Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

En så god avtale er det umulig og inngå :joy: :joy: :joy:

2 Likes

Kan jo hende raven at vi bare står å ggggg mmmmm uten å få frem et ord. Syns å huske jeg har hørt de bokstavene der før :crazy_face::stuck_out_tongue_winking_eye:
Edit: Den stottringen :joy:

1 Like

Beklager litt å gjenta meg selv ( men det er nok også noen nye her på forumet )…men det har altså skjedd tidligere at en biotekmygg ( USA 2016 ) har gått 7-gangen over natten…fordi et større selskap ville ha tak i det de kunne by på.—Akkurat det skjer neppe over natten , men det kan skje i løpet av måneder med nettopp PCIB. Sannsynligvis grunnen til at så mange av oss sitter i ro. Kanskje lenge ? …Edit: Til og med i Norge ( i Tromsø) har det i år skjedd at et lite biotekselskap har gått 7-gangen på et halvt år i år

4 Likes

Nåja. Det er vel den unike leveringsteknologien til Pcib sine tre ben som holder de fleste i ro. Ikke noe (kun) tro og håp og antagelser her, men forskning og vitenskap.

5 Likes

La oss nå først få skutt bjørnen, før vi begynner å innkassere gevinsten for skinnet :slight_smile:

Det er bare å se på historien til genmab for å skjønne at det fort kan snu i biotek. Genmab er i dag verdt 158 mrd danske kr. Og kursen har gått fra 29 kr i 2004 til 2289 i dag.

Genmabs Darzalex blev udvalgt som lægemiddelkandidat i 2005 og viste tidligt stor virkning i dyreforsøg. Alligevel levede guldægget fra Genmab i flere år en yderst tvivlsom til­værelse. Da krisen kradsede allerhårdest i Genmab, var selskabet flere gange ved at aflive sit fremtidshåb. Både biotekselskabets pengekasse og den lægevidenskabelige tro på midlet skrantede voldsomt.

»Vi var faktisk ved at droppe programmet hele tre gange. Vi havde en række udfordringer. Flere læger var ikke interesserede i at lade deres patienter indrullere i programmet. Og samtidig ramte vi en meget turbulent tid rent finansielt. Programmet rykkede sig næsten ikke mellem 2008 og 2010. Vi var meget tætte på at stoppe udviklingen,« har Jan van de Winkel tidligere sagt i et interview med Berlingske Business.

13 Likes

Jeg har INGEN planer om det! :sweat_smile:

Det skjer kun ved et eventuelt oppkjøp av PCIB, forhåpentligvis til en firesifret kurs.

3 Likes

Særdeles sannsynlig er det “tæt på” …som danskerne siger…før der sker noget. Kanskje vi ikke får se 90 -tallet , men hopper over det…og da kommer vel det velkjente maset om “gap-tetting”…men det skal vi ikke bry oss det spor om :)… Bygget på tidligere erfaring ( som man ikke kan stole på ) forutser jeg at aksjekursen til PCIB kommer til å “gå” flere dager på rad når det først løsner…så du trenger slett ikke skynde deg for å “ta gevinst”…hvis det er det du tenker på.

4 Likes

Du leser meg litt feil her. Jeg har jo tidligere selv understreket det solide fundament. Det jeg mente var at vi lager oss en status fra den seneste utvikling, f.eks. fra forhandlingene med AZ, i mangel på oppdateringer fra ledelsen. Forumet er jo fullt av disse spekulasjoner hver dag. Og det er helt greit :smile:

1 Like

Ja, jeg skjønte det. Det var vel litt sleivete svart.

3 Likes

Nå er det vel flere som mener de har skutt bjørnen her . Og skjønner at det tar tid å tilbrede skinnet .
Noen vil kanskje selge byttet uten at de vet at det er en bjørn de har skutt, før de ser det fundamentale, og tror det er et ekorn?

