Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

I would opt for PCI Hydrogen

2 Likes

Det blir sikkert Matching Halt før børsåpning i morgen in anticipation of an announcement from the Company. God natt og sov godt!

1 Like

To be honest today it felt like PCI Air Shuttle … no offense to NAS

6 Likes

Jeg har prøvd to ganger før i dag, men får ingen svar. Hvilket annet alternativ til forhandlinger med flere/budkamp finnes når:

  1. Et NEI er enkelt å melde, og er gjentatt flere ganger av PW er meldepliktig straks det eventuelt skjer!

  2. Et JA må børsmeldes, og de må jo kjenne innholdet i et ja og kunne formulere det!

  3. En utsettelse av avgjørelsen er enkelt å melde objektivt med en setning. Kan bety både at avtalen er stor, eller at AZ ikke er særlig interessert, og markedet må leve i uvisse til ny frist.

Hvis ikke et NEI eller UTSETTELSE meldes til i morgen klokken 09.00 må det være MEGABULL?

HVIS INGEN KAN SVARE FORSTÅR JEG IKKE HYSTERIET HER INNE!

23 Likes

Jeg er fascinert over hvor mange her inne som vet hva som kommer til å skje, og når. Håper dere kan lære meg å spå en dag! God natt!

1 Like

I denne Coronatid så må man gi forhandlerne litt ekstra tid.
Alt tar lenger tid når man må holde minst en meters avstand og reise minst mulig.
Et par uker synes jeg er rimelig, uten at det burde gå ut over forventningene.
Og så er det jo ferietid.
1 august burde være en rimelig deadline.

1 Like

Et par uker ja. Det er bare den tiden de må sitte i karantene etter å ha vært i sverige det.

1 Like

PCI Bitcoin

6 Likes

Hvor avhengig er PCIB av en avtale med AZ?

PCIB har solide egne ben, men litt cash i kassen hadde vært greit.

Og husk: PCIB kjørte ikke emisjon på de høye kursene, som er vanlig i biotek. Det er nok ikke uten grunn.

9 Likes

Vi prater ikke hysteri men å holde ord så enkelt er det. Om man velger annen løsning så er det så viktig at det ikke skapes feil konklusjoner på feil grunnlag.
AZ er STOR og vi er en mygg men begge selskap bør respektere frister som gjelder dem begge.
Fra min side blir det null respekt ved ikke å melde status ved avtalt tid,

6 Likes

PCIB er ikke avhenging av en avtale, men det hadde gjort det mulig å starte flere studier bla. Derimot ville nok endel måttet justere sin oppfatning av hvor fantastisk NAC er, dersom AZ kan kaste årevis med forskning på plattformen i fanget på andre BPs. Dersom produktet virker så bra som vi tror ville jeg nok heller snudd på spørsmålet. Hvor avhengig er AZ av en avtale med PCIB? Jeg tror veldig.

2 Likes

Ikke avhengig i det hele tatt vil jeg si. De fleste har gode cv’er og vil finne seg ny jobb kjapt og Nav har også gode løsninger. Den var litt ironisk ment😉

Du er inne på noe vesentlig, som også jeg har forsøkt å belyse: Dersom vi ikke hører noe før børsen åpner i morgen, vet vi med sikkerhet at AZ er interessert. Hva så det kan føre til,gjenstår å se.

3 Likes

Er avtalt tid innen juni, eller er Per Waldays anslag om når en avtale burde være i boks?
Har Astra gitt offentlig tilsagn om avtale innen ultimo juni?
At TTT vet vi alle, en forhastet avtale er ingen tjent med.

3 Likes

Er det ikke slik at pcib overtar all forskningen som az har utført de siste 5 årene ved inngangen til 1.juli? Det er nå fristen går ut.

2 Likes

Så lenge det ikke meldes noe form for «no-deal» i morgen så går det mot avtale.
En «no-deal» melding nå virker ulogisk, så dette ender med en avtale. PW har gitt sitt ord på at det vil komme en melding i juni, og om ting ikke er 100% avklart så er det jo 01.07 kl08.00 som er det mest naturlige tidspunktet.
Når det er informert så klokkeklart direkte fra PW er det uproft om ikke en melding foreligger i morgen tidlig.

5 Likes

Helt enig Arve. Kan ikke guide på avklaring i juni, for så å ikke avklare hva som skjer. Det vil hvertfall svekke tilliten til ledelsen ganske kraftig. Kommer melding på morgenkvisten🤞

3 Likes

Det er mye snakk om at kurs er kurs og at pcib har så mange bein å stå på selv om meldingen skulle komme senere så kan da ikke dette være noe problem?

Det er til og med de som mener at en no-deal er uproblematisk!

Begge disse scenarioene ER problematisk,slik flere av oss ser på det.

Dette fordi det handler om 2 ting. Guiding som man kan stole på og en bekreftelse på pcib sin teknologi.

En eller annen tilbakemelding til markedet har vært guidet til slutten av Juni siden November 2019 og dette har senest vært gjentatt for kort tid siden. En forsinkelse her nå KAN føre til en massakre for kursen slik vi tidvis så i dag.

Får vi en no-deal vil vi sant nok ha 2 andre plattformer, og ja, vi har andre selskap som KAN være interessert men dette vil ta TID. Flere av oss har allerede ventet i flere år på et slikt gjennombrudd og dette kan være vanskelig for “ferskere” aksjonærer å skjønne. Jeg tipper flere av de som nå nettopp har kjøpt pcib er pretty mørne om 3-4 år hvis kursen kommer til å ligge mellom 40-80 NOK.

Ergo er det siste vi trenger nå en no-deal eller en utsettelse på meldingen da dette bare vil utnyttes av markedet som alltid vil ha aksjer billigere.

Jeg tippa tidligere at meldinga ville komme i morgen tidlig men nå er jeg usikker.

Jeg er enig i at det kan være smartest å vente nå men hvis dette drar ut og kursen dras ned mot 30-40 kan dette bli stygt for mange. Såpass må pcib skjønne og i det minste da oppdatere markedet med ett eller anner i natt eller i morgen tidlig.

5 Likes