https://newsweb.oslobors.no/message/390399
" The options can be exercised with 1/3 of the options after one year,
further 1/3 after two years and the last third after three years. The options
are lapsing in Q3 2020."
De gjør det samme hver gang og jeg har aldri opplevd at kursen stuper dagen etter. De tjener ikke noe på det, men øker beholdningen av aksjer.
En ryddig melding, som inneholder god informasjon om hva og hvorfor. Hvis hoderegningen min ikke svikter meg fullstendig i dag, så sitter de primære innsiderne på flere aksjer i dag enn i går.
Stemmer. Det er det som står i børsmeldingen. De kunne ha solgt alt men de valgte å øke.
Er det slik at de må betale skatten nå, eller forfaller skattekravet til neste sommer i det ordinære skatteoppgjør?
Er det sistnevnte korrekt, er det jo litt rart at de dekker inn skatten nå dersom de regner med en avtale med AZ innen kort tid?
Her blei det skapt en veldig diskusjon kring noe som er et relativt enkelt regnestykke.
Hvis man da legger til at dem kunne har solgt disse allerede igår og da kunnet få 3-5 kr mer per aksje så ser jeg dette på et sett. Ryddig.
Det ville vært rart om ikke PW har mer grunnlag for å tro på avtale enn de fleste av oss andre?
Dette er en klinkende ikke sak. Overhodet ingen grunn for flere spekulasjoner. Datoen for disse opsjoner går ut på dato å de solgte aksjer for å dekke kostnad ved å bruke dem. Strøkent å ryddig.
Det er ikke mye rart om man tar med i beregningen at dette er et selskap med en ledelse som bestreber seg på å opptre profesjonelt og ryddig. Tar mye heller en inndekning i direkte sammenheng med innløsning av opsjoner enn plutselige innsidesalg iløpet av vinteren 2021. Glem heller ikke at det er VI som er spekulanter som tar skyhøy risiko, ikke PW & co.
“Skyhøy”…du spøker nok med de troende…:)…Vi er mange som er nesten “all in” uten å ha bekymringer
Jaja, PW solgte aksjer for kr 209.000,- for å dekke kostnadene av et kjøp på 29.340,- + skatt som er hvor mye?
Samme diskusjon vært år
“mannskapet” gjør det samme hver gang (kjøper/selger litt) avtaler eller ikke, så proffe er de!
Virker som det er mange som har forlatt diverse konspirasjon nettsteder og tatt med seg sølvfoliehatten til dette forumet.
Er ingenting av denne børsmeldingen som er unormalt og trenges og tolkes frem og tilbake:sleeping:
Så godt som samtlige som er investert i PCIB vil generelt tendere til å ta større sjanser på børsen enn hvermannsen. Det er den objektive sannheten.
frontrunner geiran og skriver noe om “inside salg”
Har allerede gitt min kommentar. Dette er den årlige gevinsten. Kommer etter q3 hvert år.
Nothing to see here. Seriøst, det er det samme hvert år.
Og til konspirasjonsteoretikerne; de ansatte er såpass børs-evneveike at dersom det faktisk hadde vært snakk om insidesalg, og de hadde visst om at det kom et megabud neste uke, så tror jeg neppe det hadde hindret dem fra å selge likevel.
All skatt kan strengt tatt utsettes til neste år om man ønsker det…
HERRRRRE GUUUUUD.
Er dere ikke ferdig snakka om disse opsjonene snart???
Trodde det var skjedd noe spennende på gang siden det var 50+ innlegg siden i går kveld