! I alle andre bransjer enn biotek ville disse stadige forsinkelsene ført til at noen må ta hatten sin og gå.

10 Likes

Amen

1 Like

???

…og dette kan det være en j***** god grunn til.

Men når vi er i den situasjonen med kombinert tåkelegging og skyhøyt avtalepotensiale, så blir gamblingelementet i det å være PCIB-aksjonær desto større.

2 Likes

Har noen kommentarer til de som ivrer for at selskapet skal kjøre en større emisjon og på den måten få mer fart på sakene. Også for å ta fimaVacc videre på egenhånd.

Hvordan tror dere markedet hadde mottatt en slik melding om emisjon nå?
Har dere glemt den kursmessige ørkenvandring og frustrasjon etter forrige emisjon?

Hvordan vil ledelsen bli bedømt dersom de lot kursnivå på rundt 80 gå forbi seg for noen uker siden, for så å komme med en emisjon nå? Det ville bli tolket som en fallitterklæring og som et tegn på at man ikke var god nok for noen partner. Det ville også blitt tolket som svært amatørmessig lederskap. Hvor langt ned måtte man ikke da i en slik situasjon gått for å få en emisjonkurs som kunne lykkes?
Etter å ha gått ut så høyt på banen som selskapet har gjort, ville en slik emisjon nå blitt direkte ødeleggende!
Dette vet selvsagt PW & co! De er jo ikke hjernedøde idioter.

Når PW &co bare uker før fristen gikk ut for AZ, signaliserte optimisme mht at fristen skulle holde, må de ha gjort det ut fra den faktiske status. Hadde PW på et så sent tidspunkt fortsatt bare ventet på livstegn fra AZ, hadde han absolutt ikke gitt sine aksjonærer en slik optimisme. Han hadde jo da ikke hatt noe som helst grunnlag for det. Det må dermed på det tidspunkt ha vært grunnlag for optimisme og fremgang i prosessen med AZ.
Og det er da nok også grunnen til at det ikke kom noen ny emisjon når de hadde en opplagt mulighet til det.
At AZ bare uker etter at PW signaliserte slik optimisme plutselig skulle ombestemme seg, er svært lite sannsynlig. Det finnes jo ingen dårlige resultater i den perioden som skulle tilsi noe slikt. Dermed er årsaken til utsettelse med stor sannsynlighet at noe enda større er på gang.

Det kan selvsagt hende at jeg tar feil i min optimisme. Men da ser i alle fall ikke jeg frem til emisjonen!

32 Likes

Det gjør du ikke. AZ hadde for lengst avsluttet forhandlingene, samarbeidet og droppet PCIB etter 5 år med felles forskning om de ikke hadde troa på videre fremtid sammen. Alt annet er ulogisk og ergo rent vås.

25 Likes

Ingen presentasjon av Ultimovacs resultatene som lovet
Ingen fimVacc artikkel i ett kjent tidsskrift som lovet
Ikke oppdaterte hjemmesider som lovet
30.juni avtalen holdt ikke
Ingen emisjon naar kursen laa paa kr. 80
Ingen boersmelding om ASIA sites
PCIB har boersmeldt at avtaleforhandlingene med AZ er forlenget

Dette betyr at PCIB har noe stoerre paa gang. Dvs. de er travelt opptatt med og bli enige med AZ om en avtale, eller ett bud. Og at Covid 19, faar ta skylden for utsettelsen. Altsaa helt ufarlig.$$$$$$$$$$$$$$

25 Likes

Det har da, etter mitt syn, dessverre oppstått en situasjon hvor PCIB-ledelsen enten vil fremstå som helt eller skurk.

Det finnes ingen mellomting lenger.

Per Walday er nå nødt til å få til noe stort med AZ-samarbeidet, for ikke å fremstå som beskrevet i punkt nr. 2.

En CEO for et børsnotert selskap kan simpelthen ikke fungere med «null forståelse for aksjonærer og markedsverdi», og uten evne til å kommunisere presist og troverdig til markedet.

Det er trist og synd at det har blitt slik, men dette er noe PCIB-ledelsen selv har skapt over flere år, og ved å ikke ta lærdom av tidligere feil.

Jeg krysser fingrene for at vi ender opp med punkt nr. 1. :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:
Da vil alt bli tilgitt, og Walday & Co vil få det ettermæle de fortjener i selskapet , uavhengig av om det blir nå (ved et oppkjøp) eller mange år inn i fremtiden.

10 Likes

Pcib dagens aksje hos Investtech.

PCI Biotech Holding viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen har støtte ved cirka 45.00 kroner og motstand ved cirka 80.00 kroner. Volumbalansen er negativ og svekker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Svak kjøp

11 Likes

Er aksjen pauset? Ser ingen handel hittil i dag

Tror det er noe feil med nordnet. 54 nå ser det ut til

1 Like

Ok. Bare å sitte løpet ut nå

Partnering siden (http://pcibiotech.no/partnering) oppdatert med nytt event:

Where to meet us:
List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

  • CCA Foundation Annual Meeting 2020, US based virtual conference, maple level sponsor, poster presentation, July 22-24 2020
  • PARETO Securities’ 11th annual healthcare conference , Stockholm Sweden, 2-3 September 2020. Virtual company presentation 11:00 – 11:30 on September 3rd.
  • H.C. Wainwright 22nd Annual Global Investment Comference – September 14-16, 2020 (Virtual Conference). Timing for company presentation TBC.
15 Likes

Du finner kursen her, ned litt over 4 %…
https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/list/shares/quotelist/ose/35/all/false

1 Like

Med nye konferanser paa tapetet, synes det ikke som de fohandler om ett bud. Kun en avtale. Vi faar inderlig haape det blir noe av den. Lurer paa om de kan presentere fimaNac dataene paa disse konferansene, siden AZ ikke sa ja til en avtale innne 30. juni, hvor rettigheten til forsknings dataene tilfallt PCIB>??

1 Like

Fra seiierens innlegg tre hakk opp.

1 Like

rettighetene til NAc forsknings dataene som er opparbeidet mellom PCIB og AZ tilfaller PCIB alene kun ved en NO deal.

Og vi er ikke der, vi er på en forlengelse av evalureings/forhandlings fristen.

6 Likes