Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det er ikke gratis å rekruttere nye pasienter og åpne nye lokasjoner i Asia.

1 Like

Det er det nok ikke, men rekrutterer man naar man ikke har tid og ressurser til og behandle de pga. covid??

1 Like

Tror du må høre podkasten en gang til og spesielt denne delen der de snakker om sykehusene i Sør Korea og Taiwan.
De er disiplinerte, effektive og har god kontroll i Asia.
I Wuhan feks er det symbolpolitikk å arrangere store fester for å vise hvor flinke de har vært med tiltak.

5 Likes

Hoerte paa de for 20 sekunder siden, og det forringer ikke mitt svar til deg over. Ingen pasienter er behandlet i ASIA, og med den nye covid 19 eksplosjonen, kan det bli en stund til. Men PCIB har tydeligvis ikke knyttet pengebruken til antall behandlede pasienter. Det hjelper ikke og rekruttere, naar man ikke har tid til og behandle pasientene.

1 Like

Hvilken eksplosjon? Les hele denne:

Smitten i Asia er under kontroll, det er tilnærmet null spredning og livet er tilbake til det normale. Jeg antar at melding om nye pasienter i Asia er rett rundt hjørnet.

7 Likes

Hvorfor ikke tolke tilstanden og det som skjer nå positivt, ha trua og ha en spennende hverdag med at en avtale plutselig kan smelle på plass. Drømmen om å kunne spise ekte reker, kjøpe vin på flaske og kjøpe kjøkkenstoler til de andre i familien og kanskje betale tilbake sparepengene til ungene som har spart så lenge…

3 Likes

Sør-Korea hadde vel en stigende trend på bølge 2 når det ble sakt/diskutert i sist podcast, men trenden er synkende nå, så de har foreløpig kontroll over utviklingen. Er lave tall uansett sett i den store sammenhengen, men veldig bra for vårt studie at de har kontroll der. Hadde vært deilig med FPD Asia nå i September, burde være fullt mulig.

4 Likes

PW sier ar det er inkludert inn kun 1 pasient under coronasituasjonen, hva som ligger i denne uttalelsen? 1 pasient totalt i RELEASE, eller 1 pasient inkludert etter coronaviruset ble kjent eller det ble erklært en pandemi? Uansett er antall pasienter inkludert lavt og det er svært skuffende at det går så tregt. Hadde ikke Asia vært inkludert hadde det sett svært mørkt ut. Få inn en aktiv partner der så vil vi kunne hente inn igjen mye av det tapte.

1 Like

oppgitt grunn fra PW til at PCIB’s studie i kreft i gallegangen blir så veldig hardt rammet oppgis å være at pasienten etter behandling må være på behandlende institusjon 1 døgn etter behandlingen.

Og var det 2 pasienter pr år pr cite?

ja , det representerer nok en stor trussel mot landets helse-beredskap…

Tid for nytenking?

Tror personlig der er stor mulighet for at normenn har tatt kvelden medan kirurgene har sittet og handlet på FINN.

2 Likes

Pasientene gaar til sin lege, legen analyserer,=, og sender pasienten vider til undersoekelse. Viser det seg at pasienten har gallegangskreft, maa de finne ut om den er opererbar eller ikke. og behandle den selv, eller sende pasienten til sykehus de vet behandler gaalegangskreft pasienter.

Det burde ikke ta mange telefoner hvis man ringer de rette sykehusen i ASIA, for og finne IGGK pasienter. Dette finner de aisatiske sykehus fort ut. Og siden PW sa at de brukte de stoersste sykehusene, kommer antagligvis gallegangskreft pasienten spaserende inne av seg selv. Kan ikke forstaa at dette skal by paa saa store kostnader. For meg hoeres det helt villt ut og bruke saa mange millioner kr. paa dette, naar kun en pasient er behandlet.

1 Like

Kostnaden med RELEASE er høy innledningsvis på grunn av innkjøp av laser, opplæring, utstyr, etc. til de ulike klinikkene. Med andre ord er et sted mellom 34 og 44 klinikker sine “start-up” kostnader nå inkludert i regnskapet. Fra Q1 hadde vi 34 klinikker og vi hadde per utløpet av august 44. Kostnaden for de 10 siste aktiverte klinikkene kan man vel strengt tatt ikke garantere er med i Q2 resultatet, men en del av de er nok med. Noen av de vil man antageligvis se kostnadene på i Q3 (de senest aktiverte klinikkene). Jeg er ikke veldig skremt av kostnadsnivået per nå, jeg er mer bekymret over rekrutteringen.

