Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

32 % korreksjon fra toppen av euforien på mandag, initiert av Pareto.

Mon tro hva de forteller sine kunder i dag?

5 Likes

Sånn for ordens skyld, tror det siste svaret på Q&A eradikerte den ryddeteorien ganske bra.

1 Like

Vi får se Vegar, diplomatisk svar. Som jeg dokumenterte lenger opp signaliserte Per allerede på Q4 at samarbeid ville bli avsluttet. Nå sa han at det var nyansatt CBO som sto bak dette. Han ble ansatt i slutten av april. Jeg tror ikke han kunne svart annerledes.

2 Likes

Har hørt gjennom presentasjonen nå og uten å mene for mye egentlig så reagerer jeg på at Covid19 brukes som “unnskyldning” for nærmest alt som ikke går etter plan.
Ikke enestående bare for Pcib, men synes det blir for enkelt å gi pandemien skylden for alt som ikke går som man har håpet eller trodd.

9 Likes

Inne igjen. Vitenskapen/teknologien som Pcib innehar tviler jeg ikke på. Ledelsen trenger kursing i kommunikasjon :pray::+1:

2 Likes

Problemet var ikke Pareto, problemet var at folk ikke leste hva som stod. Det som skjer i dag stod hos Pareto.

1 Like

Inget svar på hvorfor fimaVACC publikasjonen ikke kom i 1H som jeg fikk med meg i hvert fall. Svarte ikke på spørsmål om det heller

3 Likes

Syns Q2 presentasjonen var bedre enn ventet. Ingen store overraskelser og ledelsen fremstår som bestemte. Nå får vi håpe at forsinkelsene grunnet COVID ikke blir for voldsomme. Min tolkning av cash posisjonen og “May not” er at det er for mange usikkerhetselementer. Jeg frykter ikke emisjon noe spesielt, mye som skal falle på plass til da.

Syns for øvrig ikke det er “for enkelt” @Rodjer… det er åpenbart at dette er et issue. Selv Norge som må sies å ha vært svært lite rammet har jo utsatt rutineoperasjoner og starter opp først nå når de har kontroll…(basert på egen erfaring). Pasienter med kreft anses å være i en sårbar posisjon og i gruppen “spesielt utsatt”. Syns forklaring fra PW var OK i så måte. Det viktige nå er hva som skjer fremover, nå som man begynner å få kontroll på situasjonen så vil jeg forvente litt progresjon i Q3…

3 Likes

Så absolutt at man kan skylde på en pandemi. I starten av pandemien så var det ikke mulig å dra til frisøren en gang. Kan bare forestille meg hvor vanskelig det er å få en endoskopi.

4 Likes

Det var endelig et nytt hus som fattet interesse og hadde en Equity Research presentasjon. Huset het Pareto og de gjorde en vurdering av PCIB og konkurrenter til RELEASE indikasjonen. De så få hvis ingen konkurrent. Og de impliserte mulig verdiøkning basert på RELEASE alene 4 gangeren. Nå er det blitt over 5 gangeren. Tenk at kurs var i 63kr for et par dager siden. Utrolig. Fall på 20kr. Uten tvil tolkes dagens Q som ENORMT negativt. Bare å erkjenne det. Men det er jeg uenig i. Det er vitterlig lyspunkter i rapporten nu!

1 Like

Sjovt Tweet fra AZ hertil morgen… Næsten for tilfældigt :+1:

20 Likes

Presentasjonen var vel ganske så negativ generelt sett. Lagvis med forsinkelser som akkumuleres for hvert kvartal. De har tatt grep står det også, men det skulle som et absolutt minimum bare mangle.

Kombinerer en de stadige forsinkelsene med kursfluktasjonene så gir dette utad et preg av usikkerhet og Lotto.

Litt som Photocure for en stund tilbake, men de har gjennom bedre kommunikasjon med markedet klart å stabilisere noe mer.

2 Likes

Er vel ikke kun kommunikasjon som gjør at Photocure har fått en reprising og er mer stabile enn PCi… PHO på et helt annet nivå enn Pci når det kommer til absolutt alle punkter… At disse to er priset ganske likt er for meg uforståelig. Lisensieringsavtalen Photocure har med Asieris er jo tilnærmet det Pci håper på i fremtiden…

1 Like

Man kan vel anta at Nac partnerene som gjenstaar, opplever positive synergieffekter med fimaNac. Og spennende med ny partner fra Israel. Verdensmesterlandet i Nobelpriser pr. kapita…

Det har vel heller aldri vaert haap om at samtlige nac partnere skulle lykkes. Det ville vaert for mye av det gode. Slik at denne utviklingen er helt naturlig.

4 Likes

Det er tvert imot lett å forstå. Det dreier seg rett og slett om risk/reward. Reward er langt høyere for PCIB, risk betydelig lavere for PHO.

8 Likes

Pareto skrev tydelig at RELEASE skled og emisjonsbehovet var påtrengende. At folk ikke leste det som stod i teksten er utrolig.

Pareto skrev litt flere ting også, gjorde de ikke det?

6 Likes

Selvfølgelig, men at de prises nærmest likt med informasjonen som ligger ute er helt utrolig. Photo har en ekstremt høy oppside og lav nedside. Pci derimot er så langt unna noe som helst. Hvis en alltid skal se på potensialet i selskaper blir man rådvill. Men menigheten her får fortsette å leve i trua…

1 Like

Pareto
Oppside på 400% på 2 år.

Geiran
Selg!

7 Likes

Ja litt skuffende rapport - klassisk overreaksjon - fint for meg og andre med litt gangsyn og perspektiv litt lengre enn nesetippen. Tenk å få laste på de nivåene her :slight_smile: - skulle tro det var meldt emi på 15-tallet eller kroken på døra…

5 Likes