Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

http://pcibiotech.no/fimachem-technology-published-at-the-medica-trade-fair-homepage/

4 Likes

Det er meget at PW ikke venter med denne publikasjon. Den kunne jo vere sendt som en julehilsen
Fima-resultaterne ventede han jo 7 måneder med at offentliggøre uden at nogen indtil videre har forstået hvorfor, men måske kommer det.

Vacc resultatene fra friske frivillige som skulle presenteres i ett tidsskrift, er ikke presentert. Ultimovacs Vacc resultater som PW har sagt var veldig gode, er ikke presentert, som lovet. Heller ikke oppdaterte hjemmeside. Litt merkelig egentlig, for i disse Coronatider, hvor alt har blitt utsatt, bude PCIB hatt god tid til og jobbe med dette. Spesiellt det sistnevnte.

Og hvis det ikke skulle bli en AZ avtale, har vi ogsaa Nac resultater som kan presenteres. Det ville vaere rimelig irriterende hvis AZ avtalen faller i fisk, og vi mister flere maaneder hvor disse kunne vaert presentert. Men med PCIB’s presentasjons hastighet, hadde de antakeligvis ikke blitt presentert i aar uansett;-))), slik at det blir muligens ikke ett tap.;-))

Allikevel, PCIB’s fremgangsmaate ovenfor AZ godkjennes fullt ut, med eller uten avtale. Det eneste jeg ikke likte, var at PW i mai podcasten uttalte at AZ er ett BP selskap som de maatte legge press paa? Det kunne han latt vaere og si. For den uttalelsen har garantert AZ faatt med seg.

Og med de nye PCIB aktivitetene, synes det som om vi kan se bort i fra ett bud, og isteden konsentrere oss om (les haape paa) en avtale. Saafremt aktivitetene ikke er igangsatt for og vise AZ at hvis dere ikke…, saa gaar vi fint videre paa egenhaand?

For gudene vet. Naar man leser alt PCI leveringsteknolgien kan benyttes paa (uttallige indikasjoner), og ser paa resultatene som saa langt overstiger dagens gullstandard, undres man paa hvorfor vi ikke har flere BP avtaler paa gang?? Men det kan jo hende de ikke vet alt hva PCI teknologien kan tilby, eller resultatene som er oppnaadd saa langt?? Men det igjen ville vaert rart siden de er de mest proffe i bransjen., og burde faa med seg det meste. PCIB burde faa napp hvis resultatene hadde blitt presenrt for alle BP selskapene. Faar inderlig haape de ikke har gitt opp, etter og ha faatt nei fra ett BP selskap. Alle maa kontaktes og informeres. Man kan ikke gi opp etter ett nei.

Uansett, krysser fingrene for en AZ avtale, og at den kommer snart.

1 Like

Ser ikke helt argumentet med at man kan se bort ifra bud pga selskapet har meldt om at det stiller på noen konferanser. De kan jo ikke slutte all annen aktivitet på grunnlag av at det tror det kommer et bud snart.

Edit: jeg har ingen formening eller forhåpning hverken den ene eller andre veien ang bud, bare kommenterer logikken i påstanden.

12 Likes

En plausibel grunn er at PW og Co har LANGT mer viktigere ting å bruke arbeidstiden sin til (COVID - 19 har kanskje ikke medført arbeidskapasitet som du fremstiller)… Hint hint: Forhandlinger med AZ og Asia satsing.

Ligger dette i hendene på PCIB eller kanskje det er opp til “tidsskriften” å avgjøre om de vil publisere artikkelen og til hvilken tid/tidsskrift nummer?
Hint hint: PCIB kan ikke “booke” spalteplass i en tidsskrift.

5 Likes

De kan være i en prosess med en journal. Dette kan ta lang tid avhengig av tilgjengelighet på reviewere, ofte gis det conditional accept gitt at man endrer eller forbedrer visse ting, osv. Denne prosessen kan ta mange måneder, jeg har i flere tilfeller vært med på prosesser som tar mer enn ett år.

Worst case er hvis reviewer sier “Veldig interessant men har du flere datapunkter?” e.l. slik at man tvinges til å foreta flere (kontroll) eksperimenter.

2 Likes

Det er vel ikke slik at AZ og PCIB forhandler om bud?
Dersom AZ vil legge inn bud på PCIB så står de jo alltid fri til det men de møtes vel ikke for å forhandle om et eventuelt bud, men det sagt så kan jo bud komme når som helst uavhengig av disse forhandlingene , ikke?

3 Likes

Er de 3 pasientene noen av de som har fått dobbel behandling kanskje?
Blir veldig spennende dette.
3 pasienter er jo så få at dataene er vel milevis unna det å være signifikante , så der må være noe nytt de vil ha frem.

1 Like

Abscopal effekt kanskje ?

7 Likes

Hva forventes med tanke på presentasjonen av Q2 neste uke? Har en litt vond magefølelse av at vi får realitetene i release studien servert og at det ikke blir så hyggelig.
Selskapet er pr. Q2 kommet 14/36-deler og pr i dag nesten halvveis mot interim.
Hva de har sagt tidligere:

Q2-19► First patient included in May – recruitment progressing according to plan
Q3-19► Current lag in opening of sites does not affect the main milestones
Q4-19► Several initiatives to recoup current lag in opening of sites and enrolment projections
Q1-20► Initiatives with the aim to recoup delay when the current restrictions of COVID-19 have resolved

Allerede første kvartalet etter igangkjøring av release er de bakpå med aktivering av siter, men det går det selvfølgelig ann å hente inn - som han sa de forventet.
Planlagte intitiativ blir nevnt på de tre påfølgende kvartaler, men veldig vagt om fremdrift.
Etter Q1 hinter de også om at de kanskje ikke har finansiering til interim og at “situasjonen er flytende”.
FPD USA uteblir - det samme med Asia - selv om jeg ikke hadde forventet denne enda.
På den positive siden har de fått aktivert Asia.

