Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg tror ikke dette er helt garantert, forventer heller en noe oppadgående trend ift forventninger med AZ avgjørelsen. I tillegg vil FPD Asia og eventuelt USA kunne bidra med optimisme.

4 Likes

Det er andre her som har gjort den rutinemessige stansen for AZs testing av koronavaksine til et tema uten at innleggene ble fjernet. OG en viss relevans har det nå uansett for PCIB hvordan det går med AZs vaksineprogram.

4 Likes

Merkelig hvis noen mener kursen skal i dass når de største aksjonærene, Arctic sec kursmål 82-86kr og Pareto sin light analyse med 4 ganger oppside tilnærmet KUN er basert på RELEASE studien alene. At det finnes tradere her inne er det liten tvil om. Men de stabile top 20 og også brorparten top 50 som har vært investert lang tid før AZ ble kjent er hovedsakelig in it for the RELEASE. Som analytikerne sier alt annet er tilnærmet bonus.

4 Likes

Må bare for n’te gang gjenta at det er styret som er aksjonærene tillitsvalgte og som står ansvarlig for de strategiske valgene selskapet gjør.

Det sagt, det kan da umulig være slik at hvilken som helst avtale er god nok. I så måte har jeg full tillit til at sittende styre har klare begreper om hva PCIBs plattformteknologi er verdt og at en eventuell avtale skal gjenspeile dette.

Oppkjøp er noe noe ganske annet. Men også ved et eventuelt bud (satt fram på redelig vis og ikke fiendtlig) har styret en rolle. For et slikt scenario har nok styret allerede en viss innsikt i hva de største aksjonærene vil anse som “a fair value”. Et skambud bør derfor uansett bli direkte avvist av styret mens et anstendig bud vil bli lagt fram for aksjonærene til aksept eller avvisning.

16 Likes

Enig med deg, men psykologien vil kunne slå inn og vi vil med stor sannsynlighet se dropp i kursen ved slik melding, men som jeg skrev over, mest sannsynlig helt kortsiktig.
Topp 50 er relativt stabile, de har redusert med ca. 1,4 mill aksjer siden årsskiftet.
Jeg mener det er greit å være oppmerksom på slikt selv om de fleste av oss ikke tenker for hardt i de baner, vi ønsker en avtale med AZ og da kan oppsiden være meget pen!

4 Likes

Det blir for dumt å forsøke å bagatellisere effekten et brudd med AZ vil ha på kursen, det blir nok ulik hva vi har erfart tidligere. Tror kursen er vesentlig høyere når dette foreligger så fallet blir stort. Emisjonsspøkelset, usikkerhet på teknologien (har AZ sett et alternativ) osv vil dukke opp.
Men ja, fimachem er veldig solid, men skuffelsen overgår garanterer dette mange ganger den første uken etter er eventuelt avslag fra AZ. Tror ikke det blir utfallet uansett, det er ingen gode alternative delivery løsninger for AZ tilgjengelig pr.idag

4 Likes

Ja ja med både RELEASE og en AZ avtale DA tør jeg ikke tenke på hvor stor russiske prosent det blir :bomb: :pray:

Hvis ikke folk er fornøyd med sitsen i RELEASE studien som ser mer og mer ut som blockbuster garanti (med Asia sites og ved markedstilgang) da får det bare være :sweat_smile:

7 Likes

Ja caset ser unektelig bra ut, men vi er ikke i mål enda.

5 Likes

Det blir avgjørende for markedets reaksjon på et eventuelt brudd om det blir informert årsaken til bruddet. Dersom f. eks. AZ legger et bra beløp på bordet, men som da likevel er for lite til at ledelsen i PCIB godtar det, vil bruddet neppe medføre stort kursfall.

7 Likes

Enig i det, men hva er sannsynligheten for et slikt utfall? Forskningssamarbeid i 5år med gode resultater, evaluering i opp til 12mnd for diskusjon av veien videre. Ser de synergier og AZ ønsker videre arbeid så betaler de garantert hva teknologien er verd, uansett om det er svimlende summer(ref andre avtaler det er linket til her tidligere)

4 Likes

“det er ingen gode alternative delivery løsninger for AZ tilgjengelig pr.idag”

Vet du med sikkerhet at AZ ikke har andre gode delivery-løsninger som PCI-teknologien blir målt opp mot i deres nåværende evaluering?
Minner bare om at Ultimavacs vraket PCIB`s løsning til fordel for en teknologi som passet bedre for de.

2 Likes

Når man leser PCIB-tråden nå så ser en ikke mye forventninger til avtale iallefall. Kunne vært morsomt å høre hva f. eks Rodjer og Stupet ser for seg HVIS det kommer avtale. :wink:Avtalestørrelse, upfront og kurs dagen etter.

5 Likes

Jeg tror AZ satser skikkelig på pcib og at avtalen blir gigantisk, nøyaktig antall indikasjoner, up front etc blir bare synsing om jeg skulle kastet ut noe, men tror faktisk ingen blir skuffet, ikke engang Solo

7 Likes

Nei, jeg vet ingenting med sikkerhet og det viktigste er jo at pcib og AZ har oppnådd gode resultater. Om AZ har andre delivery løsninger så tviler jeg likevel sterkt på de forkaster pcib sin uansett, det er ingen delivery som er universal og fungerer over alt.

4 Likes

Kan så være. Men PW uttalte vel nå nylig at AZ nå var i en fase hvor PCIB`s leveringsløsning ble evaluert opp mot andre løsninger.

Håper og tror at PCIB`s teknologi vinner frem slik at det blir en avtale, men føler meg ikke like sikker som enkelte andre her på TI. Her som ellers bør man ikke selge skinnet før bjørnen er skutt :wink:!

1 Like

Må bare si at pcib er min nest største investering etter Photocure og jeg både håper og tror på en avtale, jeg tror sågar på en meget bra avtale.
Jeg var også blant dem som mente at melding om 6mnd forlengelse er et “skalkeskjul”, jeg tror det kommer noe på bordet lenge før nyttår, egentlig mente jeg september som passende. Ferietid stjal noen uker i juli/august samt covid 19 forsinkelser kan bety en konklusjon i september, senest oktober.
Når det gjelder størrelse på avtale så har jeg mine tanker og ønsker om kurs, men føler å holde det for meg selv.

15 Likes

Hva har blitt av Pål F. Stemmer det at han sluttet hos Arctic?

Eneste med PCIB analyse?

Flyttet til Lund.

1 Like

Som Sørlendingen nevnte mener PW PCI kan bli gullstandarden innenfor delivery ved noen indikasjoner, hva om PW hadde resultatene fra samarbeidet med AZ i hode når dette ble uttalt? Sannsynlig? Ja, det er jo det.

8 Likes

Pål Falck er begynt som CBO i det svenske selskapet Oncorena AB -
https://www.oncorena.com/

Kilde: LinkedIn

6 Likes

Lars Mørland Knudsen har visstnok tatt Falck sin posisjon i Arctic ifølge Elisabeth på Radium sin podcast

4 Likes