Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

I dag blir nok hele den norske biotek-sektoren dratt ned av klovnene og amatørene i NANO, dessverre.

Sånn er det bare, så ikke noe å stresse med. :slightly_smiling_face:

10 Likes

Klovnene i nano som drar ned de andre sektorene også tipper jeg. Forøvrig latterlig amatørmessig å sikre videre drift og progresjon i forskningen, skulle bare lagt ned driten.

Jeg var der ( i NANO ) en gang en gang for et par år siden , for naiv og godtroende. Der manglet det ikke på lystige uttalelser og oppdateringer. PCIB er en drøm i forhold

7 Likes

Det er timingen og måten det gjøres på som er fullstendig amatørmessig, i beste fall.
I verste fall, kriminelt.
Spørsmålet er om de bare er dumme, eller om de gjør det med vilje. :grimacing:

Men, det får vi ta på en NANO-tråd. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Vet dere om PCI metoden har vært prøvd på kreft i leveren?

Intet publisert etter hva jeg har funnet ennå , men tror ultralyd må kunne brukes der. Kommer vel like overraskende som fimaBacc-patentsøknaden. For øvrig: Gjelder det deg eller dine , prøv å mase på “off-label-trial” i Norge , alt er mulig , bare man spør -

5 Likes

@polygon, @Investor, eller @Snoeffelen kan sikkert svare på dette tipper jeg

2 Likes

Takk for svar. Det gjelder min kjære mor.

8 Likes

Så lenge støtten holder på 50, får en være fornøyd.
Faller USA, så faller PCIB.

2 Likes

Enig til en viss grad, men ish 5% fall ser jeg som en overreaksjon å agerer utfra det.

2 Likes

Send meg gjerne en PM om du finner ut noe om det TED, eller noen andre for den saks skyld. Min svigerfar fikk nettopp påvist kreft der også, men i en tidlig stadie og den vokser sakte. Ble anbefalt og opererer bort klumpen på ca 1-2 cm i diameter. Men man vet jo aldri om er eller blir spredning…

1 Like

AstraZeneca holder stand og kurs 1004,8kr.
Slike milliarderverdier og nybrottsarbeid burde vært smittsomt :sweat_smile:
Solid dette selskapet!

1 Like

Vi er ned nesten 7% så ikke mye FOMO i dag kan man si!!

2 Likes

Det trades nok en del i aksjen. Hadde smakt godt med en melding i morgen nå! Tatt alle litt på senga. Sannsynligheten er vel ikke stor, men absolutt til stede. Trur vi kommer til å se en del mer fomo når det står oktober på kalenderen😉

6 Likes

Vi får bare trøste oss med at dette er makro i markedet og ikke noe grunnleggende i aksjen. Det meste på Oslo børs idag er ned mye…

3 Likes

Over 4 kr ned på rimelig slapt volum. Jeg legger ikke mye i denne reaksjonen.

Ned 7% på vaksinefrykt ved oppblomstring av covid? Usikkert. Men like fullt innehar PCIB lovebde vaksinasjonsteknologi! Fallet er snodig gitt verdier innen vaksinasjon?

3 Likes

Emisjon og dermed solid fall i Nano kan nok være ting som virker/smitter men det er forbigående så “plutselig” er vi på skinner igjen. Fin kjøpsmulighet for den som har money disp nå.

13 Likes

Ser at klovnefjesene blir brukt ukritisk…Gir mye til forumet (ironi)

9 Likes

Beklager å si det, men jeg føler nok nå at vi er i en situasjon der en melding, positiv sådan må til for å få opp dampen igjen.
Mange som satset på en avgjørelse i juni valgte nok å dumpe deler av eller hele sin samling av pcib aksjer.
Dersom dette skulle dra ut mot desember og enda lenger ift AZ tror jeg personlig ikke, eller jeg håper ikke at kursen går 100% bare på forventninger.
Det er kjipt for de fleste med slike enorme svingninger basert på kun egentlig spekulasjoner, “blir det en avtale eller ikke” og hva inneholder den.
Det beste som kan skje er at en avtale plutselig meldes en dag og helst lenge før den tilmålte nye tidsfristen går ut, på den måten vil lojale aksjonærer få betalt for nettopp å ha vært lojal og beholdt troen på egne valg.

51 Likes

Er både enig og uenig i det du sier her. Ja, mange solgte nok en del, kanskje alt, i forrige runde med det flere mente var brutte lovnader fra ledelsen. Tilliten fikk seg en stuck det er nok de fleste enige om. Likevel må man ikke kimse av den enorme kjøpermassen som vekter seg opp mot slike avklaringer som kan gi de plutselige høye avkastninger. Jeg kan raskt nevne et 10-talls aksjer på OSE der det fundamentale og forståelsen av MCAP er helt løsrevet, og det er tydelig at det som driver aksjen er store forventninger. Og de aksjene går til tider så det griner. Og i mine øyne handler jo også biotec-aksjer ofte akkurat om det. På godt og vondt…
Jeg tror derfor at vi mest sannsannsynlig ikke er langt under ATH igjen når desember drar mot slutten, om ting ikke er avklart til da. Litt mer kortsiktig tipper jeg rundt 60kr i slutten av oktober, og rundt 70kr i slutten av november. I tillegg er det nok av andre triggere. Det holder for meg og sitter derfor nå fullastet. Time will show😊

7 Likes