De hadde ved utgangen av Q1 ca. MNOK 260 og dette hinter de om at kan være utilstrekkelig. Det var da 9 kvartaler igjen til forventet interim
De har brukt et sted mellom 20 og 25 i kvartalet, og med litt økning bør de jo ha nok til 9-10 kvartaler.
Noen som har en formening om hvordan cash-burn utvikler seg i et release studie? Kan vi forvente at de ligger på 25? Øker eller minker?
Har det noen gang blitt nevnt at det er aktiveringen av siter som driver kostnadene og at det etter det blir lavere? - synes å huske noe om dette.

Hvor langt bakpå er de egentlig, og vil de justere forventningene til rekruteringstakt videre?
Ser vi plutselig interim skjøvet et år til Q2-23 og et behov for MNOK 100 til på bok.
Er ekstremt enig med @Savepig at dette burde vært hentet på 60-70 når de hadde mulighet for det.

Synes situasjonen er ekstremt vanskelig å vurdere, og teller på knappene om en skal være inne eller ute på denne dagen.
Har vel historie for å falle på presentasjoner, så heller kanskje mest mot å være ute - men så er det dette med kaninen som alle forventer Per har i hatten. Trekker han den frem denne gang?

Noen som har gjort seg opp noen tanker rundt dette?

8 Likes

PCIB har vel skuffet markedet nok nå, skulle det i tillegg komme mere negativt på Q2 så huff og huff.

AZ forventer jeg ikke et eneste ord om på Q2, Release derimot, der må det komme en redelig oppdatering. Men her kan ballen gå både høyre og venstre. Jeg velger å ikke trade men holde fokuset på interim.

3 Likes

Du er ganske negativ uansett hvordan du vrir og vender på det :rofl:

5 Likes

Han er et troll. Sett ham på “ignorer”.

8 Likes

Med all den frykt og skepsis du knuger på, er det imponerende at du har tid og overskudd til all den omsorg du viser overfor alle oss som fortsatt sitter solid investert i PCIB.

Ingen kan si at du ikke advarte dersom det meste skulle gå galt for selskapet.

14 Likes

Da går jeg ut fra at du selv har tatt konsekvensen av din mening og solgt deg ut?
Samtidig håper du kanskje på at noen svake sjeler skal påvirkes av ditt svartsyn og selge deg noen billige aksjer?

4 Likes

Deilig med børsmeldinger igjen - den berømte ketchup-effekten. Håper vi er inne i en stim! :sweat_smile:

Fra spøk til alvor - det var ikke verdens mest “interessante” nyheter som ble presentert i dag men allikevel så tenner den ene meldingen en gnist av håp hos meg. Selskapet har tross alt sett en verdi i å melde dette! Vi har sett mye annet som antageligvis kunne vært betydelig mer kursdrivende som de ikke har giddet å informere oss om umiddelbart (Asia utvidelse, patenter, etc.) ergo kan dette kanskje være solide greier? Hvorfor kun tre pasienter tenkte jeg ved første øyekast - litt rart? Dette var også en nyhet vi strengt tatt ikke ventet. Publikasjon på fimaVACC tenkte jeg også innledningsvis, men dette gjelder jo RELEASE studien (eller rettere sagt fase I studien)! Ergo må vel en fimaVACC artikkel også være nært forestående?

Jeg er litt ekstra spent hver morgen før børsstart om vi har klart å innrullere pasienter i Asia/USA. Litt mer reklame krydret med Trojan sine sitater kan forhåpentligvis gi litt mer trygghet til pasientene. Det finnes flere kreftsyke som vurderer å melde seg til kliniske studier “as we speak” og de må ikke finne på å satse på feil hest (les; NuCana eller noe annet). Derav er det viktig med markedsføring! Keep the messages coming! “Gru-gleder” meg forøvrig til kvartalspresentasjonen! Det er alltid spennende - men jeg blir så sur og bitter dersom fremdriften ikke er tilstrekkelig! Håper på ledelsens og styrets vegne at det leveres solid progress - slik at de slipper “hårføneren” fra irriterte aksjonærer. Mindre enn en uke igjen! :crossed_fingers:

17 Likes

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/06/PCI-Biotech_ABGSC-Oncology-webinar-June-2020.pdf

6 Likes

Flere som stusser over “at det bare er tre”. Jeg tror poenget med slike case-studier er å beskrive detaljert det kliniske FORLØPET hos de enkeltpasientene som var mest interessante. Og de mest interessante er de som har hatt mest effekt av behandlingen man har prøvd ut, noe som igjen betyr at det er de pasientene som det har gått best med. Det er mindre faglig å hente fra de pasientene som dessverre døde etter kort tid, så dette er ikke "statistisk juksete reklame”. Det er verdifull informasjon for fremtidig behandende leger om hva man kan forvente seg i FORLØPET, og hvordan man gir beste behandling til de som blir rekruttert til RELEASE.

48 Likes

Spot on there! Can’t wait for next week. I think we are in for a treat. These patients have one of the worst prognosis… Freaking nightmare to treat and we have nothing out there that works at present date. The findings shown will be mind blowing for us in the medical field. Not my area of expertise at all, but I went through it with my father. So I have done my research…

23 Likes

Hva blir neste børsmelding fra PCIB?

  • 1H og Q2-rapport
  • Noe annet…

0 stemmegivere