Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Spennende tidsvurderingstanker: I podcasten sier PW, pga Covid-19 måtte labber stenges. Dette skjedde omtrent midten av mars, men bekrefter at resultatene fra begge parter nå foreligger. Vil tro at de har erfaring at 6mnd med “samtaler” som tilstrekkelig. Fra Jan til midten av mars er det 2 1/2 mnd. I mellomtiden har de fått jobbet noe, la oss si 1 mnd. Fra juli til i dag er det 2 mnd. Er det kun dager/uker igjen før avtalen er på plass?

5 Likes

Nei.

Det ville vært negativt. Men det er jo bare et oppkonstruert fantasiscenario for å underbygge din påstand om at det er positivt at bare en pasient ble innrullert.

Det er korrekt for blant annet OS om mOS.

3 Likes

for å underbygge din påstand om at det er positivt at bare en pasient ble innrullert

Jeg uttrykker meg som spørrende da jeg ikke har peiling på om en slik beskrivende situasjon kan oppstå.
Jeg kommer altså ikke med noen påstander.

2 Likes

Merk deg også fra samme podcast hvor de snakker om at AZ systemet går saktere under covid situasjonen, alt tok lenger tid.

2 Likes

Joda, derfor jeg tok 1 mnd av reelt 3 1/2 mnd. Personlig har jeg stor tro på at de snart er i mål og at dette annonseres iløpet av september👍

2 Likes

I Covid tider kan endringen fra PFS (og mOS) over på ORR være gull verdt.
Som noen påpeker vil mOS ikke ta hensyn til om pasienten dør av Covid eller tett gallegang.
Men nå er altså ORR primært endepunkt, og de andre sekundære. Dette vil sikre en bedre Likelihood (LOA) på studien i mine øyne.

Edit
Møtte en krabbefisker fra Bamble i går, full sådan. Har har fortsatt trua. Og har økt :+1:

13 Likes

Interessant info. Krabbefiskeres vurderingsevner skal man ikke kimse av

4 Likes

Den siste Radforsk-podcasten (140) har jo blitt tolket og analysert opp og i mente. Det mest interessante synes jeg er fra 36:55 når Ronny driver voksenopplæring/påminnelse på hvordan kapital kan hentes inn: Emisjon, offentlige midler og…(han tar en pause)…eventuelle avtaler med samarbeidspartnere… Beroliger (eller hinter…) om at det ikke trenger å bli emisjon…

19 Likes

Jeg tror det er rimelig sikkert at det ikke blir en emisjon i nærmeste fremtid. Selskapet har hatt muligheter på å kjøre emisjon på langt høyere kurser enn aksjen står i nå, så hvis det hadde vært bekymring eller behov for ekstra finansiering hadde dette blitt gjort for lenge siden. PCIB vet hva som er på gang i kulissene og ser dermed ikke behov for emisjon med det første, tror jeg.

10 Likes

Jeg synes det var en interessant observasjon @ufo serverte oss. Og som han også påpekte, det var ingen påstand, kun et spørsmål.

Forøvrig, jeg setter stor pris på @arve1954 s bidrag på PCIB-tråden. Dersom man ikke har interesse av det som skrives, så er det jo bare å scrolle videre. Jeg ser virkelig ikke hva problemet kan være. :man_shrugging:

De eneste innleggene jeg absolutt kunne vært foruten er fra de som bevisst sprer usannheter, i både negativ og positiv retning.

18 Likes

Helt enig med deg Durable. Hvis ikke man liker det som blir skrevet er det bare å hoppe over innlegget. At folk blir kritisert for å dele mer enn nødvendig er jo tross alt opp til den som legger ut innlegget å bestemme.

5 Likes

I løpet av høsten vil jo veien videre for FimaVacc gjøres. Da vil de sannsynligvis trenge penger.

Så å utelukke en emisjon er nok ikke så lurt. De hadde ingen grunn til å kjøre en emisjon når kursen var høyere. Det er noen nolduser som sier at man bør kjøre emisjoner i øst og vest, men det blir bare tullete, man bør ha et konkret formål med pengene man henter. Og det vil man ha når veien videre for FimaVacc er klar.

