Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ved Q4-19 (26.02.2020) i spørsmålsrunden etter 45min sier PW analysene på forsøkene utført de siste 6ukene av 2019 ikke er fullført men forventes i «near future» og at de er i aktiv dialog med AZ.

I radium 128 (06.05) helt på slutten så nevner JE noe om analyse av disse resultatene og at PW ikke vil svare på noe slikt så kommer ikke noe info der.

Men noen som har oversikten når PW bekrefter at analysene er fullført? Vet jeg har hørt det en plass, der han får direkte spørsmål om dette og svarer bekreftende men finner ikke dette igjen.

2 Likes

PW bekreftet ved Q1 at analysene akkurat vært fullført.

2 Likes

Men hva slags pris er de eksisterende aksjonærene villige til å sette på selskapet? Hvis de ikke klarer å stable på bena mer kapital enn at selskapet prises til 2mrd, hva slags signal gir det i forhandlinger med AZ?

Akkurat den slags føleri tror jeg du trygt kan regne med at Big Pharma blåser i. Det er den hardeste business, ikke en selskapsklubb. Aksjonærene i AZ er ikke interessert i å være snille med småselskaper, de vil ha avkastning på sin investering.

Ja, forrige gang måtte selskapet få spesialinvestorene i Nyenburgh om å garantere for emisjonen, det viste seg jo å være helt konge.

Ikke engang denne koblingen til Leiden som er noe av det som har blitt hetest diskutert på forumet var nok til å gi noen varig boost til aksjekursen. Temmelig overraskende.

3 Likes

Flere gode triggere nå i ukene som kommer. Samarbeidet med DCPrime er et bevis på at PCI virker. Fimabac lansering i løpet av en måned eller to? Videre før jul har vi AZ, partner i vacc og chem Asia. Shit med chem å forsinkelser, men pga corona. Videre flere i asien med GGK så der får de opp farten. Vi er best på levering av fremtidens Medesiner som CRISPR, genkoder og nukleinsyrer. Kastet vekk BioNTech hmm…som jo kunne blitt de neste i Fimanac med lik behandling som AZ. (Svære greier på gang med AZ;) Så kommer partner i Asia. Partner i vacc/avtale kanskje eget studie. Avtale AZ. Så første pasient USA og EU. Dette gjør det verdt å vente på GGK.

11 Likes

Men hva slags pris er de eksisterende aksjonærene villige til å sette på selskapet? Hvis de ikke klarer å stable på bena mer kapital enn at selskapet prises til 2mrd, hva slags signal gir det i forhandlinger med AZ?

Emisjon ankres til aksjekurs, og hva aksjemarkedet priser teknologi og forskningen til spiller mindre rolle i forhandlingene. AZ har gjort, og fortsetter å gjøre, egne evalueringer av hva teknologien til PCIB er verdt for AZ. Det er nemlig det som betyr noe, for AZ.

Akkurat den slags føleri tror jeg du trygt kan regne med at Big Pharma blåser i. Det er den hardeste business, ikke en selskapsklubb. Aksjonærene i AZ er ikke interessert i å være snille med småselskaper, de vil ha avkastning på sin investering.

Akkurat den slags føleri er kritisk for å beholde nøkkelpersonene i selskapet, som igjen er nøkkelen for AZ å få verdi av investeringene sine. Det er ekstremt dårlig butikk å kjøpe selskaper å ikke binde opp ledelse og andre nøkkelpersoner med gylne håndhjern. Det er jo faktisk hele poenget med opsjonsavtalene som var gjenstand for diskusjon bare for noen dager siden.

4 Likes

Ja Leiden var overraskende Save. Det var det kursmessig, men som at enkelte frykter at emisjon styrer kursen? Not!! OK…dårlig rekruttering er en faktor og at det ventes på svar mtp AZ. Men flere triggere i innlegget jeg nettop skrev som er verdt å ta med seg. Tror vi får AZ og vacc under juletreet. Hva tenker du da @Savepig kan være drivere nå i ukene som kommer mens vi venter?

Kanskje var det allerede priset inn at det skulle komme noe ut av denne van der Burg / leiden koblingen, men jeg hadde forventet at den skulle gi mer boost enn den har gjort.

Om selskapet trenger penger i en emisjon lenger frem, så skal dere være trygg på at pengene kommer inn til pcib.

4 Likes

Så det er mitt håp, men ikke nødvendigvis mitt estimat.
Det er mer 56 eller noe slikt, kanskje 55.
Fremdeles et betydelig premium.
Slår bankrenten ned i støvlene.

Spennende.

Hvilke beregninger/vurderinger har du lagt til grunn for 55-56?

2 Likes

Vel , det meste er jo poliklinisk, og det kliniske er i sjeldne sykdommer. Så sjeldne at man sliter med å rekruttere. Så oppgangen fra dagens kurs til rundt 55 er basert på erfaringen at tekinvestors hauusekor klarer å å dra opp kursen -

Ikke noe å si på den begrunnelsen. Solid.

5 Likes

Jeg tror ikke det trengs noen flere emisjoner i PCIB pga AZ men skulle de kjøre en 10 % på dagens kurs er det ingen krise, og kapitalbehovet vil være dekket. Null stress.

