Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Blekk på papir?

signature

6 Likes

Selv om PW & co har munnkurv og ikke kan røpe noe konkret, så må det være litt frustrerende for dem når de opplever at markedet selger ned kursen dersom det egentlig ikke er grunnlag for det.
Dermed kan vi kanskje håpe på signaler som kan tydes som et grunnlag for fortsatt optimisme?

2 Likes

“Damn if you do, damn if you dont”.

Største brøleren er å love en avklaring innen 1H. Bortsett fra det kan man kanskje ikke trylle frem arbeidskapasitet uten å betale for det. Ei heller ikke “booke” en artikkel i ett tidsskrift.

Ta en bolle og se kompleksiteten og forholdene.

*Covid-19 som rokerer og forstyrrer ALT av prosesser.

*Forhandlinger står mellom to parter. Og alt er hemmelig.

*verifisering av artikkel (eksternt og internt vedrørende publikasjon)

*Hjemmeside som tross alt er minst viktigst

*Lav bemanning for å ha cash til Interim

Etter mitt skjønn så leverer PW og Co etter forhold, forutsetning og ressursbruk.

4 Likes

Vacc og Nac er kanskje historie for PCIB i løpet av høsten. Ved de to siste ansettelsene er de nevnt bare i en bisetning. Både Amir Snapir og Ludovic Robin var entusiastiske vedr å skulle jobbe med FimaChem og nevnte knapt Vacc og Nac. Når PCIB (endelig) kom med en melding i går handlet det om Chem og GGK.

I en av PW sine sjeldne opptredener i vår (Q4) sa han at noen Nac-samarbeid kunne bli avsluttet mens andre kunne endre karakter.

En teori er at AZ ønsker å sikre seg enerett på Nac (og kanskje også Vacc) og at noe av det de bruker tid på nå er å avklare forholdet til de andre Nac-samarbeidene. En slik avtale vil i tilfelle koste AZ mye penger, mens PCIB da vil kunne sette i gang nye studier innen Chem og bygge videre på det med en velfylt kasse.

23 Likes

Signalene ble vel gitt til markedet ved børsmeldingen om resultatene som kommer (snart , hehe ) på de 3 pasientene.

Dette er info som ikke ville trenge å bli børsmeldt i det hele tatt.
Både børsmeldingen og ikke minst tidspunktet sier meg at de har noe av betydning å berette.
Er vel kanskje også et resultat av endring av PCIB kulturen grunnet påvirkning fra de nyansatte.
Det blir lett storm i et vannglass på dette stadiet som ikke berører det esensielle , nemmelig , er der grunnlag for å hevde at PCI-teknologien endelig skal få sitt gjennombrudd.

Og det er i det lyset en må se og tolke dette utspillet fra ledelsen som frigir data på 3 pasienter for å se hva PCI-teknologien er god for.
Ville ikke blitt forundret om dette vil gi en real interresse worldwide når resultatene blir levert markedet.

En må vel anta at beslutningen for å frigi disse dataene er tatt for en god stund siden men at de ble klare til publisering på et veldig gunstig tidspunkt for dersom PW setter alt inn på å få aksjonærene overbeviste om at pågående studie RELEASE i GGK gjør en stor del av pasientene “friske” CR er vel riktig termonologi i en ekstremt vanskelig indikasjon hvor alle tidligere forsøk på behandling (langt tilbake i tid) har ikke bare feilet men trynet totalt , ja , da danner det seg et bilde av hva dette dreier seg om.

Vi er med på å skrive historie .

Så hvorfor børsmelde en hendelse som kommer om litt?

Eneste grunn jeg kan se er at selskapet gjør et ærlig forsøk på å opplyse sine gode aksjonærer om at …Selger dere nå så kom ikke i ettertid å klag på at dere ikke fikk signaler om at store ting kommer snart.

17 Likes

For hva det er verdt, så nevner Einarsson nok en gang i dagens Radium at PCIB ofte kommer med nyheter på kvartalspresentasjoner.

Og så bekrefter de at de får Per og Ronny i studio neste onsdag.

54 Likes

Når Asieris demonstrerer hvor raskt kliniske studier kan settes opp og startes, er det frustrerende å se hvor lang tid ting har tatt for PCIB.

1 Like

Kan du utdype med litt mer data?

Photocure partner som kjøpte rettighetene til Cevira. Skal ta det igjennom fase3 og til markedet. Avtalen ble signert juli19. Studieoppsett og myndighetsgodkjenninger er klart. Nå er det snart rekruttering. 1 år før planlagt tid.

1 Like

Om jeg husker riktig så hadde Pho allerede kommet til enighet om mulig fase 3 studie med FDA basert på fase 2b studiet før Cevira ble lagt i skuffen. Asieris har således kommet lettere til oppstart av sitt fase 3 studie i Kina ved gjenbruk av jobben pho har lagt inn tidligere.
CTA godkjennelse i Kina er egentlig ihht planen. Videre prosess kan ligge an til å gå fortere en planlagt. Asieris er virkelig på ballen.
Har stor tro på at Pcib kommer i mål med sine «Evalueringer» sammen med AZ i løpet av SEP/OKT.

7 Likes

Er denne “raskheten” innenfor normalen. Altså, er det PCIB som er treg eller kanskje “Asieris” som er rask i forhold til hva som er vanlig i industrien. Er det noe i studieoppsettet som gjør disse to tilfellene ulike og ikke kan sammenlignes? (Sammenligner vi “eple” mot “eple”?)

