Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Hvorfor er det ikke lurt? Fordi det går på tvers av janteloven? Håper for min del at Arve ikke lar seg affisere.

13 Likes

Se for deg at alle vi her inne gjør det, derfor er det ikke lurt.

Totalt uinteressant er det.

3 Likes

Nei jeg føler ingen trang til verken det ene eller andre men jeg er en VELDIG åpen person som i lokalmiljøet får beskjed: Arve du sier det vi andre bare tenker.
Jeg er den jeg er og ikke en falsk - slu- skribent som tenker taktikk. Jeg forteller hva jeg gjør og litt hvorfor. At noen ikke liker dette er helt ok for meg og når kritikken blir usaklig så takker jeg for meg noen uker.
At det jeg oppfatter som tro på selskapet blir oppfatta som skryt ? Ja akk det spiller ingen rolle for meg. Vi får jo ganske snart svar på om det faktisk var meg med “skryt” som hadde rett eller om jeg bomma meg ut og må ta en del mill på skatte-lette-konto?
Jeg er 66 og tør å fortelle om både flaks og uflaks i livet. Er litt som katten og lander på beina.

29 Likes

Beklager her må jeg arrestere deg; du haussa som verst mens du pøsa ut aksjer på 25-28kr for ei god stund tilbake.

2 Likes

Noe som vil kunne skje kun om vi alle flytter til Utopia, eventuelt blir amerikansk i sjelen sånn helt ut av det blå.

Småprat tråd - utrolig mye irrelevant informasjon som postes totalt sett uansett, tenker det er litt av sjarmen med en “småprat” tråd. Arve har jeg sett på andre forum tidligere, der delte han også gledelig økonomiske detaljer. Om det er lurt eller ikke tenker jeg Arve fint klarer å vurdere selv.

Jeg tenker det er flott at noen viser det er mulig lykkes på børs - noe jeg har inntrykk av at Arve absolutt har gjort! Er nok mange som ikke lykkes så godt.

5 Likes

Nå er det blitt så mange con og firkløver ( all sjokko går bra med con) at jeg takker for meg i kveld. Dette ble en helg uten ferske reker og rødvin men pepperbiff med ny dame hos meg i morgen blir perfekt. Har litt spes smak både på mat børs og damer men greier meg veldig bra. Hurragutt - aldri sur. God helg.

14 Likes

Skål Pelle - kos deg. Jeg rakk ikke logge av før du var der.

1 Like

Tilbake til pci biotech prat :slight_smile:

8 Likes

Nei, på et skjelvende børs der man ser på aksjekursen mer enn det fundamentale, er det forstålig at det skjelver.
Men Pcib sin leveringsteknologi er mer en børsens trader & maskin sine skjelvinger. ( Eller tidens korona-media sin hausing og fall.)
Dette er forskning som har tatt mange år, -og står!
Kreft er desverre mer alvorlig enn tidens Korona.
Pcib sin leverinsteknologi er ingen døgnflue.

3 Likes

Nei, nei, nei. La nå PCIB få hvile et par dager. Jeg vil mye heller høre mer om dama Arve har fått på kroken i helga. :smirk: (Trenger litt mat til neste kapittel. :woozy_face:)

30 Likes

Spenstig når makro står foran et større fall. Det blir hevdet at biotek faller mindre enn børsen ved større korreksjoner, men det gjelder ikke norsk biotek. Lykke til og god helg.

Ha ha ha, herlig!
…siden de aller aller fleste liker en smukk flott dame…

Say no more Arve :rofl:

P.s. Håper rekene fra sjøen er ferske i det minste…

2 Likes

Jeg hadde tidligere i kveld en samtale med en dame som er tilknyttet farmasibransjen her i Norge som ikke hadde hørt om tekinvestor. Jeg sa noe sånt som at forumet er verdifullt for å spre kunnskap. Jeg håper for guds skyld hun ikke går inn og leser på PCIB småprat i kveld…

Edit: Virker sikkert arrogant, but it’s the truth!

38 Likes

Ja ja , “dame”… " tilknyttet farmasibransjen"… kan jo være hva som helst , til og med ordinær kaffeservitør i lunchpausen… Men er det en i dominerende stilling vitenskapelig , så kjenner hun garantert til fundamentaltråden… Så det er ikke noe å bekymre seg over :):slight_smile:

1 Like

Noen tanker vedrørende inklusjon i release som har stoppet helt opp.

