Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Bra funn - men samtidig så ser jeg en rekke andre små endringer (også i fimaChem) og teksten er rett og slett gjort mer presis og tildels mer selgende/fengende. Tipper noen har gjort en generell revidering og freshet opp ordbruken litt.

3 Likes

Å dæven!

10 Likes

@StockDZ You are a real detective. Cheers :muscle:

« Could this versatility have something to do with results from non-oncology experiments with AZ?»

Could likely mean exactly that! :pray: :bomb:

Versatile, adj:
able to be used in many ways; having wide range of skills and abilities.

To say the least, this is also a bold statement mentioned by @olafalo :
A huge positive difference in the fimaNac heading! providing an intracellular delivery solution

At the same time with these changes in words we know that biotech mosquitoe (PCI Biotech) do evaluate this technology with big pharma (AstraZeneca). :crossed_fingers:

Også interessant å se det rører på seg M&A i bioteksektoren : Det amerikanske bioteknologiselskapet Gilead Sciences kjøper konkurrenten Immunomedics for 21 milliarder dollar, eller knapt 200 milliarder kroner. Hensikten er å styrke posisjonen innen kreftforskning. Pipeline prises solid!

https://www.immunomedics.com/our-science/pipeline/

Aksjekurs: [IMMU] (NASDAQ)USD 83,84 +41,59 (+98,44 %)
14. sep., 15:55 EDT -

Her vises en oppgang på nesten 100% på en dag. Og beløpene er totalt 200 milliarder. Hva KAN skje med norsk biotek og PCIB dersom det lykkes? Umulig å si, men tror mange håper og tror de «lett» kan kjøpe seg inn samme dag etter mulig positive nyheter. Det er mulig men som eksempelet over viser ser det ut som det ble nesten 100 milliarder dyrere på EN dag i dette tilfellet…

26 Likes

It does not mention that FimaNAc is available for licensing. Only fimaVACC…

9 Likes

FimaNac. Obviosly reserved. Snart kommer vel up-front på noen millioner dollar eller euro…egentlig overhodet ikke overraskende…he…he…mente selvsagt milliarder…hva betyr det for oss ? Mangegangen over natten. Derfor selger «ingen» andre enn tradere og maskiner

7 Likes

PCIB var i utgangspunktet noe reservert mot ønsket fra AZ om å få teste fimaNAc teknologien på et annet område.
AZ fikk kort frist på å utføre dette av PCIB.

Nå har jo AZ testet PCI-teknologien innen fimaNAc i preklinisk i ca 5 år så den delen har jo hatt god tid på å etablere enighet om avtale-innholdet.

Kan det være slik at dersom ikke PW hadde gitt tillatelse til dette stuntet (testing i utvidet lokasjon) så ville avtalen vært signert og satt igang nå?
Så PW denne komme og var det grunnen til at han kanskje ville foretrukket dette tillegget senere når avtalen var signert?

Burde vel latt være men spekulasjoner er jo en del av gamet :slight_smile:

FimaNAc , kan dette området hvor der kan skje store ting (de skriver jo rett frem at de med denne teknologien “løser” delivery problemene ) , sammen med fimaVACC være det som ble testet i den utvidede delen , på corona-viruset??

Har selvsagt ingen tro på at det henger sammen slik men fremtidens løsning på coronaviruset kan jo delvis ligge i bruken av PCI teknologien og AZ er jo pr dags dato en av de mest lovende selskapene innen området og står mitt oppi forhandlinger om ihvertfall deler av fimaNAc…

At utvidet lokasjon skulle dreie seg om preklinisk testing av covid 19 mot corona viruset med PCI teknologien…

Litt moro må vi ha :slight_smile:

7 Likes

Dette blir ihvertfall en «dritspennende» høst ( forstavelsen «drit» stjeler jeg fra ungdommen)…og jeg blir ikke det spor forbauset om kursen er over 300 før jul

6 Likes

Det er typisk denne tråden. Hvor tar du 300 fra? Et sted ute i luften?
Kursen i dag er under 50,
Om den stiger til 55 er jo det å slå bankrenten ned i støvlene.
Litt realisme må inn i tråden.
Nå er den til tider er den verre enn Hegnar på det verste,

Morsomme Astrup. Hvis man tenker bankrente , så har man vel utrolig lite på børsen å gjøre😀

5 Likes

Tror du bør lese deg litt opp på risk/reward…

6 Likes

Suksess på børsen er å slå bankrenten over tid.
Men du har neppe tid.

Som sagt før her blir det sikkert avtale
Og penger i kassa.
Lite økning i kurs blir det nok heller ikke
Og alle blir fornøyde

Eller kanskje blir det ingenting.
Rart er det i hvert fall at det har tatt så lang tid.

Ikke vet jeg om
Det blir noe av
I det hele tatt, men håper vi blir
Overrasket. Som de sier:
Ting tar tid

5 Likes

Mitt bet er avtale m AZ i kombinasjon m rettet emi innen utgangen av året

5 Likes

Det er stille før stormen.
Aksjonærenes meninger er differensiert, kanskje enda litt mer enn tidligere. Frustrasjonen er tilstedeværende, men er det dannet på et rasjonelt grunnlag? Vi så et kursnivå på 86kr før avtalefrist ble forlenget med seks måneder. Hva har skjedd siden det og hvor ligger PCIB i løypa?

