Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jepp, nå er de inne i perioden der man skal avgjøre om og hvordan man eventuelt skal gå videre med samarbeidet. PCIB satte foten ned og de ønsker noe mer konkret og håndfast dersom de ønsker å samarbeide videre. Så er det jo opp til AZ om de ønsker å etterkomme dette. Det ser i all fall lovende ut, for de har hatt 9 måneder på seg til å si at nei, noe de ikke har gjort :slight_smile:

4 Likes

La oss ikke være så negative da gutter. Dagens kurs tilsvare 50% av det “ekspertene” mener “gallegangen” er verd så no deal betyr ikke langsiktig kursras ( men vi vil få en kortsiktig reaksjon).
Studiene med AZ ble avbrutt pga MEGET gode resultat og at det nå måtte koste å bli med videre så hvorfor være negative?
Tidsfaktoren skremmer mange ut av aksjen men vi “gamle” trofaste sitter og det er vel ikke uten grunn at topp 50 gjør som oss?
Vaksinedelen kan bli veldig spennende da mange mener vi sitter på nøkkelen til neste generasjon vaksine mot pandemier så jeg tror vi bare har sett starten på et eventyr med PCIB.
Mitt råd: LØP OG KJØP. Aksjen er direkte latterlig billig.

4 Likes

Hvem er så negative da? Sikter du til meg, så er jeg faktisk ikke negativ. Prøver bare å være litt realistisk mht posisjonen til PCIB i forhold til AZ.

1 Like

Nei ikke spes deg men synes “stemningen” på forumet er litt negativ og det synes jeg er helt feil i dagens situasjon. Mulig avtale med AZ er ikke på noen måte mindre i dag enn for 3 mnd siden men markedet er tydelig av en annen oppfatning og det er jo gull for dem som har troa og vil øke sin beholdning.

1 Like

Hvis selskapet vil gjennomføre en emisjon for å sikre nok kapital så bør de vel gjøre det før et evt. sammenbrudd i forhandlingene med AZ?

Chrkni skriver

PCIB satte foten ned og de ønsker noe mer konkret og håndfast dersom de ønsker å samarbeide videre.

Dette er vel mer en hypotese fra din side?
Kan ikke se at påstanden er verifisert fra selskapet

Det er vel ikke så mange som gjør emisjoner 2 år før behovet er der?
Greit om dem skal i gang med nye studier uten partner på plass men vi er ikke der pr i dag så emi kan du glemme inntil videre ( og til evig tid om det går slik jeg tror)

Så du tenker dersom det ikke blir avtale med AZ, så skal PCIB holde dette tilbake, deretter kjøre en emisjon og så melde om at det ikke blir et videre samarbeid med AZ? :stuck_out_tongue: Det er noe av det dummeste jeg har hørt.

En eventuell emisjon bør uansett tilfelle komme etter at veien videre med FimaVacc er avklart.

Utfallet av samtalene med AZ kan også føre til at en emisjon ikke er nødvendig for å realisere FimaVacc planene :wink:

6 Likes

Står du på hodet når du leser andre sine innlegg?
I motsatt fall bør du forstå at de da vil gjennomføre en emisjon lenge før diskusjonene med AZ er ferdige

Jeg kan prøve med te-skje.

Dersom PCIB lander en avtale med AZ vil det sannsynligvis være svært positivt. Gitt tiden disse samtalene har tatt og at all data for samarbeidet er analysert vil det være naturlig å anta at det er større sannsynlighet for en avtale enn at det ikke blir en avtale.

Hvorfor da kjøre en emisjon nå/før en eventuell kollaps, dersom det er sannsynligvis blir en avtale?

Hva er dine tanker om dette, eventuelt dine tanker om det jeg skriver?

5 Likes

Det er noe med å gardere seg for PciB skjønner du. Hvis de ikke får til en avtale kan selskapet bli ute å kjøre skjønner du vel

De er vel relativt godt gardert med cash-beholdningen de har nå, syntes du ikke? Den kan rekke til interim. FimaVacc kan dog endre dette, men det må jo bli avklart først.

Gitt din logikk kunne de jo bare kjørt en emisjon i januar, hvorfor tror du de ikke gjorde det? Og hvorfor tror du ikke at de kjører en emisjon nå?

3 Likes

-Og hvorfor tror du ikke at de kjører en emisjon nå?

Det er det de burde gjøre for å gardere Release -studien
Jeg tror de burde gjøre det. Jeg tror ikke at de ikke burde gjøre det

«Alle» sitter og venter på en avtale med Nac-avtale med Astra Zeneca.

Det kan hende vi blir overrasket, og at det første som dukker opp er en avtale med Astra Zeneca, innen…FimaVacc. :thinking:

Etterfulgt av en Nac-avtale med AZ på et senere tidspunkt, kanskje dette også i 2020.

2 Likes

De får alltid inn mer penger om de trenger senere. Eg forsvarer lett min posisjon om det skulle være nødvendig i 2022.

Men eg tror på tidlig godkjenning av etiske grunner. Allerede fase 1 tall tilsier at kontroll gruppen burde vært stoppet.

13 Likes

Det kan du jo godt mene, jeg tenker at de er godt dekket opp med omkring 8 kvartalers drift, cash holder kanskje til interim. Finansene er jeg ikke bekymret for.

I tillegg så sitter de med mer informasjon om samarbeidet med AZ enn oss, de vet også hvordan forhandlingene går. Det kan hende de vet de har et ess i erme der.

Jeg har tillit til at de har bedre kontroll på dette enn deg og meg, og at de eventuelt kjører en emisjon når de har behov for dette. Det er ikke pressende behov for kapital slik situasjonen er i dag. Da har i all fall god trackrecord og har sikret finansiering for selskapet enn så lenge.

15 Likes

Hva vet vi. Resultatene kan vaere revulusjonerende. Og da kan avtaleprisen bli det samme. For hvis AZ sier nei fordi PCIB ikke vil gaa med paa en lav pris, vet de at vi kan selge de til andre BP selskaper.

6 Likes

Jo de kan være det. Men er det ikke da rart at ikke AZ må konkurrere med flere andre beilere? Det hadde uansett vært den mest effektive måte til å fått presset opp prisen.
Men for alt vi vet, kan det ha vært flere å banket på døren, uten at PCIB fant det bryet verdt å åpne. Det sier i tilfelle litt om hvor langt de faktisk er kommet mot enighet med AZ. Det sier samtidig det meste om hvorfor de ikke benyttet sjansen til emisjon når kursen var dobbelt så høy som nå. En full pengebinge er jo et godt forhandlingskort.
Når situasjonen er som den er i dag, velger jeg å tro at ledelsen i PCIB vet hva de gjør og at det betyr at en avtale bare mangler små detaljer.

9 Likes

Hvis du ikke åpner for andre beilere når du ligger i forhandlinger er du komplett idiot.

Er akkurat som å kjøpe seg hus det. Myen enklere å forhandle pris når du er eneste kjøper.

1 Like

Fristende å si at man må være idiot for ikke å skjønne hva jeg mente…
Dersom man er enig i det aller meste med et selskap som AZ, er det liten hensikt å åpne døren for andre. I en tidligere og mindre avklart fase, ville det selvsagt vært noe annet

5 Likes