Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg er vel ikke alene om å tenke at påmelding på en investor-konferanse tyder på at det ikke er 100% sikkert at AZ blir en super-avtale med masse penger?

Hvordan tolker dere andre dette?

Tja, administrasjonen plikter vel å kjøre “business as usual” m.t.p finansiering og et potensielt “no deal” scenario. Ellers er det da langt fra 100% sikkert med avtale - hadde det vært det ville kursen vært skyhøyt over dagens.

6 Likes

Når H. C. Wainwright inviterer til konferanse kan ikke PCIB si “Nei vi blir kanskje kjøpt opp snart” og takke nei. HCW følger allerede TRVX og kanskje de har ønsket å ha med flere av de norske (NANO, BGBIO etc) også? Får vi en solid lisensavtale og kanskje AZ inn på eiersiden vil deltakelse på en slik konferanse være et viktig steg ift internasjonal oppmerksomhet.

8 Likes

Et par ting her. Først og fremst så er det nok ikke mange som tror at det skulle være 100% sikkert for avtale, 100% kan det kun være i ettertid. Selskapet har en business plan kring utlisensering slik at AZ dealen burde inngå innom dette. Da er det svært positivt at selskapet er med på et investor forum der man kan diskutere flere samarbeid, innom for eksempel FimaChem.

11 Likes

Jeg googlet litt rundt mRNA og så denne. Kan ikke huske å ha lest det før, men den er fra 2018 og forsøkene skal avsluttes i 2022. Beklager hvis den er delt tidligere.

https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/dyrevelferd/forsoksdyr/forsoksdyrsoknader/fotokjemisk_internalisering_pci_av_mrnabaserte_vaksiner_med_forskjellige_typer_modifisert_mrna_og_nanopartikkelbaserte_formuleringer.33422

2 Likes

God formiddag,

føler stort sett tingenes tillstand ble godt oppsummert med dette fra @ezPappi :

Vi har nå kommet til midten av august, der neste kommunikasjon fra selskapet mest sannsynlig er på Q2 den 26.08. Jeg tenkte å dele litt tanker om hva vi kan forvente innen 2020, det mest absurde året undertegnede har vært vitne til i sitt liv.

FimaCHEM:
Selskapet meldte Q1 om at de lå etter opprinnelig plan, men har innført vesentlige tiltak for å speede opp rekrutteringsprosessen. Med Taiwan og Sør Korea kan vi regne med en kjappere rekrutteringstakt fra to land som har håndtert Covid-19 på en svært tilfredsstillende måte hittil. Som vi tidligere har sett, er to av sykehusene i Taiwan sterkt korrelert med tilgang til det kinesiske markedet. Skulle dette være tilfellet, og Kina kommer på banen før eller siden, vil GGK-studiet og tilhørende verdivurdering få et betraktelig løft. Videre har selskapet endret rekrutteringskriteriene for studiet, noe som tilsier at selskapet innfører tiltak for å speede opp prosessen. Savner dog melding om FPD i Asia og USA sterkt. Forventer at dette vil komme innen året, da spesielt i Asia, så får vi se hvordan situasjonen er i “mulighetenes land” fremover. Deler NTNU sin vurdering av infrastrukturen i dette landet, og vi får håpe dette ikke går hardt utover FimaCHEM og dosering av pasienter i RELEASE.

FimaNAc / FimaVACC:
Det er naturligvis tyst fra alle involverte innenfor området, men det er flere ting som skurrer når det kommer til samarbeidet mellom AZ og PCIB. Mitt bilde av situasjonen er svært tydelig: AZ er interessert, da i minimum to indikasjoner. Det er greit nok at PW viser styrke med sin posisjon som “biotekmygg” ved å enten tvinge frem navn og frist for avklaring, eller skulle gjøre dette planlagt og i samarbeid med Astra Zeneca, men som vi vet ville ikke AZ brukt særlig med ressurser på dette dersom resultatene ikke var gode. Vi har enda ikke fått noen indikasjoner som skulle tilsi at PCIB har skuffet gjennom samarbeidet, og selskapet ville aldri fremstilt seg slik uten å ha klare data som tilsier suksess. Testing av ytterligere indikasjoner er den største faktoren for at jeg føler meg sikker på at det er snakk om bruk av PCIB sin teknologi på minimum to områder. Så er det også svært spesielt at det ikke hadde kommet en emisjon når kursen gjorde et løft i forbindelse med uttalelsene. Videre har vi ledelsens kommentarer rundt dette og ikke uttalelser , som tilsier at det er mye som foregår bak lukkede dører… Som Einarsson, mener jeg at det har dukket opp en situasjon som har ført til utsettelse av avtale, men at dette vil skje innen 2020 føler jeg meg svært sikker på. Min følelse er at AZ ønsker mest mulig for minst mulig, og at PCIB helst ønsker avtaler uten stor grad av eksklusivitet. Men med rett pris, vil dette kanskje endre seg? Når det kommer til tidshorisont, tror jeg ikke selskapene trenger alle fem månedene på seg for å komme til en enighet, der jeg mener rammebetingelsene mest sannsynlig er definert og mitt bet er at november er seneste måned for avklaring.

