Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Svaret er at vi vet ikke. Basere deg på det fundamentale, det du vet, logikken, og ikke på en tilfeldig fyr på et anonymt aksjeforum (som @Savepig eller meg) .

1 Like

10 Likes

Joda, skjønner det, men i lys av PAS-kluten og det vi ser i etterkant så finner jeg det overveiende sannsynlig at det er nettopp det noen har tatt et bet på.

Med hånden på hjertet:

Det er vel ikke bare PAS som ser forsinkelser og øket pengebruk som to stikkord som uthever seg i morgen?

Med hånden på hjertet så vet vi at PAS har kommet med anbefaling og kurs på 4x dagens innen et par år. Om det ligger en upublisert analyse bak denne vet vi ikke, men jeg antar at en kortfattet presentasjon for investorene har gode data å støtte seg på.
Du har rett at de har nevnt finansiering og et mulig kapitalbehov men det viser bare at de heller ikke kjenner til utfallet av samarbeidet mellom PCIB og AZ.
Sånn er det med biotek, man vet ikke når det smeller, det svinger fort og vi som er inne har baller av stål.

16 Likes

Er der nogen, der kan slå tilbage til meldingen fra september 2015 og klarlægge om avtalen mellem AZ og PCIB var ledsaget av en uttalelse fra AZ? - eller det alene var en PW meddelelse, som er vanskelig at verificere rigtigheten av?
Jeg har sjelv redusert halvdelen av min beh. av PCIB på baggrund av den sene melding i juli måned. Jeg blev jo list nervøs, da PCIB steg 18% i går, men nu hvor den sætter seg igjen er det likesom at markedet er noget henholdende med begejstringen.

En uttalelse fra AZ i 2015 vedr samarbeid med PCIB? Nå rører du fælt Jensemand.

2 Likes

Ble ringt opp fra Pareto Securities i sted, lurer på hva de ville/formidle?:thinking:

De er kanskje hyret av AZ til å lufte stemningen for oppkjøp hos de store aksjonærer. De skulle sikkert bare spør om du vil selge for kr 1400,- pr aksje.

4 Likes

Invitasjon til pcib seminar og bio konferanse :wink: Og diskutering av enkelt caser ??

Ganske sikkert (som flere har påpekt) at introduksjonen fra Pareto må sees i sammenheng med Healthcare konferansen kommende uke, og ikke noe annet. Så kan man helt sikkert spekulere rundt timingen denne sliden ble “offentliggjort” mtp. på q-pres, som alt annet det spekuleres i her.

1 Like

PAS “reklamen” før helgen den var så tynn og mangelfull så den legger jeg minimalt med vekt på. Men alltid gøy med publisitet og det kan jo hende PAS kommer med en ordentlig analyse av PCIB etter Q2, og før PARETO Securities’ 11th healthcare conference

jeg mener alt ligger tilrette for en heidundrades september, statskuddet går imorgen tidlig kl 07:00 - Hær gjelder det å fokusere på ballene, Chem :softball: Vacc :baseball: NAc :8ball:

Så får alle som har mistet ballene sine etter 30 juni se om de finner dem igjen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

  • PARETO Securities’ 11th annual healthcare conference , Stockholm Sweden, 2-3 September 2020. Virtual company presentation 11:00 – 11:30 on September 3rd.
  • H.C. Wainwright 22nd Annual Global Investment Conference – September 14-16, 2020 (Virtual Conference). Timing for company presentation TBC.
7 Likes

Siden AZ sitt navn ble holdt hemmelig til november 2019 tror jeg du vil lete forgjeves etter en uttalelse fra dem i 2015 Jensemand :wink:

4 Likes

Er det noe fallhøyde igjen ved et eventuelt skuffende Q2? I går ble jeg litt bekymret for dette, men i dag ser det ut til at markedet har tatt disse bekymringene på forskudd…

4 Likes

Det blir nok sørgelig lite kropps-språk-tolkning i morgen , siden det bare er web-cast

Mye nerver å spore hos enkelte superhaussere :scream:.

Mitt råd: Slapp av :smile:

Takk, jeg er kurert.

Tok inn gårsdagens salgspost fra 63 kroner på 52 kroner, og la selvfølgelig på det antall aksjer som differansen på exit 63 gav.

Første gang jeg sitter over Q i denne aksjen, ser at det er blandet erfaring fra dette, stort sett preget av forsinkelser de siste 5 - 6 Q (?). Det kan jo like gjerne skje i morgen også, men det spiller liten rolle siden PCIB er det nye AZ noen år frem i tid :wink:

12 Likes

Bra tradet.

Spiller ingen rolle på sikt nei, bare en er inne når det blir medisin :wink:

1 Like

Skjønner hva dere som sier at kursen i dag ikke spiller noen rolle når man sitter long mener. Alikevel må jeg si at det var litt greiere med sånne dager som dette når jeg ikke var like langt i minus som nå. Tror mange kom inn tidlig og sitter med store papirgevinster. Var kanskje ikke så lett å komme dit, men helt sikkert enklere å fortsette long enn det er for oss som sitter godt i minus.

6 Likes