Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Dette er så lite sammenlignbart med å selge et hus som det går an :see_no_evil: Det er åpenbart at AZ har fått en tidsbegrenset “first refusal” her, og det vil etter min mening gi oss en god avtale. Det er ingen andre BP som kaster seg inn i en budkrig uten selv å ha vært delaktig i tester og resultater.

6 Likes

Lurt med fler budgivere, men det er viktig å huske at forskningsresultatene er PCIB sine ved et evt samarbeidsbrudd. Og hvis de er spektakulære, så vet AstraZeneca hva de går glipp av dersom de ikke er villig til å betale riktig pris og/eller gi gode nok betingelser.

3 Likes

Dere er altfor godtroende! Evt biased.

Vi får se geiran, men å sammenligne en komplisert avtale mellom to biotek-selskaper med et huskjøp er iallefall naivt…

7 Likes

Forøvrig:

Hvordan rimer teorien med nye inngåtte avtaler?

1 Like

Da jeg solgte leiligheten min på løkka, ville kjøperne ha en privat visning før den offisielle. Det endte med at de slang 520k over takst på bordet for å sikre seg den uten at andre parter ble involvert. Så det finnes mange veier til Rom.

4 Likes

Nye forskningssamarbeid behøver ikke å komme i konflikt med de områdene PCIB og AZ samarbeider om med mindre AZ vil sikre seg hele Nac. Selv da er det ikke verre enn å avslutte samarbeidet hvis ikke AZ ønsker å videreføre det.

For alt vi vet kan AZ være positive til disse samarbeidene og de resultatene de kan gi.

6 Likes

Ser ut som mange har glemt at AZ har vært “partner/sponsor” i mange år ? ikke bare å åpne døra for andre så lenge AZ er villig til å betale en bra slump for å gå videre.
Blir det ingen avtale så kan man finne frem roperten men inntil da får vi bare roe ned. Jeg føler at vi sitter med beste kort på hånden så tror nok dette går vår vei.

14 Likes

Og du er alt for forutsigbar i din negativitet.

9 Likes

Negative og sure skribenter viser at aksjen er. uhyre interessant😉

6 Likes
  • Publication in process in scientific journal

Angående Vacc. Kan dette være nært forestående?

6 Likes

Må legge på en liten lattersmiley her, da det har vært “nært” forestående så lenge. Jeg håper dog at manglende publisering skyldes at man er i en prosess for Vacc Fase 2. :slight_smile:

1 Like

Trolig er - i likhet med så mye i disse tider, spesielt innen alt som har med helserelaterte ting å gjøre - mange av de medisinske journalene under stort press med tanke på behovet for review og publisering av corona-relaterte artikler. At andre ting da må vente noen måneder forunder ikke. Så i tillegg til at man muligens er i en prosess relatert til selve artikkelen kan jo dette meget vel være en medvirkende årsak.

3 Likes

Det var en flott presentasjon.
For aksjekursen er det bare å håpe på at neste pandemi kommer før 2035, men det er kun for aksjekursen.

3 Likes

Notice how Fimanac wording changed in a matter of 2 weeks

From Company presentasjon posted 2 weeks ago

From today’s presentation

While fimachem and fimavacc wordings are the same. Fimanac has changed. Fimanac is now worded as “versatile technology with strong preclinical data”

Could this versatility have something to do with results from non-oncology experiments with AZ?

85 Likes

Den største forskjellen er vel i overskriften - providing an intracellular delivery solution

30 Likes

Håper du har rett, ville i allefall vært rart å komme med den formuleringen nå når resulatene utenfor onkologi nylig er blitt tilgjengelig om de skulle vise seg å være dårlige.
Virker nå som PCIB er selvsikker, antar de har god grunn til det.

6 Likes

Jeg vil si at dagens versjon sier det samme på en bedre måte, og at fimaNac har fått samme stil som de andre to. Med andre ord så var den første utgaven litt uproff, etter min mening.

2 Likes

You could right, there is also something in fimavacc

Before:
Phase 1 results to be utilized in partnering efforts

After:
Vaccination technology available for licensing

18 Likes