Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Hvorfor gør du det så. uden et eneste faktum andet end “du tror” som argument?

3 Likes

transkript från Q & A angående AZ. Berom ursäkt för ev stavfel.

Tror en deal är nära men man vet ju aldrig…

Ronny Skuggedal: And here Of course is one regarding the fimaNacc and Astra Zeneca…( PW chugs som water) . Why did you wait until after the end of first half before the extension of the agreement with Astra Zeneca, you must had known that before end of june.

PW: Ehh, i think I would like to start to say that we actually provided an update late in march around buisness developing activities and that We saw due to the pandemic a general slow down in those buisness developing activities.

There was, we had an experimental period that lasted until the end of last year. . There was quiet a alot of analytical work that had to be done in the begining of 2022, ehh 2020. And we had some delays in these analytical work both due to covid and another item .

So the results was later available than planned in 2020. Now (cough) to the regards to a press release and to announce something, press releases needs to be aproved by Astra Zeneca, and reviewed and this is a rigid process in of course a company like that. The same with agreements (looks down)and we cant announce anything until we have an agreed press release and we have an wet ink agreement so we know what really , is, has been agreed. And that there is now way back.

So all of this taken togheter impacted this, so the evaluation period needed to be extended, we wouldnot , we were not able to do the evaluation, finish( looks down), Astra Zeneca were not able to finish the evaluetion in such a way that we could announce this, eehh before the end of june.

27 Likes

Jeg tror ingenting. Det er et faktum. Det brukes 30 millioner i kvartalet og det eneste de sitter igjen med er en pasient.

2 Likes

Dagens presentasjon var nøytral og egentlig uten de store overraskelsene. Det som pekte i litt negativ retning var jo utsettelsen i RELEASE studiet, noe som PCI veier opp med å øke sites i Asia. Hvis ikke Corona pandemien hadde oppstått så hadde det vært rekruttert rundt 15 pasienter, i stedet for en pasient. Med det økte omfanget av sites i Asia burde det ikke ta så lang tid å hente seg inn i forhold til tidsplanen når ting endrer seg, det er jo positivt. Vi venter forsatt på rosinen i pølsa som er avklaring og avtale med AZ, som kan komme som lyn fra klar himmel. Så dagens skrell i aksjen er en gedigen overreaksjon. Blir også særdeles spennende med podcasten senere idag.

7 Likes

geiran: Igjen, bra at vi har kommentarer som balanserer udokumentert haussing, men om du vil bli tatt seriøst så bør du ikke gå i samme felle som de nevnte hausserne. Pareto leverte ikke en analyse, men en oversiktspresentasjon/introduksjon om selskapet.
Ser frem til at de evt leverer en full analyse med kursmål, slik at vi får flere vi kan sammenlikne med Arctic.

3 Likes

Selg da GEIR… makan til negativ “aksjonær” skal man lete lenge etter.

Ikke kom her å si at du jobber for at folk ikke skal bli lurt inn i pcib av “haussere” uten å ha en agenda selv. Shorter gjengen er du garantert en medlem av.

9 Likes

Nå er vi straks i september. Hvor lang tid tror dere det tar før alle vil posisjonere seg fram til ny AZ-avklaring? Tenker mange som selger idag er litt for kortsiktige. Vi må ikke glemme hvordan kursen oppførte seg rett før juli og årsaken til dette…

6 Likes

Jeg synes caset er like sterkt som i går og siden prisen har falt har jeg kjøpt mer i dag. Jeg tror høsten blir veldig bra med den ene gode meldingen etter den andre.

7 Likes

Heller aksjonær enn supporter, si.

2 Likes

Why did you wait until after the end of first half to report an extension of the agreement with Astra Zeneca, you must had known that before end of june?

30 Likes

må si det svinger, mandag var traderkontoen innom nullen for året, nå er det langt nedi gjørma igjen.

Håper dette er siste lastemulighet nå rundt 40 ut uken, og at alle negative er ute av skapet ang chem.

resten får bli som det vil. Også håper eg vi stenger året litt over 80 så en har tjent noen penger i år og.

4 Likes

Så bruger du kun få udvalgte fakta til dine argumenter… Smart… så kan alt også drejes i den retning du vil

6 Likes

Alltså, her sier jo han i klartekst at det blir AZ avtale snart!!

12 Likes

PW sier jo mer eller mindre rett ut at de har en form for avtale på gang…
Så her tror jeg nok det er håp om at de langsiktige vil få betalt i løpet av høsten.
:rocket:

20 Likes

Synes det blir helt feil å instruere de som ikke er fanatisk positive til selskapet om å selge eller på andre måter prøve å stilne slike stemmer. Selv er jeg long i PCIB og veldig optimistisk, men på en dag som dette så vil jeg gjerne høre fra både de super positive og de super negative. Selv om jeg synes @geiran til tider er i overkant negativ, og ikke alltid begrunner det like godt, så setter jeg pris på innleggene. De er tilsynelatende utformet på et rasjonelt grunnlag. Jeg setter også pris på de som klarer å finne det positive på en dag som dette.

Dette forumet trenger ikke bli et ekkokammer, da mister det all verdi for min del.

21 Likes

Det som pekte kraftig i negativ retning er at man fikk synliggjort hvor sårbar selskapet er ovenfor en pandemi hvor sluttdato forblir en wild guess. Guds lykke at man fortsatt har den potensielle AZ-dealen i bunn. Ville blitt en massakre om ikke.

Han sier at de har en “wet ink agreement” til å sende ut pressemelding om utvidelsen.

3 Likes

Can you provide some more background for why the three collaborations were closed?

You are now increasing the number of sites to more than 50, why was this number of sites not planned from the outset?

16 Likes

@geiran er stødig og forutsigbar i sin selektive omgang med fakta. Det lukter short lang vei…

4 Likes

Utifra Per Waldays svar under Q&A så virker det, nærmest hevet over enhver tvil, at det blir en avtale med Astra Zeneca, og at den kan være nært forestående.

Og, PCIB opptrer så avslappet i forhold til finansieringsbehov, at det virker opplagt at avklaringen med Astra Zeneca involverer pengesummer av en slik størrelse at emisjon er utelukket.

22 Likes