Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det er ikke bare opp til styret å avgjøre. Jeg tviler litt på at Must godtar et salg til 10x dagens kurs, i så fall har nok AZ gitt ham ganske mye av det han ønsker seg utover det økonomiske.

Jeg skal ikke gråte av 10x dagens kurs selv om jeg tror teknologien har potensiale til å bli verdt enda mer. Men selskapet har uttalt en strategi om utlisensiering på ikke- eller semi-eksklusiv basis, og jeg tror ikke de ønsker å avvike fra den strategien. Jeg tror det er dette som har ført til forsinkelse (AZ ønsker eierskap/eksklusivitet) og at man nå forhandler om en semi-ekslusiv lisens som begge parter kan være fornøyd med. Det er mye troing her, men jeg blir veldig overrasket om dette eventyret ender med AZ oppkjøp.

6 Likes

Hvor mange % av porteføljen din er i PCIB

(Rundet av til nærmeste alternativ)

  • 10
  • 20
  • 30
  • 40
  • 50
  • 60
  • 70
  • 80
  • 90
  • 100

0 stemmegivere

1 Like

He He. Mange som er all in. Godt vi er flere.

3 Likes

Kommer litt an på hvor mye som står på spill?

PCIB er helt klart en foretrukken kandidat å være all inn i, med tanke på risk-reward (så lenge man har en lang tidshorisont).

@heywhoaman

Følger resonnementet ditt fullt ut. Altså; skulle det bli satt fram et bud på selskapet betyr det at forhandlingene er brutt. Og at forhandlingene er brutt, skal meldes uten opphold. På det tidspunkt vil det bare være styret og ledelsen som kjenner til et budet - alternativt at det ikke foreligger noe bud.

Dersom AstraZeneca - mot min sterke formodning - skulle velge en slik framgangsmåte, tror jeg de bør ta veldig hardt i og ikke spekulere i at kjøttvekta av PCIB-aksjonærer er uvitende nisser på berget. Men framfor alt vil nok AstraZeneca unngå å stelle seg slik at de i praksis inviterer til budkamp.

Sjøl føler jeg meg ganske så sikker på at vi i løpet av høsten får en omfattende og lukrativ lisensavtale på bordet. Da mener jeg en avtaleverdi på mange milliarder kroner og en relativt høy upfrontandel.

Før den tid er RELEASE-toget i gang igjen med rask innrullering av pasienter i Taiwan og Sør-Korea (førstnevnte med interessant kopling til Kina, jf. Walday).

32 Likes

Hvis du er lesedyktig så ser du at det er kontroll over selskapet for AZ jeg mener er det primære. En av utgangene kan være full overtagelse
Og det er styret som kommer med anbefalinger overfor aksjonærene. M .a.o hvis styret mener det er bra så skal det mye til at de ikke får tilslutning.

Fase 3-studiene for AstraZenecas coronavaksine er gjenopptatt i Storbritannia etter at de ble stoppet tidligere denne uken på grunn av sikkerhetsproblemer, ifølge selskapet lørdag.

AstraZeneca sa at det mottok bekreftelse fra Storbritannias medisinske helsemyndighetsmyndighet om at det var trygt å gjenoppta de kliniske studiene.

Dette er «standard prosedyre utløste en frivillig pause slik at uavhengige komiteer og interne regulatorer skal kunne gjennomgå sikkerhetsdataene», skriver selskapet. Testingen i Storbritannia kan gjenopptas, men status for testing andre steder er fremdeles usikker.

6 Likes

Bud, eller ikke bud. Er resultatene saa gode at AZ ikke vil dele disse med andre BP selskaper, har de ikke noe valg. Vi faar snart svaret paa dette.

5 Likes

Jeg tviler veldig på at AZ kommer til å by på selskapet i denne omgang.
Slik synsing fører bare til kjempestore forventninger og et digert fall når det viser seg at de “bare” ønsker samarbeid eller ett mindre partnerskap.

4 Likes

Huff huff! et lite eller stort partnerskap for en biotekmygg med et big pharma :sweat_smile: :partying_face:

Kjempestore forventninger og fall??? Kursen er allerede ned nesten 40% i år! Hvor er de store forventinger?

På tråden synser alle. Og det er selvsagt ikke slik at validering av en biotekmygg sin teknologi ved big pharma er tristesse

4 Likes

Derfor “bare” i hermetegn.

1 Like

Lurt :joy: :rocket:

1 Like

Nåvel. Must har ikke kontroll i selskapet med sine 10% +
I den nåværende situasjonen tror jeg at et flertall ville godtatt ‘Algetapris’
Det er rundt 10x.
Hva som kommer senere er vansklelig å spå, men lykkes selskapet på alle områder er det i minste laget

3 Likes

12 Likes

PCI Biotech 9 plass over unormal høy omsetning på 269,5%

Side 68 i fredagens FA.

9 Likes

Situasjonen i verden nå, skulle tilsi at selskaper som Pcib burde skutt i været, ikke sunket 40%!!???!!!
Men mye kan skje før året ebber ut,
Noe jeg også tror det kommer til å gjøre​:metal::boom:

7 Likes

Vi nærmer oss noe.
Og om samarbeidet har båret frukter, så er det i ingens interesse å forsinke salg av fruktene.

5 Likes

Håper ikke dette var ment som et argument for dnda et tilfelle av “råvareeksport” av fremragende norsk bioteknologisk forskningsinnsats.

3 Likes

Tja
Jeg selger på 74
edit
64

Sånn skulle våre veger skilles.

4 Likes