Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Neppe vinn-vinn for alle. Tror en stor andel her på forumet ikke har mer ledig kapital atm, -Det har ihvertfall ikke jeg🤣

3 Likes

Sitter du med alle pengene dine i biotek bør du i det minste ha et avslappet forhold til det. :slight_smile:

8 Likes

Håper det kommer Matching Halt før børsen åpner, og at Matching Halt blir stående hele dagen.
Da vil det bli så mange halleluja innlegg at PCIB småprat må stenges.

2 Likes

Hvem sa jeg ikke hadde et avslappet forhold til det? Sitter med mye i PCI og er nokså avslappet. Ingen belåning og kan sitte lenge uten problem. Men en vinn-vinn situasjon er det ikke for de som er fullastet😉

4 Likes

Nå er USA stengt med god margin og jeg aner ikke hvor AZ “landet” i kveld uten at jeg tror det betyr så mye.
For oss er det viktig hva som kommer 08.00.
Kommer det ikke oppdatering så vil vel kursen “stupe” egentlig uten grunn men slik funker det . At vi skulle falle 20% siste dager før “fristen” var for meg utenkelig da jeg proklamerte 90++ før avtale.
Beklager nok en gang om jeg virker negativ men det er mer kortsiktig frustrasjon.

15 Likes

Du sa at du tok sist feil i 1978, og det var på tide at neste feil kom :slight_smile:

1 Like

Jeg er helt enig i at dersom det ikke foreligger melding om avtale før børsen starter imorgen må dem melde status i en eller annen form, noe annet vil være useriøst og direkte drepende for såvel tillitt og respekt som kurs.

Men jeg synes det er for tidlig å bruke en masse energi på hva, hvis, om at og dersom. Vi bør alle som en forholde oss til at selskapet leverer som avtalt dersom det kommer noe til kl 09 imorgen tidlig.
Dersom så ikke skjer er det på høy tid å rette mer enn en pekefinger.
Samtidig vil jeg tro at selskapet selv fulgte kursutviklingen idag og den nervøse holdningen som utspant seg og derav tar nødvendige grep dersom det er slik at dem ikke kan gå ut med noe før kl.09. At dem da rett og slett ber Oslo Børs pause aksjen inntil det kommer en avklaring fra selskapet.
Det vil dempe det meste, ingen handler irrasjonelt samtidig som dem da forteller at man ikke er i mål enda, en ryddig måte å gjøre det på.

12 Likes

Kommer det ingen melding i morgen betyr det at AZ legger enda mer i forhandlingene enn de så for seg for 6 mnd siden :nerd_face:

12 Likes

Veldig uenig, som Arve sier skal man holde det man lover. Synes kurs-utviklingen i dag sier sitt, mange som ikke vet bedre selger i frykt, mange mener slikt må man regne med når man er på børs og det har de gjerne rett i, men det forandrer ikke det faktum att det er mange amatører som ikke har aning om hvordan ting foregår og har satset mer enn de burde.
Selv om jeg personlig ser for meg å sitte til det kommer melding så lenge jeg har penger til mat, så er det lett å forestille seg en eller flere uføretrygdedet aleneforeldre gå glipp av summer som kan forandre liv.
Man blir oppfordret til sparing i fond OG aksjer i aviser og på tv, skal ikke mye kunnskap til, om det bare var snakk om en litt sen melding så la gå, men utifra kursen i dag kan det bli mange tapere som har lite fra før og få vinnere som har mer enn nok om en ikke får melding før åpning i morgen, noe jeg personlig synest er noen timer sent.

4 Likes

Du har støttet oss flere ganger her inne. Så vi får sende noen varme tanker tilbake. Som du ofte sier; Dette går veien. Ingen grunn til å tvile nå. :crossed_fingers: selv har jeg ventet med boblene i kveld. Blir kanskje litt feil å sprette flasken kl 08 før jobb i morgen. Det er forståelig med frustrasjon nå men… det er ikke over før den fyldige dama synger… og jeg hører ikke engang noe nynning i det fjerne.

2 Likes

Det skal to parter til for en avtale. Alle er vi opptatt av «vårt», PCIB sitt uforløste voldsomme potensiale.
Hva med AZ sitt anliggende? Hva er de ute etter? Hva er gunstig økonomisk for dem? Kan de ha interesse av å få lavest mulig kurs når avtale lanseres? Kan de spekulere i en religionstro tilhengerskare som kaster sine papirer utfor stupet, hvis ikke profetien fullbyrdes akkurat som St. Einarson har sagt seg enig i. Sånn skal PW tolkes, uten vantro innvendinger!!
Jeg har ikke peiling? Jeg bare spør? Og undres?

Honør til deg Arve. Denne stormen her går vi alle sammen hånd i hånd. Føl ingen skam, frustrasjon er menneskelig og det er også en liten “happy ending” i kveld.
Sjampis i godværet i morra :beers:

3 Likes

Startet ferien i ettermiddag, dels motivert av en tro om at melding skulle komme i dag - med påfølgende feiring i kveld :joy: Mulig jeg tillater meg en morgenbayer om en trivelig melding kommer i morgen tidlig!

4 Likes

Hva? Ingen innlegg på 5 min? Stopp pressen

1 Like

Ser ikke helt problemet.
Svaret kommer jo imorgen tidlig, seneste kl 0800, relatert til US-børsslutt sent ikveld.
Dette har jo vært indikert i meldinger.

2 Likes

Skål la oss ta en real nett øl,jeg gir fullstendig blanke i kursen og kjøper om kursen går til 40 igjen.Og kommer det meld og den går til 150 er Champagnen klar.

2 Likes

Dette går veien.

Astra Zeneca has said that the results from their tests of fimaNAc look very promising in the oncology area.

"We believe that the fimaNAc technology can play an important part in solving this delivery challenge. PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.”

14 Likes

Seems that Oslo bors is not biotech friendly. The volatility is beyond what one can comprehend. I suggest we create some sort of a camouflage for our company to go unnoticed during trading hours while we keep our core business in “SAVING LIVES”. For this camouflage I suggest we change the company name to either ( you choose):

  • PCI Energy AS
  • PCI Shipping AS
  • PCI Fish Farm AS
  • PCI Wind AS

0 stemmegivere

17 Likes

Enkleste er nok bare å fortelle gutta på Robin Hood at PCI snart må søke konkursbeskyttelse, pleier å få pengene på bordet, uimotståelig.

2 Likes

De har fått munnkurv av AZ, og får ikke sende børsmelding, før gigantavtalen er underskrevet. Håper ikke på halting av aksjen, fikk lyst at handle billige aksjer…Om 2 uker er alt i boks, og alle ser lyset. :sunrise:

4 Likes