Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Næste børsmelding fra PCIB bliver vel likesom andre børsmeldinger fra dem noget som er fabrikert på PCIB’s eget brevpapir, og som ingen kan kontrollere objektivit validering av.
Nu annonserer PCIB kommende resultater i noget der minder om likeyldige tidsskrifter. For 16 måneder siden holdt de kortene tæt til kroppen og ventede med publisering av fima-vacc resultater i 7 måneder for at release dem med prompt og prakt op til jul hvor det etter deres mening var optimalt. Hva ble resultatet? Det står stadig hen i det uvisse.
Hva vi savner er en styreformann der møder op på kvartalspresentasjoner og tilkennegiver at hans løn er berettiget og som beviser at han har kigget sin CEO gennem skjorten.
5 år med ørkenvandring i glorien fra Aztrasenica nu hvor de ble navngjivet - og derutover ingen håndfaste beviser på at forhannlinger med andre medisinfirmaer pågår bør vere mer end aksjonerer accepterer og stlller seg til tåls med.
Hvor lang tid vil aksjonererne bli forblended av de fantastiske resultater som PCIB’s leveringsteknologi representerer, men som blot er utgivet på PCIB’s eget brevpapir med PCIB’s eget brevhode før end de krever håndgribeligt bevis for at PCIB er annet end et luftkastel, men hviler på objektive og dukumenterbare facts.
Når kommer objektiv dokumentasjon om forhannlinger hvor status om igangverende forhannlinger fremlegges?

19 Likes

Hvilken biotekverden lever du i? Som det gjelder for PCI Biotech, Moderna, AstraZeneca, BioNTech og alle andre biotekselskap gjelder det blant annet disse punkter:

  1. Det er regulatoriske myndigheter som EMA og FDA som gir privilegier og INGEN andre med håp om å bruke eget brevark for denne jobb :sweat_smile:. Det er gitt ODD og pivotal fase (avsluttende fase) med to ben (randomisert) basert på data og facts. Det er også gitt mulighet for AA basert på interim
    resultater.

2.Universitet i Leiden ved van der Burgh har undersøkt og sett på fimaVacc fase 1 studiet og gjort analyse. Denne org blir sett på som en av de beste innen feltet.

3 Har du sett hvilke personer som sitter i styret, advisory board og ansatte? Ikke lettvektere!

4 De forskningssamarbeid PCI Biotech har med flere biotekselskap (og noen vart i 4-5 år) hvor andre part står for tilnærmet all kostnad ville aldri kommet i stand om teknologien ikke var interessant.

5 Bekreftelsen om forskningssamarbeid med Big pharma, AstraZeneca, ble annonsert i nov 2019.

6 Det finnes også en mengde artikler med PCI Biotech sin teknologi. Data og facts. Stort sett universitet brevark.

7 Fimachem (RELEASE) og data ble vel journal i Lancet?!

8 Arctic sec følger selskapet og har analyse, kursmål 84-86kr (tilnærmet all tillagt verdi på RELEASE studien). Analytiker har blant annet jobbet i AstraZeneca?

9 Det finnes omfattende data, stats og facts i eg siste prospekt.

Altså flere muligheter å finne fakta hvis en virkelig er interessert i det. Men det var det da😅

Jeg ville ALDRI investert i et selskap om jeg ikke hadde tillit til ansatte, ledelse eller styret. Deretter vurdert om jeg hadde tro på tjenesten eller produktet. Det virker som du ikke har tillit til det. Da ville jeg solgt. Og hvorfor tror noen det er gratis lunch. Tror virkelig noen det er mulig i biotek som eksempel med Biotec pharmacon som har steget over 1000% på 1 år uten å være villig til å ta stor risiko for å kunne få en mulig enorm oppside? No free lunch! En må gjøre egne vurderinger.

En uke til kvartalspresentasjon! Alltid interessant.

54 Likes

Reflektert og bra innlegg Jubel. Du har innsikt i bransjen også og flott at du deler dette med oss.

1 Like

Takker for meg og lykke til videre, håper virkelig at dere belønnes. Orker ikke å sitte videre med en forferdelig dårlig ledelse på guiding og påfølgende taushet.

