Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Hvis spørsmål, muligheter og hypoteser tolkes som fakta av leseren, da ligger problemet hos leseren, ikke hos skribenten.
Fordi du har en subjektiv mening om at andre enn deg kan tolke et innlegg feil, så er innlegget hausing?
Tror du undervurderer de som leser på TI, dersom du har som utgangspunkt at folk ikke forstår det som blir skrevet.

For øvrig er vel ikke covid-19 en driver på Pcib-kursen, og jeg tviler på at det er mange aksjonærer som er i Pcib grunnet mulighet for coronavaksine.

PW har uttalt at PCIB skal være så opportunistiske under corona-pandemien, og at Usain Bolt ikke bytter sko midt i oppløpet; det er et kappløp som foregår.

At Pcib sin vaksineteknologi kan ende opp med å testes ut dersom vaksinene i fase 3 viser seg å være lite effektive, ja, det kan vel hende?

17 Likes

Kan selvsagt ikke utelukke noe. Men jeg tror vacc er mest egnet i forbindelse med kreftbehandling, der det jo også er et interessant og potensielt stort marked.

Det er ikke tvil om at det er skribenter her som har biomedisinsk forståelse, og at mange har satt seg inn i detaljer. Det er bra, og gjør diskusjonene interessante og nyttige.
Men det er også lesere og investorer som ikke har samme forutsetninger for å vurdere realismen i påstander og hypoteser.

EDIT:
Disclaimer: No representation or warranty, either expressed or implied, is provided in relation to the accuracy, completeness or reliability of the information contained herein, nor is it intended to be a complete statement or summary of the securities, markets or developments referred to. It should not be regarded by recipients as a substitute for the exercise of their own judgement. Any opinions expressed are subject to change without notice and may differ or be contrary to opinions expressed by others.

1 Like

Du glemte å kommentere på slutten av innlegget ditt at det du skriver er dine tanker/teorier/spekulasjoner og at det ikke skal tas som fakta :sweat_smile: :joy:

3 Likes

Skal man kritisere selskapet for noe så er det muligens at dem skal slutte helt med å tidfeste forskjellige fremtidige “hendelser”.
At vi fikk en pandemi som ødela div fremdrift det er ingen sin skyld men det kan jo gi mindre og midlertidige økonomiske konsekvenser.
Dette er overkommelig for oss alle.
Til dem som “svetter” så ille at dem er våte til skulderbladet så er min sterke anbefaling : SELG.
Har du mista troa så er børsen full av “grønne” aksjer som går til himmels før dem har tjent ei krone. Masse å velge mellom og der skjer det ting hver dag både opp og ned.
For oss som har tenkt å sitte videre i selskapet så spiller 10-15 kr opp ned liten rolle da salg er uaktuelt uansett.
Til pessimistene: SELG.
Til alle andre: KJØP.

6 Likes

Fryktelig lei av de mange skribebenter som til stadighet kommer med “gode råd” om å selge til aksjonærer som er kritisk til enkelte sider ved et selskap.

6 Likes

Stakkars deg da. Det er jo bare å hoppe over slike innlegg.

2 Likes

Hvis du blokkerer innlegg fra disse skribentene så kan du glatt kutte antall innlegg her på tråden til det halve.

Så slipper du kanskje å pådra deg “scrollefinger” som er “musesykens” lillebror.

2 Likes

Jeg for min del er mest lei av de skribentene som skal belære oss. De advarer de som de mener er mindre “kloke” enn de selv mot det de påstår er haussing. Jeg tror de fleste klarer å gjøre seg opp sin egen mening.

18 Likes

Ja, alle må gjøre seg opp sin egen mening, basert på det de selv finner av informasjon og det de får av informasjon fra andre.
Det mest interessante er ikke hva andre mener, men begrunnelsene og dokumentasjonen for deres påstander og hypoteser.

Biotek er noe av det mer kompliserte og risikable å investere i. Er redd det er en del som har brent seg nettopp av mangel på advarsler om haussing (her forstått som overdreven optimisme og ikke bare bevisste forsøk på å lure andre). Leser derfor gjerne kritiske spørsmål og advarsler som er begrunnet, innimellom alle de optimistiske kommentarene som også er nyttige og interessante når de er begrunnet.

