Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

perfekt! takker :relaxed:

2 Likes

Hvilken dato er Q3?

At enkelte ikke gidder å gjenta seg selv til det kjedsommelige er ikke det samme som at de har mistet interessen. Det meste har vel vært diskutert frem og tilbake gjentatte ganger. Jeg kan ikke se at du bidrar stort med faglige innspill. Sitter du på aksjer og har mistet troa så er det vel bare å kvitte seg med aksjene fort som fy!

13 Likes

11 nov

1 Like

1 Like

Skal ikke klage jeg da som har rydda i andre papirer og øka i fra 70 til 100k på rimelig kort tid og til en meget gunstig kurs.
Har ikke gjort dette pga. at jeg har mista troa må dere skjønne.
Statusen i selskapet ble veldig godt presisert i siste podd og plutselig så løsner ting og tang som lyn i fra klar himmel.
Nesten 100% sikker på at dette blir den mest spennende høst vi noen gang har opplevd i selskapet.
Avtale AZ er vel nr 1 men partner Asia og “normal” drift i sykehusene med innrulering av pasienter mm vil garantert gjøre store utslag på kursen.
Lufta gikk nok litt ut da vi fikk den berømmelige utsettelsen men tiden flyr og snart er vi 3 mnd inn i siste antyda “frist”.
Den som kjøper på dagens kurs gjør nok et varp om det går slik jeg og mange med meg tror.
Om 4-6 uker kan verden se helt annerledes ut for oss “gull-selskapet”.

20 Likes

Ebitor: E-mannen og sørlendingen har tydeligvis mistet interessen.

Nei, jeg har selvsagt ikke mistet interessen for Pcib. Det tror heller ingen av aksjonærene som har vært med lenge og satt seg inn i teknologien til Pcib har. Høsten 2020 tror jeg blir utrolig spennende. Mine spådommer er;

Avtale med AZ i september (senest oktober)
Partneravtale for fimaChem i Asia i løpet av de neste 6 måneder

Det var selvsagt skuffende at bare en person ble rekruttert til Release studiet siden februar/mars. Personlig synes jeg selskapet ga en god forklaring på grunnen til dette i Q2 presentasjonen og i Radforsk podcasten. Det er derfor ingen grunn til å tro at selskapet kunnet gjort noe særlig med innrulleringen. Det som betyr noe for meg er de nye tiltakene som selskapet planlegger å implementere. Disse inkluderer blant annet;

Sites i Ukraina
Økning i antall sites fra 40 til over 50
Pcib personale som skal følge opp sykehusene
«Online rekruttering» til Release studiet

Personlig tror jeg disse tiltakene kan øke rekruteringen betraktelig, men først må sykehusene starte opp igjen med behandling av disse pasientene. Når dette skjer er selvsagt det store usikkerhetsmomentet.

For de som får gallegangskreft er det svært vanskelig å finne informasjon om Release studiet hvis du ikke er så heldig å bo i nærheten av et sykehus som deltar i studiet. Hvis du googler cholangiocarcinoma, bile duct cancer eller andre relevante ord, er det i dag vanskelig å finne frem. Med «online rekrutering», er min forståelse, at hvis du googler de før nevnte ordene vil en blant de øverste treffene komme til en side (trolig hjemmesiden til Pcib) hvor en lett kan finne informasjon om Release studiet og hva en kan gjøre for å bli inkludert i dette. For å få dette til trenger en avtale med Google, men kostnaden for dette er ikke stor.

PW har sagt at tidsrammen for Release studiet er basert på 1 pasient per sites per år. Når en vet at rundt 1500 pasienter i Europa og 1500 pasienter i USA er aktuelle for denne behandlingen i året, høres en pasient per sites per år veldig lite ut (jeg vet at planen bygger på data fra tidligere studier). Med «online rekrutering» samt de andre tiltakene bør det være gode muligheter til å øke innrulleringen. Med bare 2 pasienter per sites per år kan innrulleringen gjøres i løpet av et drøyt år med mer en 50 sites. Det store usikkerhetsmomentet, er som tidligere nevnt, når åpner sykehusene opp for behandling av disse pasientene igjen!

Det var selvsagt også skuffende at det ikke ble en avklaring med AZ før 1 juli. Analysen av resultatene utenfor onkologi området tok i følge selskapet lenger tid en forventet (ble ferdig i mai). Forhåpentligvis ble tiden fram til mai brukt til å diskutere mulige avtaler for onkologiområdet. Hvis en antar dette, kan forsinkelsen av avklaringen med AZ bety;

Resultatene utenfor onkologiområdet er også svært gode (husk at PW i februar sa at innenfor onkologiområdet kunne fimaNAc bli den nye gullstandarden innenfor enkelte områder av nukleinsyrer). Gode resultater medfører at det må brukes tid til å forhandle om avtaler, dårlige resultater medfører at samarbeid avsluttes.

Forlengelsen av diskusjonen med AZ kan også skylles at AZ ønsker mer omfattende avtaler med Pcib, noe som trolig er mer krevende å bli enige om.

Uansett hva grunnen er til at partnerne trengte mer tid, de nå hatt mulighet til å diskutere dette siden begynnelsen av 2020. Jeg har derfor ingen tro på at de trenger resten av 2020 for å bli enige. Jeg tror at det kommer en avtale i løpet av kort tid, trolig i september, senest i oktober. Dette er også basert på ting PW sa i forbindelse med Q2 presentasjonen og Radforsk sin podcast. Han sa da at AZ måtte godkjenne pressemeldinger og avtaler. Det at han inkluderte avtaler kan bety at det meste er på plass men at AZ trengte mer til å få dette godkjent internt.

