Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Spot on Arve, børsen går som en kule og sitter fast i gjørma selv, frustrerende :thinking:

5 Likes

Psykologien er knallhard i slike situasjoner. Selv solgte jeg american shipping company alt for tidlig i sin tid og gikk glipp av en giga gevinst (var inne på topp 20). Har følelsen av dejavu om jeg selger pcib i dag, selv om jeg gjerne skulle hatt mere i Polight. Blir sittende med 50/50 :sweat_smile:

4 Likes

Det har du helt rett i, Sjog. :slightly_smiling_face:

Ruben2 was a very naughty boy, som de sier i Monthy Pyton. :nerd_face:

2 Likes

Norsk presse burde jo ha belyst det som skjer i norsk biotek for tiden.
Mange spennende selskaper med stort potensiale.

Er jo flott at norge kan være med helt i teten på medisinsk utvikling.

6 Likes

https://www.researchgate.net/profile/Kristian_Berg

Litt å sette seg inn i :slight_smile:

Ser at PCIB har hatt / har ? “samarbeide” med italia?

“Immunotherapy/gene therapyKristian Bergand his group, at the Department of RadiationBiology, Institute for Cancer Research, studyPHOTOCHEMICAL INTERNALIZATION (PCI)The PCI-group develops the PCI technology to enhance the the-rapeutic efficacy of adenoviral-based gene therapy as well aspeptide nucleic acid (PNA)-based down regulation of targetgenes. Delivery of genes and oligonucleotides to target cells islimited by cellular membrane hindering transfer of these ma-cromolecules into the cytosol. Photochemical internalisation(PCI) is a novel technology for the release of endocytosed ma-cromolecules, including genes and oligonucleotides, into the cy-tosol. PCI has been shown to enhance the transfer of genes de-livered by both non-viral and viral (adenoviral andadeno-associated viral) vectors into the cytosol and thereby en-hance transgene activation. The groupis presently developing methods for re-targeting the adenovirus to cellular up-take through the epidermal growth fac-tor receptor (EGFR) in order to improvethe specificity of the adenoviral vector for the cancer cells. ThePCI-group has also documented the enhanced delivery of PNAagainst telomerase (hTERT mRNA) by PCI. The treatment effecthas been further improved by utilizing a chimeric PNA molecule,made by conjugation of PNA to HIV-Tat internalizing peptide.The technology is under development for in vivo documenta-tion. The PCI of PNA project is performed in collaboration withDrs. Nadia Zaffaroni and Marco Folini at the Insituto NationaleTumori, Milano”

Lykke til

3 Likes

Hvem garanterer, du?

Ja ja , vet at dette irriterer medspekulantene på PCIB men poster artikkelen om kreftbehandling i hund som PCIB utførte tilbake i tid på tross av at det irriterer en del spekulanter.
Grunnen til dette er å se PCIB teknologien ta hånd om en hund med stygg kreft og illustrere for nye investorer hva PCI-teknologien is about.

Se på de bildene da…
Det er jo rene sience fiction det en ser skje med denne teknologien.

Denne fremtids-måten å behandle mennesker på SKAL PÅ MARKEDET FOR Å BEHANDLE MENNESKER ( LES DU OG MEG) som har vært så uheldig og få kreft.

Så er det jo også slik at når dette produktet kommer på markedet og broparten av de som får produktet oppnår CR med dobbel behandling og abscopal effekt så har vi all grunn til å skryte litt av oss selv.
Grunnen er enkel…,uten oss såkalte spekulanter så ville det ikke vært mulig å finansiere utvikling og produksjon av slike medisinske produkter.

Høres nok litt kleint ut å hevde at verden kan takke oss for medisiner som kommer på markedet men like forbanna så er det vel sannheten , ikke?

Korriger meg gjerne dersom jeg er feil.

Sammen skal vi gjøre verden et bedre sted å være… :slight_smile:

Døden er den verste sykdommen verden står overfor.
Evig liv ligger der rett forran oss . Det er bare å strekke seg ut og ta imot…men ikke for oss desverre.
Bommet bare med noen 10 år så litt iritert på den saken der men shit au , fordelen med døden er at en bare trenger å gjøre det en gang :wink:

http://www.kreftforskning-hund.no/uploads/PCI%20biotech%20hund%20250511.pdf

Lykke til

2 Likes

Det var ikke vanskelig å forstå hva Musk mente når han sa at han så lyst på fremtiden under gårsdagens Battery Day. Lyset hintet selvfølgelig til PCI, som Musk nå har innsett at kan løse problemet med hurtiglading av Teslas batterier ved å mangedoble levering av elektroner til battericellene under lading. PCI har en stor tid i møte, og det er nok ikke lenge før et bud på fimaBAT gir penger i kassa for PCI.

