Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Pareto skrev at det kunne være oppside på 4 gangern dersom de lykkes. Akkurat det kunne Johan som kjører Taxi også sagt.

Du er ikke helt god geiran, sammenligner et meglerhus og en taxi sjåfør :joy:

6 Likes

De implied basert på peer verdi på annet biotekselskap. Dersom RELEASE blir produkt vet Pareto også at det er helt andre verdier enn 400% oppgang. GARANTERT. Gitt Asia marked og ODD stats prising er det høyst sannsynlig blockbuster potensialet

For øvrig er gjeldende implied verdi fra Pareto nå mulig kursoppgang mot peer verdier 500% etter kursfallet

5 Likes

Er ikke noe hast med emisjon med dagens cashburn. Men et eller annet må nok gjøres i løpet av neste år i alle fall - om det ikke blir et samarbeid. Teknologien er svært interessant og slik jeg har forstått det skal de ha dekket seg med patenter. De langsiktige kan nok gjøre en brukbar inngang i dag.

1 Like

Og hvor mye penger brenner PCIB i året, geiran? Om de mot formodning må hente penger for en utsettelse på 6-12 mnd, så er det så lite at vi snakker minimal utvanning.

PCIB skriver i sin presentasjon at neste steg for FimaVacc er fase 2 med partner eller på egenhånd. Det blir spennende!

Ser frem til FPD US, publikasjon for fimaChem ila kort tid, publikasjon fimaVacc forhåpentligvis om kort tid, avklaring AZ osv. Er noen triggere på rekke og rad nå.

Reaksjonen i dag gjorde at jeg for min del har økt beholdningen. Er selvsagt litt skuffet over lav rekrutering av pasienter til release, men altså, covid-19 er ikke til å komme unna.

8 Likes

Det kommer snart en AZ avtale, og interim med fast track til markeet om ett par aar.

I mellomtiden kan det dukke opp nye partnere paa alle tre forretningsomraadene, samt fremgang hos andre Nac partnere.

Men jeg ville heller ikke bli forundret hvis AZ kjoeper hele butikken. Eller baade Nac og Vacc. Tror ogsaa at en av disse paa ett eller annet tidspunkt vil delta i bekjempelsen av Covid 19.

Vi har like mange ben og staa paa som tidligere. Og husk at vaare partneres medisiner maa virke for at vaar leveringsteknologi skal ha noen betydning. Og det er ikke gitt at de gjoer hos alle partnere.

12 Likes

PCIB er på frierferd. De må ha partner i Asia og de vil gifte seg AZ.

For best mulig handlingsrom i forhandlinger bør de ha penger på bok nå, og ikke når det røde lyset brenner.

Bare for nysgjerrighetens skyld, Geiran. Har du aksjer i PCIB?

1 Like

Vi har penger paa bok i 2 aar til, slik at her brenner det ingenting. Vi har garantert partnere som har skutt inn penger i PCIB i god tid foer den tid slik at vi unngaar flere emisjoner.

5 Likes

Understreker bare at oppsiden for PCIB er bare desto mer ekstrem og at risikoen nok også er betydelig lavere enn du tror, eller ihvertfall kan gi inntrykk av å tro. Det er nå slik markedet vurderer forholdet mellom PCIB og PHO.

3 Likes

Markedet er åpenbart ikke enig med trollingen her og kursen holder seg bra. Dette er sterkt. Ordentlig bra risk/reward på de nivåene med tanke på flere partnere i pipen.

8 Likes

Heldig e den som solgte over 60 mandag, og kan tråle bunn idag! Anyone? Ikkje eg, hvertfall!

2 Likes

Jeg har aksjer - Og jeg toner innleggene min bevisst. Fordi på denne siden finnes det blodhaussere som lurer folk inn i PCIB mot bedre vitende

3 Likes

Solgte ikke du deg helt ut i dag da?

Ikke bare det som sies, men også det som ikke sies kan være relevant informasjon. Vi fikk jo faktisk en slags utredning om hva som hadde ført til at fristen i forhold til AZ måtte forlenges. Det skyldtes først og fremst forsinkelser knyttet til Covid 19. Men man er åpenbart ikke blitt et halvår forsinket, og ettersom man nærmest inntil det siste trodde man ville komme i havn som planlagt så er det svært mye som tyder på at en avtale kan komme hvilken dag som helst nå som ferietiden er omme. Dette er nok det viktigste momentet å ta hensyn til for dem som nå befinner seg på utsiden. At det ikke blir noen avtale tror jeg ikke er stort mer enn en teoretisk mulighet.

18 Likes

Du er et godt menneske… Alle kosmiske energier kræver balance, for meget det ene og for meget det andet, tipper balancen.

Mr. Geiran

PCIB kan vise til gode resultater rund baut. Faktisk verdensledende.

Og ha tro paa at BP vil fatte interesse for, og ta i bruk disse i sin forskning, er ikke haussing, men sunn fornuft.

Og skrive noe annet slik du gjoer, kan tvert i mot bli ganske oedeleggende for de som maatte tro paa dine utspill.

3 Likes

Jeg er enig i at det er en del som fremstår som haussing her, og det er bra med saklige og balanserte kommentarer. Men Pareto skrev vel ikke at emisjonsbehovet var påtrengende:

“Cash equivalents were NOK 258 million (USD 29 million) – probably just enough to get them to the interim readout.
However to accelerate and expand (in Asia) its lead asset and advance its other programs, the company is likely to consider new financing.”

“The interim analysis data (expected around May 2022)” . Så om det ikke blir penger fra et samarbeid/lisensiering, bør det ikke begynne å bli påtrengende før godt ut i 2021.
Så får vi håpe at grunnen til at man ikke hentet penger på topp i juni nettopp er at det ligger an til å komme penger via samarbeid/lisensiering.

2 Likes

Nå er katta sluppet ut av sekken . Jeg tror at tiden for skuffende nyheter nå er forbi. Så nå gjelder det å se fremover!

22 Likes

53 min ut i presentasjonen sier PW at de hadde forsinkelser i det “analytiske arbeidet” med AZ pga covid-19. Ergo betyr det at de har en pågående evaluering og at en avtale kan komme når som helst. Det vil så klart løse pengebehovet og forklarer at PCIB ikke har kjørt emisjon tidligere i år.

22 Likes