På Q2 presentasjonen i august sa Pcib at de ikke vil kommersialisere gallegangsproduktet selv i Asia. Det betyr at de trenger en partner i denne regionen. For å få mest effekt av en slik partner er det selvsagt ønskelig at denne kommer inn så tidlig som mulig. Det ble vel også sagt at de jobber med dette. Selv tror jeg at de har en partner på plass i løpet av 6 måneder. En slik avtale vil innebære mye penger up-front.

En avtale med AZ i løpet av kort tid samt en partneravtale for fimaChem i Asia vil medføre at Pcib vil bli tilført mye penger. Jeg er derfor ikke bekymret at Pcib trenger en emisjon for eventuelt å dekke økte kostnader til Release studiet eller å starte opp med noe i egen regi innenfor fimaVacc. En avklaring om veien videre innenfor dette området kan ifølge Pcib ventes i løpet av høsten.

142 Likes

Takk for et som vanlig meget informativt og godt innlegg. Dette oppsummerer alt om grunnen til at vi tror på PCIB som vi gjør!

5 Likes

Kjempe innlegg som vanlig :clap::star_struck:

Hva tenker du rundt Nac samarbeid som ble avsluttet ?Hva tenker du rundt DCprime avtalen som kom nå nylig?

1 Like

Snart på tide å prøve nye sko? :thinking::running_man:

5 Likes

AstraZeneca Shares Plunge As COVID Vaccine Study Put On Hold Due To “Adverse Reaction”

Kanskje dette vil lfytte deres fokus bort fra forsinkelser og tilbake til PCIB hvor de har gode resultater og vise til;-)) Og angaaende Covid 19, ser det ut som de maa komme opp med en splitter ny vaksine, foer PCIB kan bidra. Det maa vaere utrolig skuffende, etter og ha satset saa mye.

1 Like

Jeg tror vi kan forvente en melding rundt AZ i nåværende måned.

  1. PCIB kom ut med en melding om AZ samarbeid og hvor lang tid de fikk på seg til å bli enige om hva neste skritt skulle være 26.11.2019.

  2. Covid19 stoppet alt ca i midten av mars var det vel?

  3. Videre så kommer PCIB ut med en melding om utsettelse 13.07.2020.

  4. AZ fikk altså ca 3mnd før alt stengte i forbindelse med COVID og har nå hatt ca 2mnd til å fortsette sine analyser/vurderinger. Da er vi ganske nærme den originale tidslinjen på 6mnd.

Resultatene foreligger nå ifølge PW, det at AZ ikke har avblåst hele samarbeidet enda er ganske bull i mine øyne.

Klippet er fra Radium podcast episode 140. Jeg legger ut klippet igjen i tilfelle flere ikke har fått det med seg.

(Spekulasjonen i avsnitt 4 “2mnd”) kan være feil da vi ikke vet når resultatene faktisk foreligget. Grunnet utsettelsen ikke ble annonsert da fristen gikk ut så har jeg gått utifra at det ikke var snakk om veldig mye tid, noe ala midten av juli) Dette var også tiden hvor de fleste samfunn startet å åpne opp igjen.

14 Likes

Say what?

Dette er ren rutine og vil bli en kort stopp.

Og please slutt å fantaser om at PCIB “plutselig” er en del av AZ/Oxford vaksinen mot Cov19!
Det er bullshit!

14 Likes

“This is a routine action which has to happen whenever there is a potentially unexplained illness in one of the trials, while it is investigated, ensuring we maintain the integrity of the trials,” AstraZeneca spokeswoman Michele Meixell said in a statement. She said it is too early to determine the sick participant’s specific diagnosis.

4 Likes

Naa maa du roe deg ned litt og slutte og lyve. Jeg skrev at AZ maa komme opp med en helt ny vaksine som ikke gir bivirkninger for at PCIB skal bli inkludert. Det eneste man kunne haapet paa med dagens vaksine, er at den virket for daarlig, og at de i saafall kanskje ba PCIB om hjelp paa ett senere tidspunkt. . Men dette har jeg aldri skrevet noe om. Med andre har jeg aldri knyttet PCIB til Oxford vaksinen slik du paastaar. Hvorfor lyver du slik?. Ikke pent.

3 Likes

Nå er det slik at Fase 3-testingen av AZ sin Covid-19 vaksine er pauset og ikke stengt. En pasient har fått ryggmargsbetennelse og man undersøker nå om dette kan knyttes til vaksinen eller ikke.

6 Likes

Da faar vi haape det ikke er det.

2 Likes

Så snart Sorlendingen kommer på banen så snur kursen i fra minus til pluss. Han var for øvrig enig med meg i innlegget over om troa på avtale med AZ i løpet sept-okt. og at dette blir en spennende høst for oss alle.
Bare å glede seg og til dere som tenker/venter: ikke vent men kjøp i dag.

15 Likes

Skuggedal lovet meg at aksjonærliste vil komme på den nye hjemmesiden

3 Likes

great post @Sorlendingen. however as far as i remember the company has not commented on the quality of the results outside oncology, as they have not been allowed by AZ to speak about it yet the way they allowed them for oncology. we hope for good results that’s what we can say for now and if those results in non-oncology area were not good enough, i would assume we would have already landed a deal in oncology.

good things take time!

21 Likes