Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

FimaNAc
Kan ikke forstå noe annet enn at fimaNAc må være verdt store summer.
Fra selskapets hjemmeside:

Nucleic acids

The fima NAc technology provides a targeted intracellular delivery technology for nucleic acid therapeutics. Several forms of nucleic acids are widely acknowledged to have a large potential as therapeutic agents, and numerous clinical trials are underway. The therapeutic potential of such compounds is challenged by the obstacles to achieve adequate intracellular access, which the fima NAc technology may resolve.

Most types of nucleic acids have their molecular targets inside the target cells, but nucleic acids are, by factors of their size and charge, notoriously difficult to deliver in large enough payloads inside a cell to give an effective therapeutic response. Nucleic acids are in most cells taken up by endocytosis, but are then trapped in endosomes, constituting a barrier severely limiting the therapeutic effect that can be achieved. Thus, nucleic acids are very good candidates for enhancement by an endosomal release technology like fima NAc , and preclinical experiments have shown that fima NAc can give a substantial improvement in the effect of very important classes of nucleic acids (e.g. mRNA, siRNA and DNA).

15 Likes

PCI is a mechanistic approach as it optimizes delivery of drug agents, it should not be surprising to achieve far better results than the SoC arm at lower gem cis doses. Also, since patient usually die from the the local effect due to blocked drainage, keeping the bile drainage open logically not only improves survival but also the quality of life, this treatment has direct benefits hence it has an expedited path for approval.

As an investor/believer in pci, one should have an investment horizon to at least the interim results readout (Q2 2022) that’s in less than 2 years so it is a short term horizon. Unless something bigger of course happens in between in the other 2 product lines, or for the entire company, which can only be a bonus.

11 Likes

Hvorfor begynner Pareto å plutselig hyle om 60-100% årlig avkasting kun basert på fimachem akkurat nå da, tro? Det er jo en temmelig akutt og klokkeklar kjøpsanbefaling til kundene sine…? :thinking:

21 Likes

En stor del av AstraZeneca ligger jo i Sverige. Kanskje ikke det er så vanntette skott som vi liker å tro. Det kan være forskjellige måter å gi kjøpsanbefaling på. Muligens livsfarlig å nevne fimsNac og AZ akkurat nå

6 Likes

Spennende med ny dekning fra et meglerhus, som mange er inne på er det jo ofte at ting er i gjære når de kommer med slike analyser og med slike kursmål som de har beskrevet. Mulig de vet noe, eller bare har satt seg inn i caset, 200 er jo og et forsiktig kursmål når man tenker på hva teknologien vår kan være verdt.

Det jeg synes er mest spennende her er at analysen nå blir aktivt solgt inn til kundene av parato, å med slike kursmål kan det jo fort bli omsetning av det. :smiley:

9 Likes

Det var jo litt av et kursmål og da. De har altså kursmål på 200+ innen 2-3 år.

1 Like

Prøver å ikke legge så mye i denne analysen, men som nevnt ser den ut til å være snekret sammen i en fei med flere feil, stusser da også litt på om plasseringen her er tilfeldig eller ikke? :face_with_monocle:

3 Likes

Inntil videre tror jeg man bør avvente hva dette egentlig er for noe, det vi trenger minst nå er en ny hausse epoke her.

8 Likes

Helt riktig! Det er ikke lenge siden mange brant seg noe så vanvittig, så man bør kanskje heller ha litt lavere forventninger for å så heller bli positivt overrasket om det ligger noe i dette.

Hausing eller ikke… Hvis svenskene som knapt vet hva PCIB driver med, som i tillegg til verdsetter Biotechnology i en helt annen divisjon enn Norge, får øyne opp for PCIB snakker vi et helt annet volum i aksjen på sikt. Håper virkelig Pareto klarer å sette PCIB på kartet :heart::+1::smiling_face_with_three_hearts::blush:

29 Likes

Det er bare sakset fra en kvartalspresentasjon. Så den rekkefølgen er helt tilfeldig fra Pareto sin side.

