Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg tenker på det Per sa under siste podd da dem fikk kritikk for at dem ikke varslet om utsettelse/forlengelse vedr forhandlingene og da sa Per helt klart at det ikke var opp til dem å avgjøre hva som skulle “kringkastes” i den forbindelsen og når det skulle sies noe. Så det er nok strenge krav på bordet her.

3 Likes

Ikke før nå? :joy:

Ja , enig der.
men sa ikke PW også noe om at grunnen til utsettelsen var at laboratoriet var stengt pga corona slik at de ikke fikk resultatene klare før fristens utløp.
Lurer på om de resultatene PW viste til er fra den utvidede testingen?
Der er kanskje grunnlag for å hevde at en misstenker gode resultater på denne utvidede testingen .?
Dersom ikke , hvorfor da vente?

Kanskje en burde være mere positiv på PCIB’s vegne med den annonserte forsinkelsen enn ingen meldt forsinkelse ?
Men å hevde det ville kanskje være som å “banne i kirken”.

1 Like

Mulig du har rett men mitt poeng var at det er AZ som bestemmer hva som skal sies og når det skal sies og da hjelper det lite at vi ev “klager” til PCIB . Bare å vente.

3 Likes

«Per sa helt klart at det ikke var opp til dem å avgjøre hva som skulle “kringkastes” i den forbindelsen og når det skulle sies noe. Så det er nok strenge krav på bordet her.»

AKKURAT det sa han. Spørsmålet er HVORFOR det er strenge krav fra AZ. Kanskje fordi de ikke er interessert etter 5 års samarbeid? Hvem i all verden tror på det?

20 Likes

Den eneste logiske forklaringen jeg klarer å finne på det er at det er store økonomiske interesser som ligger bak.

Både tidsbruken, og disse kravene og betingelsene, antyder at det dreier seg om potensielt store summer.

8 Likes

Om det var null interesse etter 5 år så blir det vel i overkant å be om utsettelse for å komme med den konklusjon? Er vel mer en bekreftelse på at det BLIR videre samarbeide så der er jeg temmelig sikker om jeg ikke er sikker på så mye annet om selskapet.

5 Likes

Jeg var en stund etter deadline bekymret for at PCIB bare ble ignorert av AZ og at utsettelsen ble gitt fordi man ikke hadde noe annet reelt valg.
Etter forklaringer fra PW er dog en slik bekymring grunnløs. Vi vet nå at det har og fortsatt foregår diskusjoner. Spørsmålet er da ikke lenger “om” men “hvordan” avtalen skal bli.

7 Likes

Håper det snart skjer noe hvertfall, tror dette temaet må være det mest omtalte på noe forum i Norges historie.
Kom plutselig til å tenke på at når avgjørelsen er tatt og meldes blir det sikkert diskutert ytterligere i månedsvis framover :joy::joy:

5 Likes

Håper det blir en så god deal positivt @Rodjer at det stopper kjeften på oss alle :joy:

4 Likes

Ja, det må vi inderlig håpe på.

4 Likes

Nei det er da den store tomheten kommer over oss… :roll_eyes:

2 Likes

Og vi vet at forskninge og leveringsteknologien ( altså ikke en medisin:) til Pcib har en verdi.
Langt over dagens aksjekurs. Hunder er ikke de eneste som får kreft, og dette er bare ett områder av tre.

3 Likes

Så lenge det ikke kommer konkrete nyheter så blir det lett mye “reprise” og tanker om tro og tvil. Vi kan jo lukke tråden og vente til neste børsmelding?

7 Likes

Ingen tvil om at dette forumet holder motet opp for mange i en ellers gørr kjedelig ventetid…

Når vi ikke får noen statusoppdateringer fra ledelsen, så skaper vi våre egne basert på tro og håp og antagelser.
Men den viktigste oppgaven til forumet, er de gangene de deltagere som virkelig har peiling og kunnskap minner oss på hva selskapet faktisk har fått til og hva som faktisk er sannsynlig ferd videre!

10 Likes

Ja det har du rett i men så lenge vi ikke får noe mer konkret i fra selskapet så er det vel begrenset hvor mange ganger snøffelen og hans få likemenn gidder å gjenta seg selv.
Vi har fått solide innlegg som gjør at bl.a. jeg ikke akter å selge før løpet er kjørt. Mulig jeg tar feil og skal ikke skylde på noen den dagen vi sitter med fasiten men lykkes vi ( og dermed jeg) så vil jeg sende min store takk til snøffelen som er direkte årsak til at jeg blir sittende i ro.

8 Likes

Får ikke du opp en sånn melding av og til @arve1954 når du poster ett innlegg at du må vurdere å slippe andre til i debatten fordi du står for ett unormalt høyt antall innlegg i tråden? Og at du kanskje må vurdere hvor relevant innlegget ditt er?

Jeg fikk en sånn engang jeg var litt ivrig…

3 Likes

@Rodjer, nesten alle kommer til å bruke gevinsten til å gå all in i PHO og kjøre kursen der til 300kr før påske. :smile:

7 Likes

Hehe, ja kjenner flere selv som er i den båten @Durable.

Jeg har selv ment helt siden melding om forlengelse kom at det var et skalkeskjul for en forsinkelse. Tror som i juli at vi får en avklaring på dette innen september eller muligens medio oktober.
Håper så inderlig det går veien, for som du sier, det er ikke rent lite cash som skal inn i Pho ved suksess i Pcib.
Nå står og faller ikke PHO oppgang på disse millionene(amerikanske investorer gir gass, ref. Morgan Stanley med snart 2 mill aksjer), men det vil kunne booste ytterligere, ingen tvil om det.

8 Likes

Ja , du Durable , du Durable , det kan jo være skikkelig risikosport å gå ut av PCIB ( bare ved melding fra AZ ) fordi PCIB har flere trappetrinn oppover. Jeg ser ingen grunn til å gjøre det , men jeg kan jo ta feil…;):slight_smile:

4 Likes