Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Enig, fikk litt flashback til smartinvest fra hegnar forum som omtalte Photocure som jallaaksje uansett melding. Lykke til alle pcib investorer. Uansett utfall i FimaNac(jeg tror det blir en avtale) , så har fimachem stor verdi, så jeg selger ikke i morgen uansett utfall.

2 Likes

Ler så jeg griner🤣

Regner med at PCIB har pumpet nok fimaporfin inn i AZ slik at når mulighetene belyses med rett bølgelengde så sprekker all tvil og AZ inngår tidenes FimaDeal!

11 Likes

Tror AZ spiller denne for PCI i kveld…

Kanskje PCIB skulle tilby oss aksjonærer litt FimaMorfin for å komme oss gjennom natten… :slight_smile:

Spennende, men ikke avgjørende. Vi har fortsatt FimaChem og FimaVacc samt andre muligheter for FimaNac om AZ ikke skulle være på hugget… samt muligheten med ultralyd som åpner enda større muligheter om noen år…

2 Likes

For all we know, Per signed the deal at 16:25, popped the champagne, invited Jonas down to party, Ronny and Jonas hit it too hard and Ronny has forgotten the login to Newsweb. Or it could be like most things with PCI, the guiding is loose, TTT and we get news in a few weeks or a month. Imminent, most soon, etc etc, whatever.

1 Like

Men snille bamsefar her snakker vi mer moral enn norske lover. Det er faktisk VI som eier selskapet og da kan dem ikke behandle oss som luft.
Det er ikke VI som har satt frister det har DEM gjort og da kan ikke vi bare forvente men faktisk forlange en forklaring på hva som er status ved fristens utløp.
Kommer det ikke en oppklaring før børs i morgen så er … Venter med resten til fristen er ute men jeg er ikke buff-redd.

6 Likes

Han heter Hans Peter Bøhn.

Han har vært så klar og tydelig som det går an å være. Han har til og med sagt at AZ forhandlingene ikke er berørt av covid 19.

Slapp av., det kommer melding kl 0800 i morgen.

3 Likes

Jeg er minst like utålmodig. Jeg bare prøver å tenke på hva som skjer dersom det ikke kommer melding innen i morgen.
Betyr f.eks “agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.” at dette er en absolutt tidsfrist ?
Kan de bli enige om å bruke noen ekstra dager til å finpusse ?
Det er vel positivt om avtalen er stor og kompleks ?

Dessuten, meldingen kan jo komme etter kl.22 når USA er stengt. (AZ handles der)

3 Likes

Greit det solobakk at frister ikke har holdt tidligere men man må faktisk skille hva saken gjelder. Samarbeide/oppkjøp vedr AZ er det mest betydningsfulle hendelsen i PCIB sin eksistens og da får div frister en helt annen betydning enn om “viruset” ble 3 mnd forsinket.
Stikk det du vet i jorden og tenk hva vi snakker om her. Milliarder eller om musa lever 3 uker lenger. Perspektiv er viktig.

9 Likes

Solgte også der i høgget.

Det er klart at PCI er en liten “mygg” i forhold til AZ, men hvis AZ skal kjøpe PCI så er det vel de som skal gi melding til børsen… Og da venter de vel til børsen i USA stenger… Det kan jo også tenkes at de har endel andre firmaer de “kjører tester” med som må informeres.

Bare en tanke, men så har for hælve… ikke jeg peiling i det hele tatt, men aksjen kan jo plutselig gå til å bli en langsiktlig investering… Spennende er det uansett :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 Like

Kjære bamsefar vi spille på samme lag men har litt forskjellige syn på detaljer.
For meg kan dem glatt holde på til julenissen kommer MEN jeg vil ha status pr fristen DEM SELV har satt.
Jeg har vært med på opp og nedturer i 30 år så jeg er vel som katten og lander på beina denne gangen også.
Det som er ( for meg) veldig trist er at mange “nye” uten erfaring i felten mister hode og selger på helt feil grunnlag ( les manko på lovet info i fra ledelsen).
DERFOR blir jeg forbanna så det holder om det ikke kommer meld FØR bør i morgen. Om det blir IKKE avtale - AVTALE- eller VET IKKE ? Det driter jeg i men vi har krav på beskjed hvor på kloden landet ligger. Å forvente at markedet “later som ingenting” ved å holde kjeft er for drøyt. Jeg forventer at dem som sitter med ansvaret tar dette til seg og gjør som forventet før børs i morgen.

9 Likes

helt riktig… håper de klarer å redde båten i siste liten !

Tror vi er ganske enige, men hva gjør vi hvis det ikke skulle komme melding innen i morgen ?
Er det grunn til å selge ?
Jeg tror ikke det. Jeg selger i alle fall ikke selv.
Jeg tror sjansen for avtale i dag er minst like stor som den var i går.
Folk er bare mer nervøse. Det er grunnen til fallet. Pluss “Stopp-Loss-raidet”. Det økte nervøsiteten.

Jeg tror like fast på avtale.
Dessuten har vi BioNTech m.fl, Fimavacc og GGK

7 Likes

Viktig å “spille til fløyta går”. Er fortsatt 2,5 t igjen av Juni.

Frustrasjonen her tyder vel egentlig på at mange her har gått inn i dette caset uten å ha i bakhodet at det kan ende uten noen form for avtale.

Jeg hadde ingen forventning om melding om partnerskap fra selskapet idag og forbauses over at så mange satset på det. Evalueringsperioden er over og det kan være først nå evt. forhandlinger starter.
Men jeg synes det er synd at det fra selskapets side legges grunnlag for så mange spekulasjoner.
Jeg skulle ønsket meg en annen CEO enn Walday.

6 Likes

Skulle de ikke ha kommet til enighet enda, men er blitt enig om videre forhandlinger, plikter vel PCIB å melde dette til sine aksjonærer før børsen åpner i morgen. Dette for å unngå at mange selger seg ut på feilaktig grunnlag.

5 Likes

Som erfaren i dette gamet bør du vel heller bidra til å berolige de angivelig uerfarne aksjonærene. Det ligger ingen drama i at denne meldingen eventuelt kommer senere enn bebudet. Det er verken uvanlig eller uetisk av et selskap å ikke overholde en offisiell eller uformell / egenerklært tidsfrist. Det er selvsagt bedre at de bruker tilstrekkelig med tid og ressurser på forhandlingene (forhåpentligvis) enn at de nødvendigvis ikke må «bryte» en frist ovenfor egne aksjonærer. Meldingen kommer når den kommer. No drama.

11 Likes