Jeg tror riktignok at det vil bli en avtale med AZ og at det kommer inn penger i forbindelse med dette. Hovedgrunnen til at jeg tror det er fordi tidslinjen for avklaring med AZ og FimaVacc har harmonert hele veien. Først skulle begge deler avgjøres i sommer. AZ avgjørelsen ble utvidet med 6mnder, samtidig ble avgjørelsen på FimaVacc flyttet til høsten.

Det kan selvfølgelig være tilfeldig (covid-19, evt andre grunner), men jeg tror ikke det.

19 Likes

Syntes det deles særdeles mye fornuftig på bio insider, her på småprat og oss enkelte i mellom på pm når det gjelder PCIB generelt og fundamentalt enn hvor mange k vi har og hvilen smak du har på damer reker å rødvin så noe mere kjøtt på benet i fra den kanten med egne tanker rundt PCIB kunne jo vært foretrukket, men baken er som kjent delt i to.

2 Likes

Det er klart at utvidelse og videreutvikling av pipelinen til PCIB krever finansiering etterhvert, men tror nok at mye løser seg med en god avtale med AZ, noe jeg tror er rimelig sikkert vil skje.

7 Likes

Hvis alle hadde delt som Arve, hadde det ikke vært greit.
Men Arve startet det og personlig synes jeg han Kryddrer småpraten på en god måte :smiling_face_with_three_hearts:
God Helg :slight_smile:

10 Likes

No er eg like spent på korleis det går med pepperbiffen og den nye dama til Arve i kveld som kva veg kursen tar for PCIB på mondag, så håper Arve fortsetter å krydre småpraten :slight_smile:

4 Likes

Helt uenig, det bidrar til svada og kvantitet. Om folk som ikke like det de leser, bare scroller videre, kommer det på samme nivå som en facebook-gruppe. Verdiløst med andre ord.

4 Likes

Er her nogle, som har dybere indsigt i hvilke områder indenfor og udenfor onkologi-området, der er forsket i - i samarbejdet med AZ. Jeg ved godt at der ikke er meldt noget officielt, men man kan jo fange noget her og der.
Dybest set kunne jeg godt tænke mig et kvalificeret bud på antal indikationer indenfor og udenfor onkologi området en aftale kunne rumme.

1 Like

Korriger meg om jeg tar feil, men bekreftet ikke PW att resultatene fra forsøkene utenfor onkologi var klare i begynnelsen av Mai? Muligens i podcast 6-Mai? Så det vil si maks 2 måneders forsinkelse der, hva har forandret seg siden?
-Tregere byråkrati i big pharma, mye pga. fokus på vaksine, kan være nøytralt for oss, men muligens veldig positivt, men kan føre til ytterligere forsinkelser.
-Økt behov for finansiering pga. forsinkelser i RELEASE, kan muligens brukes av AZ til å krangle på pris og litt forsinkelser om det skulle føre til uenigheter. Utifra det jeg har hørt om AZ så har de stort sett alltid oppført seg og betalt fair priser for lignende avtaler, så er ikke så bekymret for det selv.

Personlig hadde jeg litt tro på en avtale til Q2, men er greit fornøyd med det vi fikk høre på presentasjonen og podcast etterpå. Er enig i att det kan komme når som helst og vil bli overasket om det drøyer til godt ut i November, men skal holde ut til over nyttår også.

Hjelper forsovet på psyken å sette korte mål også, ventet på Q2 nesten 2 måneder, ingen avtale men 2 måneder nærmere nyttår, nå ser jeg frem til sent September, litt ut i Oktober. Mulig det er bare meg men 6 måneder er ikke så ille om en stykker det opp litt. :grin:

Edit: @Stupet, hadde i utgangspunktet 09.05.20 i hodet som når han kom med den bekreftelsen, men husker ikke hvor jeg har det fra, hadde hvert fint om noen husker litt bedre ja.

5 Likes

Tror det kommer en emisjon, og at de største eierene også kan lese regnskap og regne burn-rate så det er ingen overraskelse :smirk:

Ref AZ og avtale gir det ikke mening at AZ skal kapitalisere på PCIBs kapitalbehov. Big Pharma forstår at er de interesserte er det sannsynlig at eksisterende aksjonærer er villige til å finansiere selskapet videre.

EDIT: I tillegg skal jo selskapet samarbeide med de. Dårlig start på forholdet om ledelsen føler seg snytt eller ellers dårlig behandlet :blush:

Kommer avtale og emisjon rundt årsskiftet. Emisjon garantert for av de største eierene.