Takk, for min egen del håper jeg du angrer :slight_smile:

1 Like

Forstår frustrasjonen stimar! Dette har gått tregere enn forventet men her gjelder det å ikke “slenge” inn håndkleet for tidlig. Vi nærmer oss målstreken - dette er et maraton!

Det står respekt av aksjonærer som fortsatt lovpriser ledelsen til tross for at aksjeeierne har mottatt flere Glasgow-kisses og Molotov cocktails i fanget de senere år. Selv om jeg personlig er ekstremt frustrert over ledelsen tviholder jeg på aksjene! Håper styre/ledelse belønner tålmodigheten vår når endelig fasit foreligger en gang i fremtiden. Dette halvåret blir ekstremt spennende - behold troen, det gjør i alle fall jeg!

17 Likes

Toppen av frustrasjon må jo være hvis man velger å forlate skuta på grunn av ledelsen, for så å se kursen eksplodere oppover like etterpå.

Jeg tror jeg ville blitt gal om det skjedde meg, etter å ha sittet med PCIB i tykt og tynt, gjennom ild og vann, i mer enn 5 år.

Derfor kan jeg ikke selge nå. Det er totalt uaktuelt for min del.
Jeg får heller bli med skuta ned, enn å gå av like før aksjen kanskje skyter til værs.

24 Likes

Ha ha. Snakker om timing for å forlate skuta.
Løft blikket litt! Vi har hatt en fin reise siste 4 år. Fantastisk faktisk.
Og nå står vi foran gjennombrudd i flere disipliner.
Hvis man vil gamble på en non-event ved Q2, og selvsagt de vanlige overskriftene i finansavisene, så kan man vel f.eks selge 10-20%. For så å kjøpe dem tilbake dagen etter. Å selge alt kan være selvmord.
«Tapene» i norske kroner vil bli større pga styrket krone vs euro hvis man måler mot Q1. Kortsigtig støy bare. Nå faller krona igjen.

6 Likes

Om det var verktøy for god guiding selskapet utviklet, hadde jeg også kastet kortene. Men nå er det jo ikke det.

2 Likes

Euro er ikke svekket mot NOK i Q2 :wink: Jeg regner gjennomsnittverdi i Q1 på 10,47 og Q2 på 11,01. Med andre ord så vil vi dra litt nytte av Euro hedgingen også i Q2. Eller jeg roter kanskje litt siden det antageligvis er sluttdatoen for perioden som er gjeldende for cashbeholdningen. Da har du rett :slight_smile:

1 Like

Hei!

Med hånden på hjertet. Er det noen som innerst inne tror at det kommer guiding som liger på eller foran skjemaet?

Alt annet enn rimelig grei guiding kan føre til spørsmål om det er penger nok i kassen. Dette er ting man bør ta til seg og ikke gjemme under det rosa teppet.

Edit: Til admin. Hvorfor legger forumet opp til mobbe emojier, mens ærlige forumposter slettes.

6 Likes

Ja. Tror de rapporterer på sluttdatoen. Da var vel kursen 11.49 i Q1.

1 Like

Nei, men er det noen med hånden på hjerte tror dette ikke blir medisin ?

5 Likes

Jeg tror det blir medisin. Men jeg vet ikke til hvilken pris og når, og det plager meg.

ja, det plager meg å at kontrollarmen ikke får pcib medisin, men de må vel være slik.

2 Likes

10.81 var kursen vel utgang av Q2. Det vil gi et ekstra «tap» i kassen målt i norske kroner i overskriftene. Med mindre Ronny har «tryllet» igjen :smiley:

Det er nok bare å selge Geiran :+1: så kan du sove godt om natten igjen

4 Likes

Når det gjelder pris vil du komme til å være plaget helt til man har avlest effekt og QoL i RELEASE. Da dette vil være avgjørende for prisen man oppnår.

Kjipt for deg :stuck_out_tongue:

4 Likes

Med et kursnivå på rundt 30 % under det kursen var for få uker siden, tror jeg neppe at risikoen for kursfall ved Q2 er stor. De aller fleste regner vel med forsinkelser grunnet Korona.
Det som blir spennende er om ledelsen klarer å beholde pokerfjeset intakt når det gjelder status for AZ… Det skal ikke rare signalene til for å løfte kursen betydelig opp fra dagens nivå!

5 Likes

Hmmm… Hvad skulle kunne udløse det??