Sikkert ikke noe link, men interessant.

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2020/08/21/astrazeneca-imfinzi-approved-in-japan-for-the-treatment-of-extensive-stage-small-cell-lung-cancer.html

As part of a broad development programme, Imfinzi is also being tested as a monotherapy and in combinations including with tremelimumab, an anti-CTLA4 monoclonal antibody and potential new medicine, as a treatment for patients with NSCLC, SCLC, bladder cancer, head and neck cancer, liver cancer, biliary tract cancer, cervical cancer, ovarian cancer, endometrial cancer and other solid tumours.

3 Likes

Her har de kjørt en studie på japanske pasienter.

“The efficacy and safety results for Japanese patients in the CASPIAN trial were consistent with the overall trial population in a prespecified analysis”.

Spm, som ingen vet svaret på, er om PCIB ved evnt innvilget AA i RELEASE må kjøre et helt studieløp i Japan. Holder det med at det er asiatiske sites? Er det tilstrekkelig med en liten fase 1 i Japan for å bevise safety? Eller må man kjøre fase 1-3 der?

1 Like

Har store forventninger til release studiet, men forventer at baade fimaVacc og fimaNac vil gjoere det enda bedre enn fimaChem. Markedet har ropt etter en god leveringsteknologi, siden mRNA ble funnet(opp) paa begynnelsen av 60 tallet. Og naa er den her.

Vaar eminente leveringsteknologi vil snart naa sin annerkjennelse, og da blir det kurs fyrverkeri baade her og der. Men maa si jeg er litt skuffet over BP’s vilje til og ta i bruk nye bransje innovasjoner.

De er ikke enkle og snu, men hvis jeg var leder for ett 400 millioners prosjekt, og fikk beskjed om at hvis du tar i bruk dette isteden, hvor forskningsresultatene viser mye bedre resultater, ville jeg snudd med 180 grader i stolen umiddelbart. Det maa vaere mye smartere enn og fortsett og kaste bort penger paa noe som har mindre sjanse til og fungere. For og saa maatte bla opp de samme pengene igjen for og teste noe som faktisk har bevist at det leverer.

10 Likes

Det er MEGET stor sannsynlighet for at dette går veien på alle tre plattformer. Vår største “fiende” er uvisshet blandet med utålmodighet :blush::+1:

12 Likes

Nåååh Jubel - jeg formoder det er meg du sikter til i dit innleg nr. 4128. Det ville vere klædeligt vis du nævner det nick som du ønsker at kommentere.
Dernæst tar vi nogle av punkterne

  1. Der er git ODD og pivotal fase og mulighet for AA basert på interim. Hvilket brevpapir brukes til at henvende seg til FDA - er det kun PCIB’s eller er der også andre dokumenter fra offenlige hospitaler/offentlike medisinanalyseselskaber vedlagt?
  2. Universitetet i Leiden osv. - bygger deres uttalelser på egne studier - eller er deres uttalelser kun relatert til PCIB’s resultater lavet på PCIB’s brevpapir?
  3. Om styret er tungvektere eller ikke. Styreformannen ka etter min opfattelse vere Konge av Sverige. Vis han ikke gjør sin job så er det ham, der i sidste ende tage skraldet. Når den slags folk tager skraldet så er det jo bare at de tager deres tøj og går. De ska ikke betale alle de vederlag tilbake som de har fået for deres styrejob. Når jeg ser styreformannen på Podcast virker han som en, der kun tilhører flinkeskolen. Jeg vil ønske at han ikke blot tager PW utsagt for gode saker men foretager sin kontrol av PW sjelv - men det står hen i det uvisse.
    Vi ka kjøre videre med de neste punkter, men det blir nesten for trivielt.

Da PW kom med sidste melding om AZ sådan 14 dage forsinket, så opfattet jeg det som at styreformannen havde haft fat i ham og trukket ham til truget og krevet en melding

Til sidst. Jeg havde fuldt tillit til PW da jeg investerede i selskapet - kom inn med de første på kurs 5,57 - så der er go mangen til at tape penger. Men etter som tiden går og går og går og går uten at materielle resultater også gjiver en fysisk gevinst i form av penger til selskapet, så må mann begynde at tvile på casen - og tvile på om PW har helt rent mel i posen ( dennegang tør jeg ikke skrive psykopat ) så det la jeg vere med, men styreformannen ska være sin plas voksen og kigge sin CEO gennem skjorten - og finder han uregelmæssigheter så ska han skiftes ut før han gjør for stor skade.

“Flinkeskolen” som du så forunderlig kaller en vitenskapsmann med doktorgrad…krever mye mer intelligens enn den vanlige blåruss/direktør besidder. Det er vel helt på grensen når du antyder ordet “psykopat”

6 Likes

Jensemand du Jensemand.
Her er et kort svar.

Vedr pkt 1 og 2 er ikke hverken FDA eller Leiden Universitet så naive at de gir uttalelser uten å være sikre på at bakgrunnsinformasjonen er korrekt.

Vedr pkt 3 er jeg veldig glad for at vi har en profesjonell styreformann (som største eier har fått valgt inn) og ikke Kongen av Sverige.

11 Likes

Et godt uttrykk heter å spare seg til fant. Jeg tror selskapet er tjent på å brenne mer cash for å få inn flere pasienter. Ellers så sklir dette inn i evigheten.

2 Likes

Den nyansatte CMO og utvidelse til Taiwan og Sør-Korea er vel tegn på at de satser.

13 Likes