Det snakkes ellers om tillit, og det er overhodet ingen tvil om at denne er syltynn. Ledelsen har en vei å gå for å gjenopprette denne. Det hadde ikke akkurat skadet oss aksjonærer at en børsmelding for en gangs skyld skulle komme før planlagt skjema! Ble ellers ikke klok på denne meldingen:

Oslo (Norway), 19 August 2020 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, today announced that a case report series from the Phase I study with PCI Biotech’s proprietary drug fimaporfin (AmphinexTM), for the treatment of inoperable extrahepatic bile duct cancer (eCCA), is accepted for publishing in Endoscopy International Open. The article has the title “Photochemical Internalisation and gemcitabine combined with first-line chemotherapy in perihilar cholangiocarcinoma – observations in three patients” and will soon be available online.

Ord som “soon” og “imminent” blir jo helt ubrukelige som målestokk. Kan man ikke klare å gi noe bedre klarhet i slike meldinger? September utgaven, oktober utgaven, etc. Nå sitter vi igjen og venter - og aner fint lite om når man skal forvente denne artikkelen. Nå bør det forresten jobbes på spreng i hele organisasjonen for å inkludere pasienter i både Asia, Europa og USA. Føler uflaks kontoen er brukt opp nå - nå bør de vise at organisasjonen evner å omstille seg raskt og være en aktør man kan regne med! Ellers var det fint å få en ny nettside på plass! A small step for man a giant leap for mankind :joy:

13 Likes

Nye nettsider! De har alt for lite å gjøre :wink:

22 Likes

Det har jeg full tillit til at det gjøres. Forklaringen på svikt i rekrutteringen som ble gitt; særlig grundig i Radium-episoden, hørtes svært plausibel i mine ører.

Den dagen jeg ikke lenger har tillit til styret, er det trolig flere andre aksjonærer - også store - som heller ikke har det. I så fall kan det vise seg ved neste generalforsamling (om ikke før).
Men der er vi etter mitt skjønn langt fra nå.

Første doserte pasient i Taiwan eller Sør-Korea er neppe langt unna i tid, og deretter vil det gå raskt. Begge landene har en incidensrate rundt den femdoble av den vi finner i Europa og begge synes å ha bedre kontroll på pandemien enn de fleste europeiske landene som deltar i RELEASE-studien.

28 Likes

At man en sen lørdagskveld snubler mellom preklinisk og poliklinisk synes jeg er helt innenfor.

2 Likes

Du snubler nok mer enn det med 55-60+ estimatet.

5 Likes

Ved ikke helt, hvad jeg skal udlede af dagens tweet fra AZ. Nogle bud?

8 Likes

Alt som har med RNA fra AZ er vel positivt med tanke på PCIB?

Virker som at AZ virkelig vil satse på dette området… Noe som er den største nedside risikoen for PCIB, dersom de forlater den satsingen.

2 Likes

Utklipp fra link over fra Temlor i fundamental tråd

fimaNac is especially advantageous in vivo :

- difficult to achieve a high concentration of vehicle/nucleic acid complex in target cells.

- Toxicity may limit the amount of vehicle used.

Det återkommer hela tiden inom genterapi oavsett typ: toxiciteten begränsar. Svårigheten är att leverera!

Mycket tyder på att det nu är löst för i alla fall vissa indikationer.
«
Jag hoppas att vi inte säljer Nac till AZ utan licenserar ut det till mycket högt pris för att sedan kunna licensiera till flera andra BPom resultaten är så övertygande som det verkar. Skulle AZ köpa lösningen på leverans inom genterapi hoppas jag att vi inte säljer Nac för mindre än 100 miljarder. Låter kanske galet men potentiella intjäningen är hissnande om levereringsgåtan nu är löst.»

17 Likes

Jeg famler nok lidt i blinde, vi er trods alt en god del udenfor mit faglige felt. Prøver dog dagligt at knytte de sammenhænge, der kan fortælle mig lidt om den kommende udvikling.
Her er linket til en udgivet artikel om CRISPR GUARD og hvad det kan (igen over mit niveau), så jeg ved ikke om den har nogen potentiel sammenhæng til PCIB.

https://www.nature.com/articles/s41467-020-17952-5

7 Likes

Kan det være at AZ testet ut firmaNAc med CRISPR-teknologi, før testperioden opphørte den 31. desember, 2020?

11 Likes