14 Likes

Yes sir, nå har jeg pælma i meg 16 kaffekopper og har tilstrekkelig tyngde med kaffegrut til å gjøre noen gode og veldokumentert kursoppgang. :grimacing:

Artig! Jeg har ikke sett på denne tråden på snart 2mnd og ingenting har forandret seg. Drømmer/ønsker om :rocket: :rocket: :rocket: og utsagn om at det er utenkelig at AZ ikke vil samarbeide med PCIB fremover… keep up the good work :ok_hand:

2 Likes

Drømmer bygger verden.
Hva er galt med det?

6 Likes

Tror nok vi blir holdt litt ekstra på pinebenken så lenge AZ sitter med “ordstyrer”. I følge podkasten var det ikke mye PCIB fikk uttale seg om i forskjellige sammenhenger så lenge ting ikke var avklart. Og kommer vi på første-11-er med AZ så kan nok dagens “taushet” bli gull etter hvert for oss.
Bare å holde ut noen uker til så…

4 Likes

Taushet under slike forhandlinger er vel et selvsagt krav som vil gjelde uansett hvilke selskaper som forhandler.

Ser ikke helt for meg hvorledes PCIB er kommet opp i denne “rare” situasjonen hvor en balanserer på kniveggen med utsagnene / info’n om diverse forhold nå under oppseilingen til avklaringen på forhandlingene med AZ.

Det naturlige ville vel være fullstendig taushet om slike forhandlinger og at det slår ned som en bombe når meldingene blir gitt ut i markedet.

Lurer faktisk på om det er noen fordel å inneha denne info’n? som aksjonær?

1 Like

Hele mitt liv så har jeg hatt problemer med å le av meg selv.
Men nå kommer det noen halvkvalte støtvise grynt …, er det latter mon tro?

1 Like

Hvordan er fasit for oppførsel / strategi for å selge på topp med det formål å få mest mulig betalt for aksjene ved en eventuell stor-nyhet (positiv) for et av biotek-selskapene på børsen vår?
Skal en vente noen dager (3 dagers regel) eller andre hjelpemidler?
Spør for en venn , hehe.

Ville det vært noen hjelp i avstemminger i forkant på hvilke kurser folket vil tro bblir oppnådd ved positive nyheter?

Pareto har funnet ennå en PCIB-interessent?

1 Like

Noen som husker “hendelsen” høsten 19 da det ble offentlig at det var AZ som var på lag? Da var det liksom PCIB som bestemte at AZ måtte gi seg til kjenne og “bestemme seg” for vider samarbeide. Føler at da var vi den sterke part og så fikk vi munnkurv så det holder i snart ett år?
Merkelig maktbalanse egentlig. Vi sitter med gull-egget og får beskjed om å holde kjeft??
Tror fremdeles dette går veien for oss.

3 Likes

Ja , har vi egentlig fått beskjed om å holde kjeft?
Disse følelsene av å vite bassert på noen fragmenter av info histen og pisten trenger vel ikke inneholde så mye av sannheten ; eller?

Jeg er kommet frem til at muligheten for at der er et vennelig og strålende godt forhandlingsmiljø mellom PCIB og AZ er det mest sansynlige.

PW’s klargjøring siste kvartalsrapport for hvorfor der ble utsetelse synes jeg var logisk og troverdig.

Et strålende samarbeids-miljø mellom AZ & PCIB= SANT :nerd_face:

Hvorfor ikke?

5 Likes

Ser vi i løpet av september bud fra Posten Norge AS? Skulle gjerne hatt effektiv levering på døren hver dag, og ikke bare i postkassen et par dager i uken.
Men de store pengene kommer nok ikke før DHL får bestemt seg. Ta sollyset i bruk for fimaMAIL, så er man straks inne på de globale ESG-listene, og vi kommer aldri til å se en emisjon igjen. :blossom:

3 Likes

Nå dreier tråden farlig over fra “småprat” til “tullprat”…

5 Likes