  • Etter min mening har en avtale med AZ aldri sett mer sannsynlig ut. Det på bakgrunn av at ved lite interesse, ville ikke avsløring av navn, diverse kryptiske kommentarer fra selskapet og en forlengelse vært aktuelt. Videre har vi sett at selskapene ikke har inngått en avtale innen onkologisk indikasjoner, noe som tyder på at AZ vil ha mer. Jeg kommer ikke til å gå inn på hva slags avtaler vi kan forvente, det har vi flere innlegg på fra tidligere. Hvis noen skulle være interessert er min tanke semi-eksklusiv avtale innenfor 3 (+) indikasjoner.

  • Vi ser et mer fremoverlent selskap som innfører tiltak og tar tak i detaljer for å øke rekruttering/interesse (les. Beskrivelse av RELEASE/nettside). Dette er meget viktig og jeg føler PCIB har tatt aksjonærenes tidligere frustrasjon på alvor. Jeg liker det jeg ser. Et selskap som virkelig ønsker å redusere forsinkelsene knyttet Covid. Og kanskje, bare kanskje vil åpning av ytterligere sites og et tidlig marked i Asia gjøre underverker for rekrutteringen. På lang sikt er det ingen tvil.

  • Nye markeder er nå aktuelle for å øke rekruttering, og aller viktigst av dem alle er Kina. Det er mye man kan si om landet med over 1mrd innbyggere. Men når det kommer til markedet, så er det nok til å fore enhver aksjonær med en solid gevinst. Samtidig ønsker vi vel at PCIB sin teknologi skal være tilgjengelig for flest mulig mennesker?

  • Chem-partner Asia er nå en bevisst strategi og kanskje noe vi kan forvente i nær tid. PCIB har virkelig fått dreisen på de asiatiske landene.

  • Så er det ikke slik at selskapet PCI Biotech vil gå under dersom NAc skulle selges, noe jeg har liten tro på. Bac og selskapets lydteknologi er et ekstremt spennende område, men aller viktigst er det nok å få Vac, Nac og Chem nærmere et inntektsgrunnlag først, der de to førstnevnte ser ut til å kunne komme allerede i år.

Som tidligere nevnt siden frist med AZ ble forlenget, så tror jeg vi kan vente avtale om svært kort tid. November senest, men legger mitt bet på oktober. Aller mest spent er jeg nok på veien videre for Vacc i etterkant. Selskapet har virkelig vist optimisme rundt teknologien, og resultatene lyver ikke. Min magefølelse er at det fort kan bli en enormt stor del av selskapets inntektsgrunnlag. Økt fokus på vaksinasjon og en teknologi som mest sannsynlig vil suppleres i en CPI høres ut som klok retning i regi av selskapets ledelse.

Ikke mist håpet nå trofaste medaksjonærer. Av alle tidspunkt, ikke nå. Tvilere er det alltid. Ifølge en artikkel fra NRK på tidlig 90-tallet ville internett bli en bløff. Nå er snart NRK en bløff pga internett. Fest setebeltene, og gjør klar for takeoff!

39 Likes

Vi er helt på linje der: Det blir avtale. Den logiske og enkle begrunnelse er at man ikke trenger 6 mnd +++ for å takke nei. Markedet er ikke enige i denne konklusjonen og det ser vi jo umiddelbart på kursen.
Detaljer om store beløp er årsaken til tidsforlengelsen .
Vår venn Bamse ( som dessverre ikke skriver mer) ville ikke selge under 1000 og mulig har han rett. Om “virker på alt” er noe i nærheten av sannhet så er det mulig bamsefar får rett.
Å trekke inn renter i børsdiskusjon er bare å glemme. Null-renten er årsaken til at ALLE går på børs så for oss er faktisk dette bare positivt.

8 Likes

Om det er målet finnes det langt tryggere og bedre alternativer enn pharma uten inntekter.

6 Likes

Jeg tror også den aftale kommer som lyn fra en klar himmel… Ingen FOMO på vej i mod den, bare en hel flok tradere, der står på perronen med åben mund og ærgrer sig

3 Likes

PCI Biotech er i den delikate posisjonen at de basically kan samarbeide med de fleste, dersom eksklusivitet er et “ikke-tema” så klart(en strategi som har blitt gitt av selskapet, men selvsagt: alt har sin pris). På kort sikt vil jeg da referere til Vacc og NAc. Man må huske at andre vil måtte trenge PCIB sin teknologi for økt virkning og effektivitet av sine produkter. I den settingen kan man sammenligne selskapet med en snøball, som sakte men sikkert nærmer seg en bratt og lang bakke. Når ballen tipper over kanten vil både fart og størrelse øke eksponensielt. Kall det gjerne en dominoeffekt.

10 Likes

Om dem angre eller ikke kommer jo an på om dem er inne eller ute akk når lynet slår ned. Alltid en masse av dem som er inne og har megaflaks med sin inngang den dagen eller dagen før. Flaksen følger idioten var et gammelt ordtak vi brukte.

4 Likes

Har og tro på avtale, men er langt fra skråsikker, mest sannsynlig en eksklusiv lisensavtale. Skjønner ikke helt hvorfor AZ skal sammenligne med egen levering. Burde de ikke ha god peiling på det for lang tid siden? Synes det høres ut som en unnskyldning for et eller annet.

2 Likes