He he, bra dere løser problemene på bakrommet 
Jeg har tenkt litt sjøl også, på pulten min, for Expanded Access eller Compassionate Use er ikke nødvendigvis alltid det riktige for et selskap bissnissvais.
For eksempel tenker jeg at man kanskje ikke bør gjøre det hvis man ikke er gang med en registreringsstudie. For da får man kanskje mange pasienter som får behandling, men man får ikke noe endelig dokumentasjonspakke man kan file på. Da blir på en måte behandlingen tilgjengelig for pasienter, uten at den blir tilgjengelig for inntekt.
Har man derimot en registreringsstudie på gang, som jo PCI Biotech har, så blir det annerledes. Jeg tenker at det kan være lurt for da kan man velge pasienter som senere vil kunne være aktuelle for off label use, og inntekt til selskapet. Og som dere har diskutert på bakrommet, bukspyttkjertelkreft der PDACen sitter i hodet av pancreas.
Det er trolig også smart fordi det gir sitene som PCI Biotech har åpne for innrullering i RELEASE anledning til å bruke utstyr og å holde vedlike kompetanse som de har fått på opplæring i protokoll for RELEASE.
Passe fint å få opp EAP nå med nye hjemmesider. Kanskje de nye hjemmesidene er lettere å søke opp?, og da er det viktig at flere pasienter (og leger) ser at PCI er tingen selv om de skulle falle litt utfor inklusjonskriteriene, eller ha noe som ligner.
Og selvsagt gjør selvsagt ingenting om det blir noen solskinnshistorier med PCI på pasienter som har andre krefttyper eller lignende kreft-typer som gallegangskreft.
Det er også greit å minne om at kostnaden for PCI Biotech på produkt (drug) er veldig beskjeden sammenlignet med en del andre legemidler. So it make sense in that way to.
Denne publikasjonen sier litt om problemstillinger knyttet til EAP. Den er fra 2016 så det er nok skjedd litt sidne da, sikkert mest på “right to try”, som er i samme gata som EAP, men likevel fin å kikke over.