4 Likes

Mens CEO egentlig ikke vil snakke med aksjonærene om det potensielle programmet FimaBact, så har han tatt seg bryderiet med å søke om patent på teknologien i et såpass fjernt marked som Korea:

20207016601.A_[Patent_Application]_Paper_according_to_the_Article_203_of_Patent_Act_112020059424763_KR.pdf (54,2 KB)

Er litt enten eller med patenter, men likevel…

Edit: Nå også på engelsk :wink:: 20207016601.A_Amendment_including_Specification_etc._112020070781841.pdf (45,1 KB)

77 Likes

Clinical trial systemet viser effekter uten sidestykke , ja revolusjonerende.

EMA/FDA har sjekket resultatene så langt (rådataene) og har via sine previlegier som mulighet validert PCIB og funnet resultatene og teknologien gitt tommelen opp.

PCIB har i samarbeidet med EMA/FDA fått i oppgave å klargjøre for full produksjon av PCI-medisinen.
En får ikke skusle bort FDA/EMA’s tid og resurser og motta de gjeve privilegene uten at de ved godkjent er klare.
Det er jo fiasko for FDA/EMA dersom alt går knirkefritt og det hele stopper opp og blir ikke distribuert ut til pasientene.
FDA/EMA sin oppgave er å finne frem til de selskapene som har unik teknolkogi og produkter som behøver å komme raskt til markedet og til gjengjell så må selskaper som feks PCIB ha orden i sakene sine og hele prosessen videre må være klar og klarert.

Pivotal fase 2 er invilget , altså avsluttende studie med godkjenning ,ehh mulig godkjening. :slight_smile:

Interrim avlesning og uavhengig kontrollgruppe som kan anbefale tidelig stopp pga glimrende resultater eller det hele holder ikke mål.

Osv osv

Hva har drømmer å gjøre med dette heraane?

Fae…ta coronaviruset.
Det har kostet mange mennesker med bile duct canser dyrt.
Det må være grusomt å være så nær ett slikt håp som PCIB representerer og se at det hele går i grus for dem personlig.

Kanskje best å være uvitende om PCI-teknologien i en slik situasjon.

Hær har jeg kommet med en del påstander og vinklinger ,så please correct me if i am wrong.

lykke til

8 Likes

[
Super interessant (og bekreftende), @polygon.

[quote=“polygon, post:6424, topic:22215”
Mens CEO egentlig ikke vil snakke med aksjonærene om det potensielle programmet FimaBacc, så har han tatt seg bryderiet med å søke om patent på teknologien i et såpass fjernt marked som Korea:
[/quote]

… og dette under de fortsatt pågående forhandlingene med AstraZeneca. Tolk det som du vil, men fimaBACT er altså slett ikke bare forumistenes fantasifoster.

Tilfeldig?

PS 1
fimaCHEM (CHEMotherapy)
fimaVACC VACCines)
fimaNAc (Nucleic Acids)
fimaBACT (fimaBACTeria)

PS 2
Kanskje på “go’fot” med Seoul i disse dager.

20 Likes

Litt selvfølgeligheter en sen nattetime: Sør-Korea har 51 millioner innbyggere , og er et av de aller rikeste landene i Asia…“Du får tenke sjæl” som Trond Viggo sang:):)…Ingen markeder er “fjerne” for PCIB , jordkloden er liten- og folk bli syke over alt

5 Likes

Men så var det makro da, og de tynne volumene bak den siste oppgangen fra 47…
(Jo, klovnefjes er tross alt bedre enn ingen respons)

Det er ikke feil å ha realistisk tilnærming til børsen og være på vakt. Jeg har også mine tanker rundt oppgangen på så lite volum, men man vet så klart aldri.

1 Like

Vi fikk en solid smell i USA i går og spes en del grønne fikk bank. For oss spiller det egentlig ingen rolle om Nasse og Dow stuper for vi er ikke i butikk ennå. PCIB bør heller være en redningsbøye på slike dager da vi kan få gode nyheter helt uavhengig av det som skjer på verdens børser.
Anbefaler alle og bare roe og ikke bli påvirket av div panikksalg. ( husk jeg har 30 år på baken i bransjen og har opplevd høststormer tidligere)

5 Likes

Omsatt under 20k aksjer. Med 30 år på baken burde du ha lært at det ikke er panikksalg.

Huff å huff jeg var vel litt upresis. Mente panikksalg i ANDRE aksjer.

4 Likes