Manglende kommunikasjon rundt VACC, forretningstrategi fra ledelse og feilguiding skal jeg ikke dømme før kortene er på bordet rundt AZ. Sett ut fra at enhver form for detalj rundt interesse og innhold er strengt regulert, vil det heller måtte anses som klokt å heller avvente.

Kort oppsummert har jeg en følelse på at vi som aksjonærer besitter på andeler av et selskap som virkelig er i ferd med å ta av. Og gjør det ikke det med det første, så skal det nok mye til for at RELEASE ikke lykkes. Vi kjenner godt til statistikken rundt denne forferdelige sykdommen, og effektene av CHEM. Sett risiko mot avkastning, er det ingen selskap jeg heller vil være medeier i enn PCI Biotech.

23 Likes

Ingenting er 100% sikkert, men naar PCIB gaar til det skrittet og krever at ett BP selskap maa tegne avtale det foelger penger med, eller avslutte samarbeidet, saa skulle man tro de var naermest 100% sikre paa at forskningsresultatene man haroppnaad sammen, er saa gode at BP partneren ikke kan si nei.

AZ liker helt sikkert ikke og bli stillt til veggs paa denne maaten, men de maa ogsaa forstaa at eierne av PCIB ikke kan vente i all evighet paa at de skal bestemme seg, naar PCIB mener at resultatene er saa gode at de kan selges. For det er grenser for hvor mye penger vi kan brenne av, naar man sitter med data man kan tjene penger paa.

3 Likes

Skjer da litt innen M&A i sektoren
Sanofi bruker penger

3 Likes

Får krysse fingrene for bull-melding snart. Nå er fredagens oppgang i ferd med å bli barbert bort

2 Likes

Det er nok bare å slå seg til ro fram til Q2.

Har ofte slått meg at når en ser alle spekulasjonene under ett så var det de mest kjedelige og jordnære som representerte sannheten :slight_smile:

Men like gøy er det okke som.
Bare ikke glemme at sannhetet kan være milevis unna de hotteste “konklusjonene”

Min versjon på situasjonen oppstått mellom AZ og PCIB:

“CRO” som står for den direkte kontakten / mellom de 2 selskapene
med fagforreningen i ryggen forlangte utsettelse for å avvikle sommerferien.

Er bare så happy at der diskuteres hjemmesider , PW guiding og annet mindre skremmende.
Ingen ser ut for å være noe særlig i tvil om produktenes fortreffelighet og at de er alle innen hotte områder.

kan det bli bedre

2 Likes

Hvor har du dette fra?
PCIB mener den eksperimentelle fasen bør vær over og ønsker å gå videre til neste steg, som mest sansynlig vil være å ta det videre inn mot kliniske studier.
Det er laaaangt til mål enda, selv om det blir “avtale”.

Er ikke sikkert noe av det de har forsket frem så langt er salgbart til andre. Vi vet ikke hva de har oppnådd annet enn at PCIB mener det kom ett gjennombrudd i fjor - etter ca 5 år…

1 Like

Det er resultatene fra den eksperimentelle fasen som kan selges til og bli kliniske avtaler med uprfront payment, og milestones;-)) Til BP.

1 Like

Now we have a website with spelling mistakes, seriously :flushed:. We need some order here!

2 Likes

@ufo, hva står CRO for i denne sammenhengen? Det kan da umulig ha noe med “Contract Research Organization” å gjøre slik vi kjenner det fra RELEASE?

1 Like

Troede nu at det var Rasp der var eksperten…?

Men helt enig i, at lave sådan simple stavefejl ikke er særligt professionelt, det er simpelthen ikke godt nok.

Men tænker, at resurserne bruges på andet og mere vigtigt :slightly_smiling_face:

1 Like

Så kan man undres over hvorfor rasp har (?) aksjer i Pcib.
Det er da andre aksjer å baise?

1 Like

Oslo (Norway), 19 August 2020 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, today announced that a case report series from the Phase I study with PCI Biotech’s proprietary drug fimaporfin (AmphinexTM), for the treatment of inoperable extrahepatic bile duct cancer (eCCA), is accepted for publishing in Endoscopy International Open. The article has the title “Photochemical Internalisation and gemcitabine combined with first-line chemotherapy in perihilar cholangiocarcinoma – observations in three patients” and will soon be available online.

Professor Jörg Trojan, one of the key investigators in the Phase I trial and global coordinating investigator for the pivotal RELEASE study, said: “These selected cases from the Phase I study are really encouraging and nicely demonstrates the apparent positive treatment potential of the fima Chem technology in patients with inoperable bile duct cancer. I look forward to work together with my colleagues in the RELEASE study to see whether these effects can be translated to an efficacious treatment across a larger patient population.”

Endoscopy International Open (EIO) is an open access journal in the field of gastrointestinal endoscopy. It covers all aspects of endoscopic diagnosis, therapeutic procedures and technical developments. EIO offers a fast and independent quality process with free, broad and easy access for everybody, and all articles submitted to EIO undergo rigorous blind scientific peer review.

25 Likes

Herlig!

Endelig noe spennende lesestoff til nattbordet :slight_smile:

3 Likes

Jeg forstår at der børsmeldes som regel kun hendelser av betydning. Hvor stor betydning har denne publikasjonen ?

3 Likes