Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Fordi det er hvor gammel du er?

6 Likes

Selv 54 er jo et attraktivt premium i forhold til dagens kurs.

Det kommer vist an på ens gak og forventning.
Edit glemte helt den norske krones udvikling dvs olieprisen.

The beauty med marked som aldri er effisient? Noen andre syntes det var svært attraktiv pris på all time high. Plutselig KAN de få rett. Og det til de grader. Ingen som vet, men lykkes en i biotek er ATH lav. Dette er biotek

5 Likes

At ikke du har solgt for lengst… Du hadde fått 30% mer avkastning enn ditt mål bare i Juni

5 Likes

Jadda for en massering av ordrebildet. Håper noen å få fram selgere? Pareto vet jeg har ringt et par aksjonærer. Prater om nye investeringer eller undersøker om noen vil selge PCIB aksjer? Analyse og kursmål på gang? Uansett godt volum på solid oppgang i går. Hvis noen virkelig vil ha ålreite poster i PCIB tror jeg kursen må langt høyere. TA og fundamentale, er dette dagen for kurser 50+?

Kan den neste boomen innen ESG være norsk biotek?
Foreløpig kun Vaccibody med mcap på ca 10 milliarder som har snev av internasjonal biotek prising?

PCIB sin mcap 1,8 milliarder. Det kan være rett prising det, men virker snodig gitt pivotal fase innen onkologi?

5 Likes

Jaja, dette står det alt om i Lovdata ang. aksjeselskap
Men det blir som kjerringa mot strømmen

På den siste artikkelen:

or PCI Biotech producing cancer vaccines

Edit: gammel artikkel. Men produserte PCIB vaksiner i 2018?

1 Like

Ikke direkte vaksine, men de viste at T-celler kunne trigges

Stille i dag, robotene programmeres for et nytt kjør?

3 Likes

Mulig roboter eller sulten gjedde i sivet?
To sider av samme sak?

Sett mot gårsdagens oppgang og volum og med dagens åpningsauksjon lukter det rally i dag. :crossed_fingers:

Volume is picking up quit nicely.

Hvis det blir volum over en million aksjer da tror jeg virkelig noe stort er på gang :pray: :bomb:. Mye synsing, men det er det eneste vi har per nu. Håper på gode diskusjoner med noe mer håndfast snart.

Mulig det har kommet interesse fra nye investorer etter Pareto konferansen. De viste vel til en analyse light med peer sammenligning hvor PCIB kurs kunne 4 dobles alene litt fram i tid på kun RELEASE studien.

Kommende uke er det ny og internasjonal investeringskonferanse.

Where to meet us: List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

  • PARETO Securities’ 11th annual healthcare conference , Stockholm Sweden, 2-3 September 2020. Virtual company presentation 11:00 – 11:30 CEST on September 3rd.
  • H.C. Wainwright 22nd Annual Global Investment Conference – September 14-16, 2020 (Virtual Conference). Virtual company presentation 16:00 CEST on September 14th.
7 Likes

At aksjen nå står under 50,- bør være en god kjøpsanledning. Utsettelsen med AZ tyder på at noe større enn en vanlig samarbeidsavtale er i emning

16 Likes

Nesten utrolig at vi “siger ned” igjen. Kursen er ned ca 50% i fra toppen for få uker siden og det selv om timeglasset snart er halvert på ventetida til avklaring med AZ . Er vel slik at man ikke skal forstå alt som hender på børs men nå er jo kursen på et nivå som egentlig er under det bare “gallegangen” verdsettes til om jeg husker rett i fra tidligere regne-eksempel ? DVS vi har allerede priset inn NO DEAL !!!
Så nå kan vi sove godt i helgen gutter for PCIB er kursmessig på tørt land. (leker meg litt i Qfuel jeg om dagen - der svinger det kan man si)

9 Likes

Det har nok vaert litt for mange “imminent” varianter i PCIB de to siste aarene til at selskapet nyter markedets fulle tillitt. Det baerer nok kursen preg av. Men paa den annen side, kan man benytte anledingen til og kjoepe rimelige aksjer, foer take off.

3 Likes

Noen mener vel at det er haussing å si at kursen burde forbli på 35-55kr selv ved NO-DEAL med AstraZeneca, og derfor rapporterer de innlegget. :man_shrugging:

Det er nok av forumdeltakere som ønsker kursen «i dass», selv om de hverken har eller har planer om å kjøpe aksjer i fremtiden.

Merkelig, synes jeg, å bruke tid på aksjer man ikke har tro på.

14 Likes

Skuffelsen etter bare en 6mnd utsettelse må jo sies å være stor, så et avslag med AZ frykter jeg skuffelsen blir gigantisk og at den skal under 30 må jo sies å være svart sannsynlig, sikkert ned på 26/27 som har vist seg som solid støtte tidligere. At den stabiliserer seg noe høyere etterhvert er vel sannsynlig (eks som nevnt 35-55), tror uansett no-deal med AZ er utenkelig gitt de resultatene de har oppnådd sammen samt AZ lot sin identitet i samarbeide bli avslørt.
Spennende tider, tror FPD Asia kommer først, den kan umulig være langt unna.

7 Likes

Helt enig i dine betraktninger @Stupet
Opplagt at kursen vil få seg en ny solid knekk hvertfall kortsiktig dersom det blir meldt at det IKKE blir en avtale med AZ, å tro noe annet mener hvertfall jeg er som å tro på nissen.
Man skal ikke glemme at mange utelukkende fortsatt sitter i aksjen kun av en eneste grunn, melding om avtale med AZ.
Hva en måtte mene aksjen er verdt etter en slik melding er noe ganske annet enn hva kjøperne er villige å betale, sånn er det bare.

2 Likes

Fase 3-studiene for AstraZenecas coronavaksine er gjenopptatt i Storbritannia etter at de ble stoppet tidligere denne uken på grunn av sikkerhetsproblemer, ifølge selskapet lørdag.

AstraZeneca sa at det mottok bekreftelse fra Storbritannias medisinske helsemyndighetsmyndighet om at det var trygt å gjenoppta de kliniske studiene.

Dette er «standard prosedyre utløste en frivillig pause slik at uavhengige komiteer og interne regulatorer skal kunne gjennomgå sikkerhetsdataene», skriver selskapet. Testingen i Storbritannia kan gjenopptas, men status for testing andre steder er fremdeles usikker.

2 Likes

Hvis det ikke blir noen avtale med AZ-helst oppkjøp- så bør det få konsekvenser for ledelsen i PciB også. Jeg tror det er nok av større farmasiselskaper som kan tenke seg å overta PciB. Det er klart ting tar tid i denne bransjen. Men 12 år uten en krone fra interessenter er for dårlig

5 Likes

Vi kommer nok garantert til å ligge å surre rundt fredagens sluttkurs pluss minus noen få kroner inntil det kommer en avtale med penger på bok. Råtipset her er starten av oktober. Men viktigere enn på boka er accept fra BP om at shitten funker. En avtale med AZ vil vekke oppmerksomheten i hele sektoren. Vil sikkert øke rekrutteringen i GGK pga økt tillit.

6 Likes

I den grad innlegget til Arve ble slettet, synes jeg dette også bør slettes. Har nada med PCIB å gjøre.

1 Like