Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Religiøse dimensjoner over tematiske diskusjoner her ja. Opsjonsutøvelsenes evangelier? Apokryfe skrifter? Tolket langt ut over normal relevans. Viktig i forhold til? Noe jeg er lykkelig uvitende om. Uansett noe jeg ikke har bruk for.
Derimot var diskusjonen om finansiering, AZ & big pharma osv. ca 20timer tilbake litt artig.
Tenker da på det kritiske blikket mot AZ og deres uklare? fokus på penger til oss PCIB. Jeg er jo ingen ekspert, med full oversikt på AZs gjøren og laden. Men jeg har en svak fornemmelse av at AZ har mange prosjekter på gang. Kan tilogmed hende at de stresser med noe pandemiplaster for alt jeg vet. Bare en tanke fra en novise.

2 Likes

Når fasit foreligger tror jeg de aller fleste vil bli «blåst av banen».
Slike summer er, etter min mening, på ingen måte utenkelige, i alle fall på noen års sikt.
Det hele avhenger av forskningsresultater (som vi har meget begrenset innsikt i), bredde på avtale og grad av eksklusivitet.

Alt er mulig.

9 Likes

GLEM 100 milliarder og nivå opp mot dette. Vi har en stund vært priset til ett sted mellom 1,5 og 2 milliarder ( ca 37 mill aksjer kurs 45 er 1,66 milliarder) Tar vi dagens nivå x 10 er vi på kurs 450 og verdi ca 17 milliarder. Kommer det bud over dette nivåer så skal i hvert-fall jeg selge på sekundet.
Jeg aner ikke hva “virker på alt” egentlig betyr og om det er bare tull for det er jo ikke prøvd på “alt”.
Var teknologien/patentet så sinn-sykt spesielt så ville ikke AZ ha brukt nesten ett år på å bestemme seg men slått til og sikra seg hele sulamitten.
Håper og tror på solid avtale men vi må være i nærheten av bakken er min tro og mitt råd.

16 Likes

Dette “virker på alt” narrativet er det noe av det mest bisarre jeg har sett på pcibtrådene. :stuck_out_tongue: (Og det sier litt.)

Helt korrekt, det er et bruddstykke fra en lang samtale som har blitt tatt ut av sin sammenheng og misbrukt til råhaussing.

5 Likes

‘Det virker på alt de har prøvd det på’ var jo det som ble sagt i podcasten, så ligger jo innen en stor begrensning der da.

6 Likes

Såvidt jeg husker så var det Kristian Berg som sa dette i en av Radium-podcastene ? Kan ikke huske at det var noe “bisarrt” med det. Nå husker jeg ikke akkurat hva som kom rett før og etter den uttalelsen. Men uansett så er det noe med selve prinsippet her med å få legemidler inn i og sluppet ut i cellene som tilsier at det “virker på alt”.

11 Likes

Ser ut til at septemberutgaven av Endoscopy International Open er ute og at vi må vente minst til neste utgave.

Artikler septemberutgave - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/issues/364256/
Arkiv - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/journals/2693/
Pressemelding - https://newsweb.oslobors.no/message/511604

1 Like

Synd at ikke Spetalens «Alle aksjer går enten i null eller tusen»-foredrag på Investordagen i 2016 er tilgjengelig hos Hegnar. Men jeg syns ihvertfall han argumenterte godt nok for at det grovt sett kan stemme, skjønt da selvsagt på lang sikt.

2 Likes

Kristian Berg ga følgende “metrics” i podcast 104 den 4. desember 2019:

I radium podcast 104 sa Kristian Berg at PCI virketalt de hadde testet ; 80 cellelinjer og 15 musemodeller.

34 Likes

Verdisetting av PCIB har vært diskutert en million ganger, over flere år.
Sitter opptatt på jobb nå, så har ikke tid til å «servere» argumenter, men etter min mening er fortsatt 1000kr pr. aksje et absurd billigsalg.

17 milliarder er Algeta-nivå. Det var mye smalere, i en ganske annen biotek-tid, og begynner å bli snart hundre år siden med tanke på generell inflasjon.

Samtidig, å verdsette PCI-teknologien, som stort sett kun er utprøvd i pre-klinisk setting er såpass vanskelig at man sannsynligvis er best tjent med å kun utlisensiere rettigheter, inntil man om noen år har klart å tydeliggjøre verdiene i større grad.

Stor avtale nå, megabud i 2023. :blush:

25 Likes

Hvordan kan det ha seg at det tydeligvis bare er vi på dette forum som forstår dette?

3 Likes

I radium podcast 104 sa Kristian Berg at PCI virketalt de hadde testet ; 80 cellelinjer og 15 musemodeller.

Her ligger vel kanskje noe av “problemet” når det gjelder begrensningene. Selv mus har et veldig beskjedent volum sammenlignet med en menneskekropp, og ettersom lys har svært liten gjennomtrengningsevne så kunne metoden vært relevant i mange sammenhenger på en mus der den ikke er mulig på et menneske. Heldigvis burde det være mer enn nok anvendelsesområder å ta av til at PCIBs metode kan få betydelig gjennomslagskraft.

4 Likes

Hva med å omregne de 1000.- pr aksje til mcap og så derfra forklare hvorfor det er absurd billigsalg.

2 Likes

Kanskje PCIB burde satse på veterinærmedisin innen smådyrsegmentet. :wink:

Innen humanmedisin står selskapet i fare for å havne blant de mange “mens vi venter på Godot”-selskapene i bioteksektoren. :sleeping:

Om 1000 er billig så kan man jo lure på hvorfor kursen er 45 ???
For meg er dette i nærheten av Asbjørnsen og Moe sine eventyr men håper jo virkelig at det er jeg som er på villspor ( sammen med dem som selger aksjer på dagens kurs ? dem må være stein dum ? )

Hvorfor lå kursen for Biotec Pharmacon (nå Arctic Zymes) på 4-5 kroner for bare trekvart år siden ?

Hvis det var opplagt på forhånd at kursen ville havne der den nå har gjort i løpet av få måneder, hvorfor kjøpte ikke “alle” allerede ifjor og sørget for at kursen allerde da var der den er nå ?

12 Likes

Fordi de plutselig fikk leveranser til coronatester ?

2 Likes

Glad for å se at fyrtårnet stadig er med… :blush:

3 Likes

Som definitivt et lekmann på området kan man undre seg over at disse resultatene som nå ikke lenger er av ny dato, men burde være godt kjent i alle relevante miljøer, likevel mottas av markedet med et gjesp. Det virker heller ikke som om andre selskap innen sektoren må trekke kølapp for å få lov å være med videre.
Om de pre-kliniske resultatene er så oppsiktsvekkende som Kristian Berg sikkert med rette hevder, er det likevel litt overraskende at det var PCIB som måtte kreve en avklaring med AZ, og ikke omvendt. En avklaring som nå er inne i sin niende måned.
Nå er det ikke aktuelt å kaste kortene, men det skyldes først og fremst at PCIBs har andre andre bein å lene seg på. .

Har vi fått svar på hvorfor PCIB sa opp samarbeidsavtalen med BioNTech, men ikke med AZ?
Det var vel ingen utgifter med BioNTech avtalen. Man kan jo spekulere på om det var en avgjørelse PCIB tok alene.

Edit.
Hvis noen ønsker eksklusivitetsavtale så må andre avtaler kanselleres.

3 Likes