Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Om det ikke kommer melding i morgen før børsen åpner , så kan det bli en gedigen kjøpsanledning.

Vi har sett det før, noen er giret og andre har stoploss og shorterne har enorme midler.
Og PCIB er hypet.
Uten melding er beste kjøpsanledning innen første time etter børsstart.
Med positiv melding bør man være raskere på labben, best innen 5 minutter.
Uansett hva som meldes eller ikkemeldes så tror jeg PCIB blr morgendagens mest spennende tradingcase.
Stay alert.

2 Likes

Nå er det natta her.

Sov godt, lysets krigere. :grin:

1 Like

Dersom man ikke makter å komme i mål innen tidsfristen, hva er da mest sannsynlige årsak? At man trenger mer tid for å formulere et avslag, eller at man trenger mer tid for å fullføre en stor og komplisert avtale?
Tenk selv!

37 Likes

Kommer det ikke melding imorgen, så kan de urolige trøste seg med Jonas Einarsons kompetanse i morgendagens podcast :smile:

Han blir helt sikkert å berolige aksjonærene.

Ja DA var Onsdagen kommet. Den siste dagen hvor det nå er 9 timer til børsen åpner.
Tenkte denne passet bra til anledningen:

4 Likes

Like enkelt å børsmelde begge deler?

  1. På grunn av ulike strategiske vurderinger har PCIB og AZ 30.06.2020 besluttet å ikke videreføre det prekliniske forskningssamarbeidet med AstraZeneca vedrørende programmet fimNAc.
  2. PCIB og AstraZeneca har besluttet å utsette evalueringen av det preklinisk forskningssamarbeidet innen programmet fimaNAc til 01.07.2020.

Det lukter budkamp eller gigantavtale over hele sunnmøre👍

1 Like

Og der har Per offisielt løyet til oss. Det er veldig synd. Mister mye tillit nå. Men gir han til børsen åpner i morgen.

3 Likes

Kan du pase denne lukten sørøstover?

Her er det bare lukten av nervøse mager som gjelder😜

En ting må vi også ha i tankene.
Siden fristen utgang juni ble satt, er vi blitt belastet med en tung Corona-epidemi som nokså sikkert har hatt dårlig innflytelse på mange elementer i disse forhandlingene, - uten at vi har oversikt over dette.

Pust med magen, folkens. Hyperventilering bringer bare vondt med seg.

2 Likes

Det er jo fortsatt juni i USA :cowboy_hat_face:

Selv om det er viktig å være forberedt på at det kan gå begge veier, synes jeg ikke man burde ta sorgen på forskudd. Og jeg synes man skal være forsiktig med å legge all skyld på én person, da flere ansatte i både PCIB og AZ har vært med i denne prosessen og påvirket hva som har blitt kommunisert til aksjonærene.

Selv om det er skuffende at dersom man, som aksjonær, ikke får informasjon til “avtalt tid” håper jeg at det er legitime grunner til dette!

Jeg håper også at de fleste er klare over at man ikke alltid får det man har blitt lovet av bedrifter. Og dersom dette er tilfellet er det sjeldent kun én person sin feil.

4 Likes

Hehe,ja snakk om og holde motet oppe og snu alle stener til fordel for ledelsen.Men rett skal være rett,vi får gi de frist til i morgen 09.00 da bør det komme en melding.

Astra-hypen har i den grad præget PCIB aktien siden udmeldingen om at de var den “hemmelige” samarbejdspartner (3xmarket cap)! Såfremt PCIB’s NAC-teknologi var det perfekte match til Astras MRNA-portefølje, hvorfor har det så taget dem 5 år om at tage en så “nem” beslutning!? Særligt hvis risikoen for at andre pludselig skulle komme dem i forkøbet og opkøbe PCIBs “guld-standart” - fx BioNtec? Hverken BioNtec eller Astra har dog lukket handlen endnu, hvorfor risikoen jo netop har været stor for en “no-deal” op til denne lidt underlige “deadline”!? Jeg er dog stor tilhænger af PCIB’s foreløbige resultater på fimaChem, men har selv tvivlet lidt på teknologiens besværlighed, idet markedet helst vil have produkter a la “once a day pill”. Netop derfor er fimachem genialt idet dette adresseres på en meget sjælden og besværlig type for kræft. Såfremt Astra skulle gå hen og lave en aftale med PCIB vil dette dog være et KÆMPE blåstempel af deres teknologi! Om det kommer i dag eller om en måned er fuldkommen underordnet - hele sceancen med en “deadline” overfor Astra har for mig været vildt underlig, idet fimachem jo er deres kerneprodukt - og ikke fimaNAC. Risikoen for en “no-deal” er vel heller ikke blevet mindre af, at de endnu ikke er kommet længere på FimaVACC , hvilken Ultimovac jo også valgte at droppe - og vi har jo stadig ikke har set resultater fra deres FimaVACC studier som vi eller er blevet lovet! Jeg krydser fingre :crossed_fingers:t2: for en aftale - synes bare ikke risiko og kurs har fulgtes ad over de seneste måneder idet forventningen har været hypet :disappointed:

1 Like

Tviler på melding fra PW på morgenkvisten.
Tror mange vil bli skuffet.

Uten melding vil aksjekursen rase ned mot 50 og gjerne under :triumph:

Håper PW skjønner tegningen !!!

3 Likes

Vil være tidenes kjøpsmulighet om så skjer. Og fullstendig klin kokos.

3 Likes

Starter kjøp på 40 selv om jeg egentlig burde holdt meg borte.Ledelsen er har ikke noen høy stjerne oss meg og har lenge vært kritisk til deres børs melding rutiner.

PW malt seg inn i ett hjørne?

Sikker på at AZ ikke syns dette er morsomt… (BP ønsker vel at alt går i sin stillhet vedrørende kontrakter)

Vær så vennlig å unngå svartmalingen før vi får vite det endelige resultatet. Er ikke måte på hvor hvor mange som skal henges i galgen hvis ikke ditt og datt. Slapp av - og hvis resultatet blir dårligere enn forventet er det en nyttig lærepenge for mange her inne. Ikke invester mer enn du har råd til å tape, livet skal tross alt gå fint videre uavhengig av utfallet i denne casen.

7 Likes

Godt sagt Tjommien. Vi står foran en spennende dag og spennende år. Lykke til alle sammen.

4 Likes

Artig å se hvordan kursen til Algeta ble presset ned med ca. 20% fra 275 til 220 like før oppkjøpet.

8 Likes

Det synes å være enighet om at kursen er hausset og at kursen vil rase uten melding eller ved no-deal.
Vel, det får meg til å tenke at kursen er baisset eller svartmalt.

Jeg synes det virker som de fleste har sett på AZ og 30 juni som en risiko.
Jeg ser det som en bonus.
Kursen vil sikkert stupe, men PCI virker fortsatt.
Om det ikke kommer melding betyr det at de forhandler på overtid. Det fjerner enhver risiko for at AZ ikke verdsetter Pcib. De legger faktisk enda mer i forhandlingene enn de så for seg for 6 måneder siden.
Jeg er overbevist om at jeg får mine 1000kr. Det er greit om jeg må vente på Release og det er greit om kursen tar en tur via 40 eller 50. Det er salgskurs som teller. Jeg selger over 1000, ikke 40 eller 50.
Har dere glemt uttrykkene : «TTT, bio-dollars og bio-tid» ?

Håper på melding om mega-avtale eller bud, helst før kl.09.
Hvis ikke står jeg i krigen som kommer, med eller uten dere. Husk bare, det er salgskurs som teller.
Lykke til alle

23 Likes