Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Nu finns den igen
https://www.pcibiotech.no/largest-shareholders/

6 Likes

Tette skott, eller ikke? I foelge PW er alt som skjedde foer nyttar ferdig analysert. Og AZ har evaluert en god stund, I tillegg kan man gaa ut i fra (helt sikkert) at PCIB har markedsfoert fimaVacc ovenfor AZ, slik at AZ godt vet hvilke resultater PCIB har oppnaadd. Da blir spoersmaalet, hvor mye vet de endelige beslutningstakerne i AZ om hva PCIB tilbyr. Er det disse PCIB snakker direkte med , eller kommuniserer de med nivaaet under som igjen selger resultatene inn til toppene som tar beslutningen?

Vel jeg tror, i og med at AZ paa sine hjemmesiderselv sier de satser stort paa leveringsteknologi, vet ganske sikkert alle som trenger og vite det noeyaktig hva PCIB tilbyr vedroerende fimaVacc, og sammenligner resultatene med hva de ellers benytter av leveringsteknologi. For dette er proffer som til enhver tid leter etter det beste som finnes i markedet. Slik at ved valg av leveringsteknologi, er nok ikke skottene saa tette at AZ ikke vet hva de trenger og vite for og ta en riktig beslutning.

5 Likes

Bra trykk i aksjen nå, er det noen som har begynt å posisjonere seg igjen eller er det tradere tror dere?

2 Likes

Ja,den kom rimelig fort. Og der er ikke de helt store forandringer .

2 Likes

Synes det har vært snakk om at PAS gjerne skulle komme med en analyse av Pcib, første som slo meg da jeg så taktskiftet i omsetning og kurs kunne derfor være at deres kunder har fått tilgang til den.
Muligens dette er helt på trynet tanker, men det skiftet plutselig fra helt dødt til skikkelig liv.

6 Likes

Jeg tror at AZ har lyst på kontroll over selskapet, for de er såpass store at de ikke nøyer seg med en del av selskapet. De vil ha full kontroll med alt som skjer i PciB
Men PciB-aksjonærene må mørnes en smule før de slår til
Går ut fra at styret lar hele selskapet gå for Algeta-pris, eller 10x av dagens kurs?

1 Like

Absurde algoritme utslag i dagens omsetning. Ser ut som Pcib aksjen er blitt en test stasjonen for sådanne. Møkka lei av å se på 400 postene på begge sider av bordet.

5 Likes

Bra kurs bra volum og til tider bra poster ? Hmmm ???

1 Like

Yes, det kan komme ett bud.

3 Likes

Vi hadde to veldig gode innlegg fra Soerlendingen og FiloD (FD fundamental traaden)i gaar. Det kan ha hjulpet.

1 Like

I tillegg ser vi at Arve har økt med 30k. Mange som vil være med på rødvin og rekefesten :+1::blush:

5 Likes

Det kan tenkes at en del sikrer gevinst i Quantafuel og bruker det til å laste opp i Pcib.

4 Likes

Har ikke noe imot å være bjellesau jeg men jeg tror nok mer at det er tidsfaktoren som “hjelper” oss. Tiden flyr og vi nærmer oss 3 mnd siden forlengelsen og bekrefter min sterke tro på avtale i løpet av inneværende eller senest neste mnd. NB. Bare tro/tipping. Har ingen anelse egentlig.

4 Likes

Med avklaring som rykker stadig nærmere så burde den i alle fall ligget på samme nivå som i august, dvs med støtte nederst på 50-tallet.

Oi oi trodde sperre på 48 ville bli et problem men det ble det ikke nei.
Kan dette bli en ekstra spennende dag da? Børspause neste???

4 Likes

Ja, er noen quantapenger som finner en trygg havn her ja :wink:

6 Likes

Forventa flere på banen jeg i dag med DET volumet og den kursen men mulig det er bare et blaff denne gangen også?

Ja vi får se om den blir kjørt ned igjen på lavt volum som den pleier :wink:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-141

PCIB de første 4,5 minuttene

Vi er vel i en endringsfase mht profilering og satsing nå fremover for PCIB.
Ser vi de første tegnene på en aldri så liten omlegging utført av de siste nyansatte ( fra videnskapelig forskning til å satse på det som gir kapital)

Flott , mere av dette :slight_smile:
Hva blir det neste?

2 Likes

Det er vel ikke motstand å snakke om før på 50-tallet. Men trengte vel en liten pust i bakken der rett før den skulle runde 50…

En grei “happy ending” i dag ville vært å nå motstanden på 55, og så lagt seg til rette for natten på støtten på 53.

1 Like