2 Likes

Jeg har et spørsmål angående quality of life (QoL) med FimaChem-behandling.
Slik jeg forstår det så må pasientene unngå kontakt med sollys i 30 dager, noe som er vanskeligere enn det høres ut som.
Hvorfor er dette så stor QoL-forbedring i forhold til ordinær cellegift?

1 Like

Ingen som har «brent seg» hvis man ikke har solgt.
Jeg tør vedde ganske mye på at alle, uansett inngang, vil få pengene tilbake, med renter. Gode renter :smiley:

7 Likes

Vil anta det er en ulempe som er til å leve med når du kan forlenge livet med opptil flere år.

Eks pasient 16 som var i live når de avsluttet oppfølgingen, mer enn 4 år etter inklusjon i studien. Også en pasient i cohort 2 som levde 50 mnd.

15 Likes

Tja Rodjer. Hva er haussing med dette, endelig få fram fakta i diskusjon og vurderinger? En ting du kan være sikker på er at det i alle aksjer er epoker! Og økt oppmerksomhet eller om noen vil kalle økt interesse haussing må være greit. Hausse ordet brukes bredt ser jeg, baissing likeså. Blir forundret om ikke interessen øker med Pareto sin Equity Research

Det er nå greit å få bekreftet fra Pareto og svenskene som har stor helsenæring følgende fra slide 6 i deres Equity Research:

Slik jeg ser det er dette fakta. Noen nyanser, men greit å få fakta klart fram. En mangelvare. Dette bekrefter biotek og PCI Biotech som potent!

PCI Biotech introduction
5-bullets quick market view for the lead indication
 Approximately 20’000 patients in Europe + USA with bile duct cancer
− Key target in the clinical trial is a subtype called perihilar tumor (60 – 70% of the patients)
 Little to no competition (and approach can be used on top of many treatments)
 Rare disease with granted Orphan Drug Status (ODD) thus pricing around USD 40-100k per
patient possible (highly dependent on data)
 Thus minimum addressable market in Europe and US with lead asset is in the range of USD 800 million – 2 billion
 Mcap currently at NOK 1975 million (USD 222 million) with ~slightly distant peer Oncopeptides trading at USD ~970 million implying a potential x4 upside over the next 2 – 3 years based on the lead asset.
Source: Pareto Securities Equity Research 6

6 Likes

Pareto har garantert klart å krympe døren for inngang førstkommende mandag.

Endelig får flere øyene opp for denne fantastiske teknologien :muscle:

5 Likes

Alle «løse» er ute. Stimar var sistemann.
«Døra» til Pcib ligner nå mer en tilbakeslagsventil. Alle vil inn, men ikke en kjeft kommer ut frivillig.

8 Likes

Om fimaCHEM fjerner svulstene i gallegangen så unngås/fjernes blokkering i gallegangen for en lengre tid enn SOC, som gjør at kroppen får nærmere normalfunksjon i gallegangen, som også antagelig gir mindre merter og mer normalt liv over lengre tid enn SOC.

Pasienten kan dekke seg til med stor hatt, ballaklava, solbrille, langermet og hansker og være i lys etter hva jeg har skjønt

Mer konkret blir forskjellen. Med forbehold om tall.
SOC sitte i sola i 6 mnd med smerter, før du dør
SOC + fimaCHEM sitte i skyggen i mnd ~1 og ~5 av 18mnd med mindre smerter, før du dør (Og med større sjans for effekt ved nye runde med behandling når tilbakefall kommer)

8 Likes

Jeg ønsker det samme som dere, en kjempekurs/pris på Pcib, min nest største investering pt.
Poenget var kun at vi trenger ikke bygge juni tilstander en gang til :grinning:
Det skal vi klare den dagen det er grunnlag for det, garantert og den dagen nærmer seg selvsagt.

12 Likes

Nord Norge i mørke tida er det perfekte stedet å behandle med andre ord :partly_sunny:

6 Likes