4 Likes

“Poliklinisk” fakstisk… :sweat_smile:

7 Likes

Hoert igjennom podcast 140 en gang til, og

Dette har antakeligvis noen nevnt tidligere, men Naar PW sier om avtalene med AZ i podcast 140, at vi kan ikke gaa ut og si noe, foer vi har wet ink paa pa papiret, hoeres det tydelig ut som han er sikker paa at PCIB vil inngaa en avtale med AZ. Men at Covid har utsatt dette.

Naar Ronny snakker om release og forsinkelser, sier han at blir det worst case, har vi ikke penger nok.

Saa etter og ha hoert paa, og lest mellom linjene i hva de sier i podcasten, er det ingen tvil om at PCIB venter ett innskudd fra AZ, men skulle det falle i fisk, kommer det en emisjon.

Og PCIB er helt uskyldige i hvorfor AZ prosessen er forsinket. Hele aarsaken ligger hos AZ. PCIB kunne ikke engang melde forsinkelsen foer de fikk lov av AZ. Derfor kom den etter 1. juli. Godt og hoere at alt har sin naturlige forklaring. Slik at PCIB har mottat mye ufortjent kjeft paa denne traaden. Alt for mye.

Det virker og som de leter med lys og lykt etter partner i ASIA. Men dette arbeidet har nok ogsaa faatt svi pga. Covid 19. Men dette er rimelig bull. Tipper den er paa plass foer jul.

Og de jobber med fimaVacc. Selv utover vaar nye Israel partner, virket det som det var mye paa gang med Vacc.

Hele grunnmuren virker og vaere lagt solid. Drawbacket er Covid 19. Men saa fort saker og ting kommer i gang igjen, har vi mye og se frem i mot. Mitt tips er at naar de kommer ordentlig i gang i ASIA, vil vi hente inn release forsinkelsen.

Problemet dog, er den nye eksplosjonen av Covid 19 smittede i verden. Vil det skape nye forsinkelser??;-(

Men en ting er sikkert. En 100 millioner dollar upfront avatale med AZ, f.eks. for 3 indikasjoner, vil loese alle PCIB’s problemer, for da vil vi ha penger nok til og kjoere igjennom Covid 19 krisen uten flere emisjoner. Da ville vi og ha nok penger til release studiet, samt penger til og sette igang ett eget fimaVacc studie.

22 Likes

@solo

Dette har antakeligvis noen nevnt tidligere, men Naar PW sier om avtalene med AZ i podcast 140, at vi kan ikke gaa ut og si noe, foer vi har wet ink paa pa papiret, hoeres det tydelig ut som han er sikker paa at PCIB vil inngaa en avtale med AZ. Men at Covid har utsatt dette.

Naar Ronny snakker om release og forsinkelser, sier han at blir det worst case, har vi ikke penger nok.

Saa etter og ha hoert paa, og leset mellom linjene i hva de sier i podcasten, er det ingen tvil om atPCIB venter ett innskudd fra AZ, men skulle det falle i fisk, kommer det en emisjon.

Det kommer vel an på øret som lytter. For meg er det helt nøytrale ord, og er akkurat det de må si. Dersom jeg ønsker å tole det på en megabull måte så klarer jeg det også. Ja jeg klarer til og med å tolke det negativt dersom jeg absolutt overanalyserer og leter etter feil.

Poenget mitt er at det kan tolkes på alle måter. Jeg opplever deg som en person som tolker det aller meste relatert til PCIB positivt. For min del legger jeg ikke så mye i det som ble sagt, de sa akkurat det de kunne si, og for meg er det helt nøytralt.

4 Likes

Akkurat dette med “wet ink” tolker jeg som at det gjaldt forlengelsen på 6 måneder.

6 Likes

Helt enig Troved.

Uttalelsene fra ledelse kan tolkes begge veier. Derfor er det patetisk at hausserne ikke innser dette.
En annen ting er at disse stadige utsettelsene slett ikke er bra for tilliten til PW og Co. I så måte sier den senere kursutviklingen det meste.

Sjog, hoerte igjennom en gang til, og her har du helt rett. Men ut fra hva Ronny sa i podcasten, er det ingen tvil om at PCIB forventer en avtale og penger med og fra AZ. Slik at det blir ingen emisjon foer dette er avklart. Vi faar haape det blir best case istedenfor worst case.;-)) Vi vil ha mer wet ink, og ingen emisjon.;-))

5 Likes

Tidligere paa denne traaden, spurte jeg ogsaa om hvordan PCIB kan bruke 29 millioner uten at noen pasienter er behandlet. Det kommenterte Einarsson slik , at han hadde sett spoersmaalet, (ikke noedvendigvis mitt), og han sa at det gidder vi ikke engang og kommentere, for i vanskelige tider skrur man heller opp innsatsen fremfor ned. Uten at jeg helt forstaar hva det inneholder.

Jeg trodde man maatte betale sykehusene pr. behandlet pasient, mens Einarssons svar tyder paa noe annet.

I tillegg virker Covid 19 strategien til PCIB og vaere og komme med i 2. runde, og redde verden naar det viser seg at foerste runde vaksinene ikke virker;-))

2 Likes