Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

“forsiktige tanker” som luftes her. Jeg mener vi er akterutseilt til di grader når vi ser alle våte drømmer i alle “grønne aksjer” som er tipp et tall hva kursen er om ei uke. Sykt-latterlig-ufattelig ?? vet ikke hva som er mest rett beskrivelse.
PCIB har levert SOLIDE resultat - har patenter så det holder-er i samtale med en av dem STORE og kursen minner om skifteretten!!!
Om AZ takker nei ( mister alle rettigheter til 4-5 års arbeid) så er PCIB priset nesten til “mislykket” mens vi egentlig kan bli gull bare på gallegangen!!
Vi har en leveringsteknologi verden aldri har sett og “virker på alt” er ikke bare tøys. Kan noen fortelle meg hvor det ikke virker?
Min fremdeles MEGET sterke anbefaling. IKKE selg.

23 Likes

Virker det mot mitt hårtap og? :crossed_fingers:

Det virker ikke like godt på kursen som på kreften

Helt ok for meg at vi “tøyser” om gullet vårt men tror muligens flere må tørke vekk gliset den dagen vi får avtalene vi venter på. Det er noe med å le sist.

4 Likes

Hør nå. Det som senker kursen i dag er tradere og kortsiktige spekulanter. Det er det vel ingen tvil om. Å i tillegg aner de ikke hva PCIB driver med. At det gikk litt cash til emien i nano gjorde også. Samt uro på børsen. Fin anledning for mange til å kjøpe indekser. Men The main question is? Virker pci eller ikke? Hode og nakke tyder på ja. GGK tyder på det samme. At FDA gir go på interim tyder også på at de og tror det virker. De Burgh i Holland det samme. Kristian Berg sier jo at det virker på alt. Hva med en av de første forsøkskanine som fikk en salve med Fimaporfin smurt på en diger svults i ansiktet samt belysning? (Ref bilder av den hunden vi alle har sett) Svultsen ble jo køl svart og datt av etter et par uker i dusjen og huden var helt fin under. Men det merkelige var at resten av kreften også forsvant!!! Fremtidens Medesiner vil uten tvil være mRNA baserte spørsmålet er jo om pci er den metoden som vil være foretrukket for levering? Hvis ja…kurseksplosjon. Hvis nei…håper jeg inderlig de lykkes med GGK noe JEG sitter for!!! Videre kommer kanskje AZ?? Å blir det ikke penger fra AZ eller partner i Asia eller vacc så holder det i massevis med 10% emisjonen som de allerede har fullmakt til. Dagens avslutning på dagens frustrasjon. Men!!! Hvordan skal de i det minste unngå å få godkjenning på GGK??? Hold på aksjene selv på røde dager.

40 Likes

Kommer an om du har lyse hår😬

PCIB i den siste Podcasten;; I worst case har vi ikke penger nok til og ferdigjgjoere release studiet. Aarsak; Covid 19 har skapt forsinkelser.

i worst case betyr ïngen avtale med AZ", og eller ingen Asia avtale. Maaten de uttrykte dette paa, hoertes fior meg ut som at det er liten sjanse for at dette vil skje.

Og hvorfor skulle AZ kaste bort 5 aars forskning som har endt med gode resultater.? Jeg tror at sjansen for worst vase er minimal,. og at vi snart har en avtale , eller ett bud paa plass. Og at det derfor aldri blir fler emisjoner i PCIB.

7 Likes

Selvfølgelig har makrobilde noe å si for dagens kurs, naivt å tro noe annet.

1 Like

Det brukes faktisk laser for å gro hår. Kanskje resultatet blir enda bedre om man smører på litt fimaporfin :sweat_smile:

1 Like

Eller så blir det køl svart og faller av… Men huden er like fin under da!

Ja mulig psykologien i markedet påvirker men selv på dager med nesten kollaps i kursene er det noen som går i pluss.
Mitt poeng er at om Orkla- Hydro- Yara -tjener eller taper milliarder så påvirker ikke dette det PCIB holde på med.
Vi har vår “skjebne” i hendene på dem med hvite frakker og div labb-utstyr som tryller frem ting verden kan få glede/nytte av.
Treffer vi “talentspeidere” slike som AZ så kan vi få det vi trenger av resurser for å bli best i verden.
Så enkelt - så genialt. ( og vi er snart i mål)

11 Likes

Se der Arve , 478 lesere på det du skrev , selv om intet skjer. Vi får ikke klage på manglende interesse ! Ellers merker vi oss at fimaBacc er en realitet for behandling nå !

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/09/24/dette-kan-vare-fremtiden-for-behandling-av-type-1-diabetes/ Det jobbes i Leiden (se slutten av artikkel) Er det grunn til og tro van Burger og PCIB er involvert?:thinking: Evt noen som kan henvise til tidligere innlegg, om dette allerede er diskutert?

8 Likes

Imponert over hva dere greier å grave frem jeg ( alt for gammel til dette jeg - tok hull-kort-kurs i militæret i 73-74 men nå er det vel ikke mange som husker det og Algol programering osv )
God helg.

9 Likes

Må si takk for all info som graves frem av forummedlemmer og medaksjonærer her. Hadde det ikke vært for dere så hadde nok nervene ikke vært like rolige på Pcib aksjene. Nå nytes rødvin, dog uten rekene til Arve :blush: kanskje det må prøves om det går veien. Det har vært en spennende reise så langt og mer spennende blir det. Hhmm kanskje statsmedister har en god historie på lur nå i tolvte time??? Ha en fantastisk helg alle sammen. :wine_glass:

5 Likes

"En måte å løse dette problemet på er å bruke makrokapsler. Da putter man cellene inn i en kapsel som settes subkutant. Kapslene beskytter cellene mot immunsystemet, men glukosen kommer seg allikevel inn i cellene, som da produserer insulin som de sender ut av kapselen igjen. Dette jobbes det nå med ved universitetet i Leiden, sier Julsrud Berg.

Han påpeker allikevel en problemstilling, nemlig det å få nok oksygen inn i cellene gjennom kapselen.

– Forskere jobber nå med å løse dette. Man kommer gradvis lengre frem, men dette er høyteknologisk, ekstremt krevende, og det krever en stor organisasjon og store ressurser."

Lyder ekstremt meget som noget, der er fremlagt af Einarson i en podcast, hvor han drømmer stort om potentialerne i AZ pcib samarbejdet. Kan ikke huske hvilken episode (muligvis radium 103 eller 104)

11 Likes

Fimaporfin virker på alt, men ikke på dette, som ligger milelangt unna det PCIB driver med .

Jeg minnes at for ca 15 år tilbake var det forsøk for å kapsle inn betaceller i et nett av fiskeprotein,
Men det falt på historiens søppeldynge,
Men forsøkene fortsetter, og om de lykkes kan de løse problemet diabetes 1,
PCIB er ikke med her , men spekulantene på tekinvestor har lansert en alternativ løsning, via fimaNAC

Man kan undres over om dette er taktikk fra AZ’s side. For med sin utsettelse, og PW’s tidligere “lovnader”, vet de at PCIB er under ett voldsomt press fra sine aksjonaerer for og naa en avtale.

Slik at det store spoersmaalet blir om de har gjort dette, for og sette PCIB;s ledelsen under ett stort press, slik at de aksepterer en avtalepris/bud som er laverer enn hva de foerst trodde de ville naa?

1 Like

De spekulationer har ikke hold i fakta. Nok nærmere en frygt for dårlig deal.
AZ og pcib blev nødt til at lukke laboratorier grundet covid19, derfor langsommere evaluering af forsøg udenfor onkologi området.
Ikke mere i det.

7 Likes