4 Likes

Fundamentaltråden er suveren. Fakta om PCI Biotech :bomb:
Blir rett og slett glad av å lese om resultater og teknologien fra eminente biotekere!

3 Likes

Alltid artig når det kommer nye skribenter til forumet her, som tror de vet mer om selskapet enn oss som har skrevet og lest alt av innlegg her og andre steder de siste 5 årene.

11 Likes

Vi må vel kunne se litt stort på ting. Noen få er på nivå med Snøffelen men dem aller fleste har nok med å forstå prinsippene i det PCIB holder på med ( jeg er selv på veldig faglig svakt nivå men kan mye om børs etter 30 år så det kan jo være mitt lille bidrag).
Det er fritt fram for alle å kjøpe og selge det vi selv har tro/ikke tro på og det er dette som gir børsen svingninger til glede for noen og ergrelse for andre. Tenk om ALLE var av samme oppfatning på hva som er gunstig/rett kurs? Ingen ville selge og ingen ville kjøpe? Det hadde vært ille så derfor bra at det funker som det gjør.

12 Likes

I guess this is the man behind the the collaboration with DCprime. He serves in both companies scientific advisory board :slightly_smiling_face:

https://dcprime.com/company/sjoerd-h-van-der-burg/

28 Likes

PCIB har vært til opptaksprøve hos et av verdens beste universitet og utstillingsvindu, AZ-skolen. Vi har ikke fått vite resultatet enda, og man føler på den nervøse og anspente spenningen her inne. Når kommer resultatet av en lang og grundig opotaksprøve, hvor kandidaten har fått vist hva han kan, eller ikke kan (for den som mener å ha lest det ut fra forskningen)? Det er innlysende at AZ vet enda mer om PCIB enn vi gjør. Det er betryggende for noen, og nervepirrende for andre.

Kandidaten virker såpass selvsikker, at han sa opp tre av de andre gode studieplassene samtidig (Biontech, Bavarian Nordic etc). Kandidaten har også virket selvsikker under presentasjoner og podcaster.

Jeg har vært sensor i skolevesenet 24 år på rad. Det er et svært godt tegn når noen går på overtid og virker selvsikker i etterkant av en slik opptaksprøve. De som har lite å fare med permitteres gjerne før tiden de har til rådighet.

Snart får vi svaret. Kanskje veldig snart. Hvordan kursen utvikler seg i mellomtiden er ikke av interesse for meg, som ikke trader. Lykke til!

31 Likes

Pcib solid ned på rød Oslo børs i går, ørlite opp på en knallgrønn børs i dag.
Vi snakker åpenbart null fomo om dagen. Spent på om Sørlendingens spådommer slår til vedr AZ.

5 Likes

Og ingenting har forandret seg ( negativt) når det gjelder Pcib sin leveringsteknologi.
Greit å vite mens man venter.
Så kan covid-19- fantasier & forhåpninger få oppslag i pressen så lenge.

3 Likes

Får håpe at pessimistene nå har solgt unna og slipper til de gnardne pessimister så aksjen kan øke betraktelig… :sweat_smile:

1 Like

Hvorfor det nå plutselig er helt stille rundt burgeren skjønner jeg ikke helt

1 Like

Veldig enkelt: Stille før stormen. … Professor Van den Burg er en topp-meritert vitenskapsmann. Litt barnslig å omtale han som “burgeren”. Sier vel mest om skribentens nivå i den vitenskapelige verden :slight_smile:

8 Likes

Av alt våset som blir skrevet her på PCIB småprat, så skal du reagere på at @savepig omtaler van der Burg som Burgeren?! Både har han ganske så call på det vitenskapelige, pluss at det vel var han som først påpekte at Burgeren sitter i DC Prime sitt advisory board, samme dag som avtalen ble annonsert.

Du skrev forøvrig også navnet hans feil: Han heter van der Burg, ikke Van den Burg :sweat_smile:

21 Likes