1 pasient inkludert på et halvår er faktisk helt krise, og det er utrolig at ledelsen klarer å sitte å le i podcasts etc.
Her har vi et kjempeproblem som må løses NÅ og ikke etter covid har gått over!
Jeg er redd de går for helt feil løsning ved å prøve å få opp nye sites og tror at det løser problemet. De har allerede gjort en studie for å finne de mest egnede lokasjoner, men likevel kommer det ikke inn mer enn en eneste pasient (1!!) på våre ca 40 sites ila et halvår :flushed:

Å øke antall sites til 50, 60 eller mer vil neppe utgjøre noen stor forskjell.
Om man er så uheldig at man får en sjelden kreftform uten særlig gode medisiner er det klart man er villig til å reise både innenlands og utenlands for å få prøve behandlingsmetoder som kan gi en bedre odds enn det man kan få på sitt lokale sykehus.
Spørsmålet er heller om legene og apparatet på de lokale sykehuset er klar over fimaChem-studien til PCIB slik at de kan lansere denne muligheten til pasientene sine. Ellers haster det antagelig temmelig mye med å komme i gang med standardbehandlingen som de kjenner til fra før da pasienten antagelig har veldig kort tid igjen å leve når gallegangen er blokkert.
Det er ikke tid til å dra hjem å spekulere og gruble i noen uker og selv skulle lete etter alternativer på internett. Man hører på legene og fagekspertisen når man har fått beskjed om at man sannsynligvis bare har noen få måneder igjen å leve.

Det PCIB heller bør fokusere på er å få informasjon om Release og de fantastiske resultatene i tidligere faser ut til alle leger og apparatet som jobber med denne typen kreftbehandling på så mange store sykehus som mulig utenom våre sites. Da vil vi fange opp langt flere pasienter.
Se på Nucana og prøv og lær av hvordan de klarer å få pasienter inn i sin studie. De har antagelig brukt mer ressurser på å lære opp leger og apparatet rundt på mange flere sykehus siden de ligger an til å komme i mål med sitt studie lenge før oss nå :weary:

Vi må få orden på dette nå, og ikke synes synd på oss selv som Einarsson gjør i siste podcast der det uffes over hvor uheldig det er for pcib med korona som gjør at endoskopi er så håpløst vanskelig. Verden går videre med korona som en del av hverdagen og PCIB må være med på utviklinga og heller brette opp ermene og være litt framoverlente og forsøke å få løst dette asap, istedenfor å sitte og synes synd på seg selv å flire av det å si at slik er det bare…
Selv med covid i verden skal pasienter ha rett på kreftbehandling om det så innebærer bruk av endoskop istedenfor bare sprøyter og piller.

En annen hypotese som bekymrer meg er dersom man blir klar over muligheten med PCI. Har man som pasient da anledning til å si “jeg vil ha behandling med fimaChem og jeg betaler for det. Her finnes ingen godkjente behandlinger, og gitt de totalt overlegne resultatene fra tidligere faser er det svært uetisk å nekte meg denne behandlingen. Jeg vil derfor ikke være med i studien der det tross alt er 50% sjanse for at jeg ikke får den beste behandlingen som jeg trenger for å få leve kanskje dobbelt så lenge eller til og med kunne bli helt kreftfri.”
Jeg ville hvertfall prøvd dette om det var meg det gjaldt, og skal man da som lege nekte på dette?

2 Likes

50% ? …tror du må lese litt mer…dette er ikke dobbelt-blind tester…

Der var du på banen med dine «bekymringer» igjen ja . Den siste kan jeg trøste deg med at du kan legge bak deg. PCIB skriver klart og tydelig at Single Patient Expanded Access bare er aktuelt hvis «A patient is not able to participate in a clinical trial».

17 Likes

Burde vi være glade for at bare 1 person er inkludert i RELEASE studien?
Hva om der var inkludert …la noss ta et tall (15) feks og koronaen slår til og alle 15 dør før behandlingen kommer godt igang.
Hva da med det endeligge resultatet?

Er det ikke slik at resultatet i studien ikke bryr seg om dødsårsak?

3 Likes

Man kan ikke tenke slik, fordi korona viruset kan fortsatt vaere her 2 aar fra naa. For det er ikke gitt at de makter og finne opp en vaksine som virker 100%, i hvertfall ikke uten PCIB’s hjelp;-)) Slik at vi kan ikke la release studiet hvile i 8 kvartaler og staa paa stedet vil, og svi av 240 millioner kr. av den grunn,

2 Likes