Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Tror du er i feil tråd. Her sitter vi med PCIB-aksjer, og det er IKKE en «jala-jala aksje»

6 Likes

No deal = Kjipt.
Deal = Knallbra!
Ingen melding før åpning = Knallbra!

5 Likes

Du blir det om du får rett .Foreløpig har du vært sanndrømt.

Er det ikke så enkelt som at hvis ingenting blir meldt er fortsatt AZ interessert. Det skal meldes umiddelbart til markedet hvis AZ ikke er interessert lenger. Tenker som bamse her at dette KAN dra ut noen dager i verste fall uten børsmelding.

Skulle dette bli tilfelle mener jeg selv at det er svært kritikkverdig av PCIB. Da bør det komme en enkel melding i kveld at det fortsatt er interesse fra AZ.

6 Likes

Dersom det kommer en melding om utsettelse, så vil vel dette av mange tolkes som en garanti på at det blir avtale. Dette vil igjen muligens sette fyr på aksjen i en sånn grad at jeg ikke tør tenke på hvordan det ender dersom avtalen viser seg å være dårligere enn mange tror.

Må være en vanskelig avveining for PW med den hærskaren av aksjonærer… Men det eneste riktige må jo være å vente med melding til avtalen er helt klar…?

La oss håpe nyte stillheten mens vi kan, for etter en melding blir det mange som sitter igjen med tinnitus.

Og mer spenning enn å ha bittelitt for mye i PCIB nå skal man lete lenge etter :grimacing::rofl:

6 Likes

Nå er jeg for en gangs skyld litt uenig med deg bamsefar. Trenger dem lenger tid så er det en ærlig sak som dem faktisk må opplyse om. Helt greit å bruke uker mnd for den del MEN det må meldes. Vi kan ikke la mange “uskyldige” kaste korta på FEIL grunnlag pga. en tidsfrist ikke holder så dette er faktisk mer alvor enn at “vi må ha mere tid” som en enkel unnskyldning… Det er opplyst om en frist som er bekreftet opp til flere ganger og da må denne fristen holdes ELLER opplyse til markedet at vi ikke ble ferdig ( som er en ærlig sak ) men å tie her blir rett å slett å vill-lede markedet og SKREMME dem mest nervøse og svake ut på helt feil grunnlag. Dette er grunnlag for rettslig forfølging og da tror jeg mange på forumet stiller med sponsing til gode advokater.
Har tatt litt “beroligende” for å berge nattesøvn men nå er dette i overkant spennende så håper " fornuften" stikker hode frem snart.

11 Likes

Enig i tankegangen, men jeg kjenner ikke reglene godt nok. Er usikker på hva de har lov til å uttale i innspurten

3 Likes

Virker paa alt Berg, kommer til og trigge ett bud. AZ er klar over at dette er once inn a lifetime chanse til og ta innersvingen paa sine konkurenter.

6 Likes

Gjør litt vondt med Schrødingers avtale. Det gjør det.

“Tidsfrist ut juni” har vi vel bare hørt fra Per ?
Det er vel ingen offisiell børsmelding som uttrykker dette ?

Jeg tenker bare at dere bør tenke dere om før dere gjør noe dere kan komme til å angre på, dersom det ikke kommer melding innen i morgen.
Avtalefornyelsene hver 6te mnd har vel også kommet på overtid, såvidt jeg husker.

Tidsfristen er datoen PCIB får rett på alt AZ har gjort i FimaNac i 5 år, men de kan kanskje ha blitt enige om å forlenge fristen noen dager ?

3 Likes

Ronny har også sagt eksplisitt dette

4 Likes

Please link til uttalelsene når dere hevder folk har sagt ting!

Herregud, les børsmeldinger i det minste.

Når det er sagt burde ledelsen ha noen sosiale antenner ,dette er såpass viktig for mange at de burde komme med en oppdatering.I det minste melde at de fortsatt sitter i forhandlinger,

4 Likes

Med det glitrende advisory board, styret og ledelse blir jeg svært overrasket om det ikke meldes status om det ene eller det andre innen børsåpning i morgen.

4 Likes

Ronny sjekker om Newsweb virker :blush:

12 Likes

Det er ikke bare bare å forhandle med de store gutta. De sitter på nøkkelen til verdiskaping. Pcib kan bare true med BioNtech og andre BP.

Nå tror jeg begge parter vet om verdi og maktposisjon. Slik at vi får en riktig avtale.

4 Likes

Chill. Aksjene står på konto i morgen også, selv om det ikke kommer melding. Ingen melding er positivt. Da er forhandlingene fortsatt i gang – ergo AZ er keene.

7 Likes

Kanskje de må vente med melding til i morgen siden de i meldingen naturlig vil inkludere informasjon om at de får eierrettigheter til alle forsøkene gjort med AZ og formelt får de dette først i morgen.

3 Likes