Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Biter meg merke i hvor mange lite solfylte innlegg det har vært fra @arve1954 siste 48t nå. Istedenfor beskyldes ledelsen for ditten og datten, noe som for en såpass selverklært rutinert investor på børsen, ikke burde komme som lyn fra klar himmel — men som det Arve som investor burde ha vært åpen for (les: risiko). Istedenfor har vi fått flere innlegg om hvor mange mill som står på konto og hvor 99,99% sikker han er på avtale innen tirsdag før børsåpning.

Nå skinner det gjennom at det bunner ut i en nervøs fremtoning fremprovosert av finansiering med dertil smertegrense. Helt OK hva hvermannsen gjør på børsen, men å gå fra være så skråsikker til å snu på femøringen og opptre som en nervøs guttunge før første overnatting hos venner, kler deg ikke.

Vi kan godt holde hender sammen her inne på tråden, men 100+ meningsløse innlegg i løpet av dagen vitner om overraskende mange nervøse investorer (skulle nesten tro alle var tradere…).

De som har tro på caset, sitt stille i båten så kommer meldingen når den kommer. Er helt enig at hvis det er tyst i et par dager til mens avtalen ferdigstilles så er det i realiteten bull, men kursen vil i mellomtida gå andre veien. Det er bare sånn børspsykologien fungerer. Og at å tro styret og ledelsen i PCIB egentlig bryr seg om hvem som er aksjonærer, de store vs oss, er en solskinnshistorie som er forbeholdt filmer — praksisen er motsatt.

Håper for alles del, inkludert min egen, at det tikker inn en melding i morgen 08:00. Lykke til.

PS. Lett å være god når ting flyter, men det er når det butter imot at de med karakter står opp.

38 Likes

Kanskje dere kan vente med mental nedsmelting til etterhandelen i USA er stengt? Om det skal komme melding i kveld så kommer den da.

3 Likes

Den som venter, venter på noe godt… er det ikke sånn dem sier?:innocent:

2 Likes

Ja. Eufori. Bare å se på grafen fra az ble namedroppa det, ikke ta utgangspunkt i nyttårsaften. Det å kikke inn i pci småprat har vært som å kikke inn i en sekt som venter på meteoren som byder ragnarokk, hvor kun de innvidde overlever.

Men igjen - vi ser i morgen tidlig om det blir en ny dag på jorden. :slightly_smiling_face:

Rolig som skjæra på tunet, jeg…

1 Like

1 Like

Stemningen her inne har ikke vært euforisk siste par dager.
Snarere svært nervøs.

4 Likes

Sånn i %… Hvor nervøse er dere egentlig ?! :sweat_smile: :rofl: :joy:

1 Like

Vi må roe ned med litt humor.

3 Likes

Mulig du synes euforisk stemning synes her.
Dersom det VIRKELIG var fakta ville selvsagt kursen hittil i år ha steget flere 100%. Ikke nedgang😂. Du må nesten nevne en biotekmygg som her som har tilsvarende forhandlinger med et big pharma (så helt ubegrunnet gitt markedsverdi nu er vel ikke synet av optimisme for fremtiden)

Arctic sec (kursmål 84-86 kr hvor tilnærmet all verdi er RELEASE) og de fleste på topp 20 aksjonærlisten har sittet i årevis og har RELEASE som mulig verdier ved markedsadgang på 500-1000kr aksjen eksempelvis ved Asia marked (forberedes Asia sites). Alt annet er bonus som Vacc, Nac eller kommende Bac for å nevne bredden av teknologien PCIB besitter.

Jeg ber deg lete opp et selskap med avsluttende fase onkologi med mulighet for AA basert på interim resultater, ODD, få hvis ingen konkurrenter, finansiert til interim, stabil og enkel Amphinex produksjon og logistikk, førstelinjebehandling, Asia inkluderes, tilnærmet doblet levetid med valgt cohort i RELEASE- priset til 2,8 mrd.

10 Likes

5 Likes

Om en har troen på avtale anbefaler jeg alle å bare koble av med en bok/serie frem til en melding. Bestill varsling, avvent og nyt spenningen. Merket fort at folk er nervøse når jeg leste gjennom forum i dag, og det ser en også på kursen. Bare å bestemme seg om en vil selge eller avvente melding. Den kommer når den kommer.

6 Likes

MCAP idag 2.8 mrd, ingen problem med en MCAP >9-10 MRD i 2021

Jeg var borte i 7 timer, hva holder dere på med? Dagens kurs er IKKE interresant!!

:beers:

13 Likes

Ser iallefall ut som om hele HO-gjengen har flyttet hit, langt mellom meningsfylte innlegg om dagen.

5 Likes

Kan jeg få gratulere deltagerne på denne tråden .
Idag er det satt ny rekord i grauttygging! Gratulerer !!!
Samtidig satte Jacob Ingebrigtsen ny familierekord på 800 meter. Gratulerer!!

8 Likes

Småprat er vel ikke nødvendigvis ment å være så meningsfylt.

Greit å ha en ventil så man kan lufte både tanker og nerver… Det finnes andre tråder for de som kun ønsker harde fakta, så la de som har noe på hjertet boltre seg litt her inne i disse spennende tider :blush:

6 Likes

Jo men nå har det vært ekstremt mye rart. Jeg tror på PCIB uavhengig av denne avtalen men jeg tror den kommer. :slightly_smiling_face:

4 Likes

Dette er jo ikke make it or breake it! Har troa på avtale men uten avtale er ikke løpet kjørt. Mye solid tech / patenter / ansatte / eiere osv. Hadde vært kult å blitt rik over natta men på sikt taper man neppe investeringen sin uansett utfall neste døgn.

Så stressa som enkelte virker, har dere brukt penger før de har havna på kontoen? :sweat_smile:

Legger ved at det hjelper nok ikke på nevrosene og lese denne tråden😂 ville heller bladd litt gjennom gode innlegg fra tråd 1 og 2 for å minne seg på hvorfor man har tatt valgene man har tatt. Er gode argumenter for at selskapet ikke har sakt noe enda

1 Like

Du har skrevet seks innelgg i dag, fullstendig uten meningsbærende innhold du også da :neutral_face:

22 Likes

Vi har en vinn-vinn situasjon. :clinking_glasses: Dersom det blir avtale går kursen opp, :money_mouth_face: men dersom samarbeidet blir avsluttet kan vi kjøpe billige aksjer. :star_struck:

7 Likes